۰ نفر

آیا واقعا نفت از دایناسورها به وجود آمده‌است؟

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۲:۵۶
کد خبر: 809001
آیا واقعا نفت از دایناسورها به وجود آمده‌است؟

احتمالاً زمانی به شما گفته اند که نفت از دایناسورها ساخته شده‌است، با این تصور که وقتی در پمپ بنزین هستید، ولوسیراپتور تصفیه شده را مستقیماً به خودرو خود پمپاژ می‌کنید. هر چقدر هم که این باور گسترده باشد، درست نیست. نفت از بدن تجزیه شده دایناسورهای باستانی ساخته نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین؛ به دلایلی عجیب، این ایده که نفت از دایناسورها تشکیل می‌شود، در ذهن بسیاری از مردم جا خوش کرده‌است. اما نفت از تریلیون‌ها جلبک کوچک و پلانکتون به دست می‌آید.

از آنجایی که جلبک ها و پلانکتون‌ها، ده‌ها تا صدها میلیون سال پیش مردند، به ته دریا فرو رفتند، جایی که انباشته شدند و توسط لایه‌های رسوب مدفون شدند. در نهایت، پس از میلیون‌ها سال در یک محیط پرفشار و کم اکسیژن، جلبک‌ها و پلانکتون‌ها «پخته» شدند و به آن ماده سیاه چسبنده تبدیل شدند که ظاهراً ما انسان‌ها با وجود تهدید یک وضعیت اضطراری آب و هوایی نمی‌توانیم از آن دل بکنیم.

در حالی که دایناسورها یا تی‌رکس‌ها ممکن است پس از مرگ خود در قعر اقیانوس پیدا شوند اما بعید است که به نفت تبدیل شوند.

این تا حدی به این دلیل است که برای تبدیل مواد آلی به نفت به محیطی فاقد اکسیژن نیاز است. پس از مرگ، آنها تبدیل به یک وعده غذایی برای موجودات آبزی کوچکتر می شدند و آنها را از هم جدا می کردند تا زمانی که به استخوان برسند، درست پیش از آنکه بتوانند دفن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha