۰ نفر

نماینده ولی فقیه: رتبه‌بندی پرستاران مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گیرد

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۱
کد خبر: 808485
نماینده ولی فقیه: رتبه‌بندی پرستاران مورد توجه ویژه دولتمردان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بحث رتبه بندی پرستاران از سوی دولت و مجلس مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت مقام پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی برای درمان متکی به پزشکان سایر کشورها بودیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی تمامی خدمات درمانی توسط پزشکان این مرزبوم ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در اراک تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل تقدیر کادر درمان کشورمان در ایام کرونا مدیریت و جلوگیری از شیوع آن بود که قشر خدوم پرستاران در عرصه‌های مختلف درمانی خوش درخشیدند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی دانشگاه بزرگی در بخش درمان مجروحان و مصدومان بود، گفت: ضروری است این تحول بزرگ در لایه‌های مختلف جامعه تبیین شود.

وی افزود: با تأیید مقام معظم رهبری سیاست‌های بخش خانواده، درمان، پزشکی و نظام پرداخت و رتبه بندی مورد توجه ویژه همه سران قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بحث سیاست‌های خانواده هشت سال پیش و سیاست‌های سلامت ۱۰ سال گذشته تصویب و مورد توجه قرار گرفته و ضروری است در برنامه هفتم مورد توجه ویژه همه دستگاه‌های متولی باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با توجه به اینکه پرستاران نقش مهمی در بهبود سلامت بیماران دارند، ضروری است به خدمات آن ارج نهاده شود.

وی افزود: امکانات و بودجه در کشور محدود است و از سویی دولت امسال با ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، می‌طلبد همه دستگاه‌ها بهترین استفاده از امکانات موجود داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در سال جاری دولت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تسویه مطالبات کشاورزان پرداخت کرده به طور حتم در صورت افزایش قیمت گندم سال آینده باید ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم تخصیص دهد.

آیت الله دری ادامه داد: امید می‌رود بحث رتبه بندی پرستاران از سوی دولت و مجلس مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت ۲ مؤلفه مهم و ضروری در جامعه هستند، گفت: امنیت اجتماعی توسط پلیس و سلامت توسط بخش درمان در کشور فراهم می‌شود، بنابراین این دو مقوله باید مورد همه توجه مسئولان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha