۰ نفر

نماینده ولی فقیه: شرط اولیه امر به معروف و نهی از منکر محبت و دلسوزی است

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۶
کد خبر: 809402
نماینده ولی فقیه: شرط اولیه امر به معروف و نهی از منکر محبت و دلسوزی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شرط اولیه امر به معروف و نهی از منکر بعد از ایجاد شرایط مناسب براساس محبت و اخلاق و دلسوزی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر بقاع متبرکه خراسان جنوبی اظهار کرد: عالمی که در آن زندگی می کنیم، عالم اضداد بوده و هر چیزی ضدی دارد.

وی تصریح کرد: وقتی بخواهید از یک مزرعه بهره برداری نمایید باید شرایط را برایش فراهم کنید اما علاوه بر آن در طرح خود برای آفات نباتی هم باید فکری کرده وگرنه این آفت ممکن است تمام محصولات را از بین ببرد، انسان از جهت جسمانی و زندگی روزمره مادی نیز این گونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دنیا ما جهان آفات و اضداد بوده و در همه اینها هم باید بهداشت رعایت شده و از هر آفتی پیشگیری و اگر آفت رسید باید آفت رفع و دفع شود، یادآور شد: اما عمدتاً معدل پیشگیری بهتر از درمان است.

عبادی گفت: انسان که جسمش تنها نبوده و تن نعمت الهی در اختیار روح می باشد و اما حقیقت انسان روحش بوده که بالاتر از فرشتگان و مسجود ملائکه است.

وی با بیان اینکه انسانیت انسان همانند جسمانیتش دارای آفت است، بیان داشت: برای پیشگیری از آفات جسم تشکیلات عظیمی از بهداشت و درمان وجود دارد که کاری کنند تا جلوی آفت ها گرفته شود اما برای پیشگیری، علاج و درمان بیماری های اخلاقی، فکری، روانی و روحی که خطر آن بیشتر از بیماری های جسمی بوده راهکارهای راحتی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بیماری های جسمی در نهایت مرگ زودرس را ایجاد می کند و به ارزش و مقام انسان خدشه ای نمی رساند اما وقتی انسانی از لحاظ فکری، اخلاقی و سیاسی مریض شد دیگر به راحتی درمان نمی یابد.

عبادی به مسائل غزه اشاره داشت و افزود: افرادی که کودکان شیرخوار و مادران را می کشند و انسان های بی گناه را خاک و خون کشانده و خانه های آنها را ویران می کنند در واقع دچار این بیماری روحی و اخلاقی بوده و انسان وقتی دچار انحراف شد سر از اینجا در می آورد.

وی یادآور شد: قلب و روح انسان وقتی کدر و کثیف شد فرد را به انسانی تبدیل می سازد که به جای لذت بردن از خدمت به دیگران، عبادت و معنویت، از ریختن خون مردم و کودکان بی گناه لذت می برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: همه اینها بیماری بوده و اگر آمار تلفات بیماری های روحی انسان را بنگریم بسیار بیشتر از بیماری های تن است.

عبادی با بیان اینکه بیماری های جسمانی و تن نشأت گرفته از بیماری فکر است، افزود: انسانی که رعایت بهداشت، مستحبات و واجبات نمی کند در واقع دچار بیماری اخلاقی و فکری بوده اما ظهور آن در بیماری های جسمی بوده بنابراین انواع و اقسام آفت ها و اضداد جسمانی برخواسته از انحرافات فکری و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه دین خداوند، برنامه زندگی برای انسان ها بوده و خداوند انسان را دوست داشته که دین به او داده است، یادآور شد: همه نعمت ها سخت افزار زندگی هستند و خداوند دین را به عنوان نرم افزار زندگی در اختیار انسان قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند، پیامبران را برای انسان ها فرستاده تا از نور الهی گمراه نشوند، گفت: ریشه امر به معروف و نهی از منکر براساس دوستی بوده بنابراین هیچ خدمتی از آن بالاتر نیست.

عبادی خطاب به اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر بقاع متبرکه خراسان جنوبی گفت: باید قبل از برخورد با مخاطبان خود پیش از هر کاری این رمز را که من دوست تو هستم، منتقل سازید.

وی ادامه داد: دشمن عناصر وابسته خود را به گونه ای در دشمنی مجهز ساخته که وقتی بخواهید حرفی بزنید شروع به پرخاشگری می کند به جهت اینکه غافل بوده و دشمن اینگونه او را ساخته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر آنچه را دشمن القا می کند در نهایت در حال ضایع کردن انسان است، بیان داشت: بیش از همه خداوند، پیامبران، عالمان و مرجع و رهبر دین دوست انسان هستند، صهیونیست که دوست ما نیست و اگر بتواند به هر طریفی ما را نابود می کند.

عبادی خاطرنشان کرد: شرط اولیه امر به معروف و نهی از منکر بعد از ایجاد شرایط مناسب براساس محبت و اخلاق و دلسوزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha