۲ نفر

معایب و مزایای سینک‎های گرانیتی را قبل از خرید بدانید! + لیست قیمت انواع سینک

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 808691
معایب و مزایای سینک‎های گرانیتی را قبل از خرید بدانید! + لیست قیمت انواع سینک

در این مطلب به بررسی قیمت انواع سینک ظرفشویی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ دانستن مزایا و معایب سینک گرانیتی چه کمکی در خرید سینک ظرفشویی به ما خواهد کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید ابتدا اهمیت سینک ظرفشویی در یک آشپزخانه را بررسی کنیم و سپس به آن برسیم. درواقع سینک ظرفشویی یکی از تجهیزات مهمی است که در هنگام طراحی آشپزخانه جدید یا بازسازی آشپزخانه منزل خود، نقش مهمی را دارد؛ چراکه درعین‌حالی که کاربرد بسیار مهمی دارد، در ایجاد جلوه‌ای زیبا به آشپزخانه نیز بسیار تاثیرگذار است!

از این رو پیش از خرید این محصول باید با انواع مختلف آن و مزایا و معایبی که دارند آشنا باشیم. سالیان سال است که اکثر ما با نمونه‌های استیل سینک‌های ظرفشویی آشنا هستیم. اما امروزه مدل‌های جدیدی از جنس گرانیت در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شوند که نمای بسیار متفاوت و چشم‌گیری را دارند. بنابراین اگر شما نیز به‌دنبال محصولی متفاوت و بسیار کارآمد هستید حتما در انتخاب خود مدل‌های گرانیتی سینک ظرفشویی را نیز درنظر دارید.

پیش از پرداختن به مزیت‌ها و معایب سینک ظرفشویی گرانیتی بهتر است ابتدا با آن بیش‌تر آشنا شویم! درواقع سینک‌های ظرفشویی گرانیتی گروه جدیدی از سینک‌ها هستند که با استفاده از سنگ‌های گرانیت ساخته می‌شوند. البته سینک‌های ظرفشویی گرانیتی نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند:

    سینک گرانیتی

این دسته از سینک‌های گرانیتی به‌صورت خالص ازسنگ‌های گرانیتی درست شده‌اند. طرح، رنگ‌، ضخامت و سایر ویژگی‌های آن کاملا به سنگی که در ساخت محصول استفاده شده بستگی دارد؛ درحقیقت به‌طورکل آن‌ها به‌صورتی کاملا طبیعی به مدل سنگ بستگی دارند! البته معایب سینک گرانیتی در این دسته کمی بیش‌تر از نوع بعدی است چراکه در معرض خرابی بیش‌تر خواهد بود و برای نگهداری از آن هزینه بیش‌تری باید پرداخت شود.

     سینک گرانیتی مرکب

این دسته از سینک‌های گرانیتی به‌صورت ترکیبی درست شده‌اند؛ یعنی درصد زیادی از آن (حدودا بین ۸۰% تا ۹۵%) از سنگ گرانیت و مابقی آن از رزین ساخته می‌شود. در این دسته طراحی و رنگ سینک نیز کاملا به خود سنگ بستگی دارد؛ با این تفاوت که نوع رنگ بیش‌تری را می‌توان در آن به‌کار برد مانند رنگ‌های مات و هم‌چنین ماندگاری و مقاومت بیش‌تری خواهند داشت! ما در این مقاله تمرکزمان برروی این دسته از سینک‌های ظرفشویی گرانیتی است! پیشنهاد می شود جهت خرید شیر ظرفشویی کلیک کنید.

پس از آشنایی با سینک‌ ظرفشویی گرانیتی، نوبت به بررسی مزایا و معایب آن می‌رسد. بررسی مزایا و معایب هر محصولی به ما کمک می‌کند دید بهتری نسبت به آن محصول پیدا کرده و با آگاهی هرچه بیش‌تر آن را خریداری کنیم. از این‌رو درادامه مزایا و معایب سینک گرانیتی را درکنار هم بررسی خواهیم کرد تا از ارزش خرید این محصول آگاه شویم.

لازم به ذکر است که معایب سینک ظرفشویی که از سنگ گرانیت خالص درست شده است، بیش‌تر از مدل‌های مرکب آن است؛ چراکه این سنگ به خودی خود پر از منافذ ریز خواهد بود و درمعرض لکه‌های سخت یا ماندگار خواهد بود. از این رو استحکام کم‌تر، ماندگاری پرهزینه‌تر، و تنوع نسبتا کم‌تری نسبت به مدل‌های ترکیبی خواهد داشت. از آن‌جایی که تمرکز اصلی ما در این مقاله برروی مدل‌های مرکب این محصول است، در ادامه به بررسی مزیت‌ها و معایب سینک گرانیتی مرکب خواهیم پرداخت!

مزایای سینک گرانیتی

سینک‌های گرانیتی در چند سال اخیر بسیار مد شده و تعداد استفاده از آن در طی همین چند سال افزایش چشم‌گیری داشته است. دلیل آن هم مزایای سینک گرانیتی است که باعث شده تا سازندگان و مصرف‌کنندگان زیادی به استفاده از این دسته سینک‌ها روی بیاورند. از این‌رو ما قبل از بررسی معایب سینک گرانیتی ابتدا نگاهی به مزایای آن خواهیم کرد! مزایای سینک ظرفشویی گرانیتی عبارت‌اند از:

• جلوه‌ متفاوت سینک ظرفشویی گرانیتی

اولین ویژگی قابل توجهی که این دسته از سینک‌ها دارند جلوه متفاوت آن‌ها است. درواقع اکثر ما زمانی که کلمه سینک ظرفشویی را می‌شنویم یک روشویی استیل کروم رنگ در ذهن‌مان تصور می‌کنیم! اما نمای سنگ‌های گرانیت، زیبایی خاص خود را به ظاهر سینک‌های گرانیتی اضافه می‌کنند و جلوه‌ای متفاوت و دیزاینی متمایز را به آشپزخانه می‌بخشند. از این‌رو ظاهر متفاوت این دسته از سینک‌ها یکی از مهم‌ترین مزایای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

• تنوع طراحی و رنگ‌ بندی سینک ظرفشویی گرانیتی

یکی دیگر از مزایای سینک گرانیتی تنوع در سبک ظاهری، رنگ‌ها و اشکال آن است. سبک ظاهری این مدل سینک‌ها می‌توانند بسیار متنوع و متفاوت از یک‌دیگر باشند؛ چراکه سنگ‌های گرانیتی با ظاهرهای متفاوتی وجود دارند و بیش‌تر با یک‌دیگر متفاوت هستند تا همانند هم باشند.

از طرفی دیگر رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، مشکی و خاکستری در سنگ‌های گرانیتی وجود دارد؛ و علاوه‌برآن نیز به‌لطف مواد مرکب دیگر می‌توان جلوه‌هایی متفاوت‌تر به رنگ این سینک‌ها بخشید، مانند خلق کردن رنگ‌های مات! در آخر نیز باید به اشکال متفاوت برروی سنگ‌های گرانیت اشاره کرد، که درکنار رنگ و ظاهر متفاوتی که از یک‌دیگر دارند، تنوع بسیار زیادی در سینک‌های گرانیتی خلق می‌کنند! پیشنهاد می شود از جدیدترین مدل های شیرآلات بهداشتی گلزارهوم دیدن فرمایید.

• ماندگاری و دوام سینک گرانیتی در آشپزخانه

یکی از معایب سینک گرانیتی که به‌صورت خالص از این سنگ درست می‌شود، ماندگاری سخت‌تر و نسبتا کم‌تر آن است. اما در سینک‌های گرانیتی مرکب ماندگاری بسیار بالا و طولانی‌مدت را می‌توان تجربه کرد! این مزیت به‌لطف ترکیب سنگ گرانیت که به خودی خود بسیار مستحکم می‌باشد با مواد مرکب دیگر (رزین) است؛ که این موضوع باعث می‌شود نواقص سنگ گرفته شود و بسیار محکم‌تر و ماندگارتر شود.

• ضدخط و خش و ضدلک بودن سینک گرانیتی ظرفشویی

یکی دیگر از مزیت‌های این نوع سینک‌ها خاصیت ضدخط و خش بودن آن‌ها درکنار ضدلک بودن‌شان است. درواقع زمانی که سنگ گرانیت با مواد مرکب ترکیب می‌شود، منافذش بسته می‌شود و سطحی صاف و یک‌دست به‌خود می‌گیرد. از این‌رو درکنار خصوصیات مقاومتی خود سنگ، سطح این نوع سینک‌ها دربرابر خط و خش و لکه مقاومتی مثال‌زدنی خواهند داشت! پیشنهاد می‌شود مقاله دیگر ما درباره تفاوت سینک روکار و توکار را بخوانید.

• نگهداری و نظافت کم‌ هزینه

یکی دیگر از مزایای سینک گرانیتی مرکب، نگهداری بسیار کم‌هزینه آن است. درحقیقت نظافت این مدل سینک‌ها بسیار راحت و سریع است و نیازی به موادهای شوینده غلیظ و گران‌ قیمت ندارد. از سویی دیگر کیفیت بالای سنگ گرانیت ترکیب شده با مواد مرکب باعث شده است که استحکام و ماندگاری این محصول بسیار بالا رود؛ درنتیجه برای نگهداری و نظافت آن هزینه بسیار کمی صرف خواهد شد!

حال با بررسی‌های انجام شده، با مزیت‌هایی که این مدل سینک‌ها دارند آشنا شدیم و به‌خوبی از ارزشی که آن‌ها به آشپزخانه ما می‌بخشند، باخبریم. اما باید بگوییم که این دسته از سینک‌ها نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر دارای معایبی نیز هستند. از آن‌جایی که معایب یک محصول نیز در انتخاب ما تاثیر خواهند گذاشت، ما در ادامه آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم. معایب سینک گرانیتی عبارت‌اند از:

• احتمال ترک‌ خوردگی

همان‌طور که در مزایای این دسته از سینک‌ها گفتیم، به‌دلیل آن درصد از مواد مرکبی که با سنگ گرانیت ترکیب می‌شوند، این محصول استحکام بسیار بالایی پیدا می‌کند. اما باید درنظر داشته باشیم که این استحکام به‌صورت صد درصدی نیست؛ و به‌دلیل آن‌که بیش‌تر مواد تشکیل دهنده این محصولات سنگ گرانیت است، احتمال ترک و شکنندگی در آن‌ها باقی خواهد ماند!

• احتمال تغییر رنگ

احتمال تغییر رنگ نیز در این دسته از سینک‌ها وجود دارد؛ خصوصا اگر از رنگ‌ها روشن‌تر استفاده کرد. درواقع یکی از معایب سینک گرانیتی سفید آن است که با استفاده نادرست در معرض تغییر رنگ قرار خواهد گرفت. اگر هنگام تمیزکاری آن از مواد شوینده شیمیایی و اسیدی با غلظت بالا استفاده کنیم، احتمال تغییر رنگ و یا لکه افتادن برروی آن زیاد می‌شود!

• عدم کارایی در تمامی آشپزخانه ها

این محصول به‌دلیل موادی که از آن‌ها ساخته شده است در همه مکان‌ها قابل استفاده نخواهد بود! درعین‌حالی که برای استفاده در آشپزخانه خانه خود یک انتخابی ایده‌آل خواهد بود. برای استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی و یا آزمایشگاه‌ها انتخاب خوبی نخواهد بود؛ چراکه بهترین انتخاب در این مکان‌ها سینک‌های استیل هستند!

• هزینه بالاتر

یکی دیگر از معایب سینک گرانیتی قیمت آن است! باوجود آن‌که قیمت سینک‌های گرانیتی مرکب کم‌تر از سینک‌های صددرصد گرانیتی است، اما قیمت آن‌ها از خیلی از انواع استیل بیش‌تر است! به همین دلیل هنگام خرید آن‌ها باید کمی هزینه بیش‌تر پرداخت کرد!

در بازار لوازم خانگی قیمت سینک ظرفشویی گرانیت لیگوری مبلغ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است این درحالیست که قیمت سینک ظرفشویی استیل کن مبلغ ۱۲ میلیون ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

برای اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت یخچال فریزر در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع سینک گرانیتی
برند مدل قیمت / تومان
 استیل کن مدل cn۱۰۴ توکار ۱۲,۳۹۰,۰۰۰
 گرانیت لیگوری لوکا توکار + مخزن مایع ظرفشویی
۶,۶۰۰,۰۰۰
 گرانیت پارادایز  ITALY-۴۰۸-BLAK-AKLIL توکار ۷,۸۰۰,۰۰۰
گرانیتی لیگوریا مدل هلن توکار ۵,۲۰۰,۰۰۰
 گرانیت toopaz ۱۱۲۰ توکار
۸,۰۰۰,۰۰۰
 کورین فورنیکو مدل fs ۴۳۸ روکار ۸,۳۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha