۰ نفر

۷۲ درصد اتباع خارجی در استان سمنان باسواد شده‌اند

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 809275
۷۲ درصد اتباع خارجی در استان سمنان باسواد شده‌اند

معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۷۲ درصد اتباع خارجی سوادآموز در این استان باسواد شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زینب داودی امروز (سه‌شنبه، ۳۰ آبان ماه) اظهار کرد: طرحی با نام «نروژی» برای سوادآموزی به اتباع ۱۰ تا ۱۸ سال در آموزش و پرورش استان سمنان در حال اجراست. در اجرای این طرح، ۷۲ درصد از سوادآموزان با قبولی در آزمون پایانی، باسواد شدند.

وی ادامه داد: این آمار مربوط به اجرای طرح‌های سوادآموزی در سال ۱۴۰۱ است که آزمون آن در ماه‌های گذشته برگزار و نتایج آن به تازگی جمع‌بندی شده است.

معاون اداره‌ کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سال گذشته ۶۷۰ نفر از افراد لازم‌التعلیم و افراد بی‌سواد در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان سمنان باسواد شدند. این آمار معادل ۶۰ درصد مجموع سوادآموزان در حال تحصیل استان سمنان است که در آزمون سوادآموزی موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند.

وی با اشاره به پایان امتحان‌های سوادآموزی سال ۱۴۰۱ میزان قبولی سوادآموزان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی در جذب، نگهداشت، آموزش و قبولی‌های مطلوب و رضایت‌بخش نقش مهمی داشته‌اند.

او افزود: باید با تمام توان و بیش از سال‌های گذشته به سمت ارتقای کیفیت آموزشی حرکت کنیم که برنامه‌های مفصلی در این زمینه تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha