۱ نفر

پیدا شدن یک مار پیتون در در سطل زباله یکی از مناطق شهری!

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۰:۰۹
کد خبر: 809016
پیدا شدن یک مار پیتون در در سطل زباله یکی از مناطق شهری!

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری آمل از زنده گیری مار پیتون در سطل زباله در یکی ازمناطق شهری توسط ماموران امداد و نجات این سازمان خبر داد و گفت: مارپیتون گرفته شده، پس از نامه‌نگاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های آمل ونور به پارکی درشهر چمستان از توابع شهرستان نور منتقل شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روح الله اسماعیلی گفت: این مار که بچه پیتون و حدود ۷۰ سانت طول آن بوده، از گونه‌های خانگی و در یکی از سطل‌های بزرگ زباله در بلوار بنفشه در شهر آمل رها شده بود.

وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر پیدا و مشاهده شدن مارپیتون در یک سطل زباله، بلافاصله تیم امداد و انجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل به محل مورد نظر اعزام و پس از زنده‌گیری مار، آن را به این سازمان منتقل کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات امینی شهرداری آمل ادامه داد، پس از این، با نامه نگاری به اداره محیط زیست شهرستان آمل مبنی بر زنده‌گیری این مار پیتون و هماهنگی که توسط اداره حفاظت محیط زیست آمل با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور انجام داد، مارپیتون بازی گوش و رها شده به پارک طبیعت در شهر چمستان منتقل شد.

اسماعیلی گفت: به گفته محیط زیست، پارک طبیعت چمستان که زیر نظر اداره محیط زیست شهرستان نوراست، برخی گونه‌های حیوانات وحشی را به صورت یک جا نگهداری می‌کند.

عصر شنبه فیلم کوتاهی از مشاهده مار پیتون در سطل زباله  در یکی از مناطق شهری آمل، در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد شهروند آملی در حال خالی کردن زباله در سطل متوجه حضور مار پیتون در آن می‌شود.

مار پیتون یا مار پایتون‌ با نام علمی: Pythonidae خانواده‌ای از مارهای بدون زهر است که در آفریقا، آسیا و استرالیا یافت می‌شود. این خانواده در گروه بزرگ‌ترین خانواده مارها محسوب می‌شود؛ اندازه متوسط مارهای پیتون به هفت یا ۱۰ متر می‌رسد که تقریباً ۲ برابر بزرگ‌ترین مار سمی جهان (شاه کبرا) است.

پرسه یک قلاده پلنگ در خیابان‌های شهر قائمشهر و نیز میمون در باغات این شهرستان درسال گذشته وانتشار تصاویر و خبرهایی مبنی مشاهده برخی حیوانات وحشی و غیربومی ایران در مناطقی از نقاط شهری و روستایی مازندران خبرساز شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha