۰ نفر

تعطیلی ناشی از آلودگی هوا نباید مرسوم شود

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبر: 808934
تعطیلی ناشی از آلودگی هوا نباید مرسوم شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: مبنای تصمیم‌گیری‌ها باید نظرهای کارشناسی‌شده باشد و نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تعطیلی ناشی از آلودگی هوا مرسوم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلام‌رضا شفیق در پاسخ به نحوه فعالیت کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان، اظهار کرد: در مواقعی که آلودگی هوا محرز باشد، دستگاه‌هایی مانند محیط زیست، علوم پزشکی، هواشناسی و ... با محوریت استانداری و مدیریت بحران تشکیل جلسه می‌دهند و نظرهای تخصصی و فنی کارشناسان را بررسی می‌کنند که براساس آن‌ها تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند ساعت، آمارهای آلودگی هوا را به‌روز می‌کنیم، گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، نیازی به تعطیلی روز گذشته نبود و شاهد برطرف شدن آلودگی هوا بودیم.

شفیق تصریح کرد: تعطیل کردن یک روز، تبعات خاص خود را دارد و نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تعطیلی ناشی از آلودگی هوا مرسوم شود. اگر شرایط خاص باشد، تصمیم به این سمت خواهد رفت؛ اما تا زمانی که نیاز نباشد، اطلاع‌رسانی برای رعایت موارد بهداشتی، بهترین کار است.

وی در پاسخ به اینکه می‌توان از ظرفیت دورکاری برای گروه‌های حساس استفاده کرد، افزود: این موضوع، نکته خوبی است که می‌توانیم بیشتر به آن توجه کنیم. سلامت مردم در رأس اولویت‌های ما قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در پاسخ به این پرسش که چرا در مرکز استان خراسان رضوی که وضعیت آلودگی هوا بهتر از خراسان شمالی بود، مدارس غیرحضوری شد، گفت: آن‌ها اشتباه کردند و تصمیم نادرست گرفتند. اکنون شاهدیم وضعیت هوا در آن شهر مناسب است، اما مدارس آن‌ها غیرحضوری شده است.

وی ادامه داد: تصمیم‌های مرتبط با آلودگی هوا باید زمانی گرفته شود که اطمینان کافی از شرایط آینده وجود داشته باشد. اگر تصمیم‌ها زودهنگام گرفته شود، نتیجه آن وضعیت فعلی مدارس مشهد می‌شود که در عین حال که هوا مناسب است، مدارس غیرحضوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریایی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    اخه اون کسی که نظر میده نباید تعطیل کرد خودش یابچه اش اومدن توی این هوا نفس بکشن، اگه اومده بودن دیگر از این،،،،،،،