۴ نفر

زیبایی چشم‌نواز در تهران؛ بهشت آرام تهران کجاست؟ + عکس

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 809114
زیبایی چشم‌نواز در تهران؛ بهشت آرام تهران کجاست؟ + عکس

شهر سنگ و سیمان، برج و ماشین، سرب‌های رقصان در هوا و گره‌های کور ترافیکی، این روزها همراه با خزان، رنگ دیگری به‌خود گرفته است. تهران پاییزی با خیابان‌هایی که پر شده از برگ‌های خشک زرد، نارنجی و قرمز، حسابی دیدنی شده و جان می‌دهد برای یک پیاده‌روی طولانی.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  همشهری آنلاین، آن‌هایی که اوضاع آب و هوا را رصد می‌کنند، اعلام کرده‌اند که باران‌های پاییزی در راه است و چه چیزی بهتر از اینکه از خانه بیرون زده و زیر نم باران سری هم به جاهای دیدنی شهر بزنید؛ شهری که با همه هیاهو و هزارتوهایش اماکن دیدنی بی‌شماری دارد.

حدفاصل موزه ملک تا سر در باغ ملی، میدان مشق واقع شده که بهشت آرامی است در دل شلوغی‌های پایتخت. در این محوطه آثار تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که هر یک به‌تن‌هایی می‌توانند شناسنامه‌ای برای هویت‌شناسی تهران باشند.

زیبایی چشم‌نواز در تهران؛ بهشت آرام تهران کجاست؟ + عکس

این محوطه در منطقه ۱۲ قرار دارد و روزانه توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. قدمت این محوطه به دوران قاجار برمی‌گردد. میدان مشق در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی به‌خود دیده و حالا اماکن دیدنی آن بازگوکننده این حوادث تاریخی هستند.

سردر باغ ملی که یکی از درخشان‌ترین آثار تاریخی دوره قاجار و یکی از المان‌های مهم تهران است نیز در میدان مشق قرار دارد. کاشی‌کاری‌های هنرمندانه، ارتفاع بلند و در فلزی پرنقش و نگار این بنا می‌تواند مسحورتان کند. با پرسه زدن در میدان مشق می‌توانید ساختمان جالب قزاقخانه و محوطه قدیمی و زیبای وزارت امور خارجه را هم تماشا کنید.

پس روزهای کوتاه پاییز را دریابید و به دیدن زیباترین اماکن تهران در رنگارنگ‌ترین فصل سال بروید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha