۲ نفر

جریمه ۳۵۲ میلیاردی برای یک مشاور املاک!

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 809291
جریمه ۳۵۲ میلیاردی برای یک مشاور املاک!

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده یک مشاور املاک متخلف خبر داد و گفت: متهم علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی گفت: پرونده تخلف یک مشاور املاک به دلیل گرانفروشی، صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت حق کمیسیون در ۲۷ مبایعه نامه به میزان ۳۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم ملی ویژه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده گرانفروشی، علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، متهم را به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم کرد.

به گفته محسنی، شعبه همچنین متهم را به دلیل صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت، جمعاً به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از جریمه یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریالی متهم به پرداخت حق شاکی برای جبران خسارت خبر داد و میزان کل جزای نقدی این متهم را ۳۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعلام کرد.

محسنی گفت:  با شکایت شاکیان خصوصی پیرامون تخلف یک واحد مشاور املاک، بازرسان راه و شهرسازی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف مشاوران املاک موضوع را بررسی و پس از احراز تخلف، گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

جریمه ۴۶ میلیارد ریالی نانوایان متخلف در ۴۸ ساعت گذشته

طبق اعلام روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، شهرام محسنی همچنین گفت: شعب تعزیرات حکومتی سراسر کشور به  ۴۶۰ پرونده تخلف گرانفروشی و کم فروشی نانوایی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته رسیدگی و نانوایان متخلف را به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در رسیدگی به پرونده های نانوایان، سه نانوایی متخلف پلمب، یک واحد موقتاً تعطیل و بر سر در ۱۰ نانوایی نیز برای آگاهی مردم از تخلف، پارچه نصب شد.

به گفته محسنی، ۴۹ پرونده نانوایی در حوزه بهداشت نان هم رسیدگی و متخلفان به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه آرد و نان با حضور رئیس این سازمان، گفت: آقای اصانلو در این جلسه نان را قوت غالب مردم دانسته و ماموریت ویژه به سه شعبه مهم و ملی برای برخورد با متخلفان این حوزه را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mzfdffdsd IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    : 1- گران فروشی ( گرفته کمیسیون بیشتر از نرخنامه همان شهر تخلف است ) 10 برابر