۱ نفر

لایحه بودجه ۱۴۰۳/ ۱۲؛

یارانه این افراد در ۱۴۰۳ حذف می‌شود

۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 809468
یارانه این افراد در ۱۴۰۳ حذف می‌شود

در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیشنهاد شده که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت اقدام کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، متن کامل بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، امروز منتشر شد.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

بر این اساس، منابع هدفمند سازی یارانه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت به موجب آیین نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha