۰ نفر

برگزاری نشست با ۷۰ بنگاه اقتصادی بزرگ برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۵۶
کد خبر: 808142
برگزاری نشست با ۷۰ بنگاه اقتصادی بزرگ برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

منصوری گفت: مباحث عمرانی، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری باید همزمان با هم به کار گرفته شوند تا استان‌ها به سمت پیشرفت حرکت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در آستانه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری در نشست با ۷۰ بنگاه اقتصادی بزرگ برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: اتفاقاتی که در غزه رخ می دهد نشان از حجم شقاوت و رذالت صهیونیست ها دارد که در تفکر بشری نمی گنجد از این رو لکه ننگ دیگری در تاریخ برای خود ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور با محوریت اقتصادی و عمرانی برگزار می شود، تصریح کرد: مباحث عمرانی، توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری باید همزمان با هم به کار گرفته شوند تا استان‌ها به سمت پیشرفت حرکت کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری به عنوان محور چرخ دنده‌های توسعه اگر به صورت صحیح انجام گیرد با رونق تولید، اشتغال و تشویق به آورده‌های اعتباری منجر به حرکت رو به‌جلو می شود.

منصوری با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در بخش آب، خاک و کشاورزی ظرفیت های خوبی در این استان وجود دارد. علی رغم کاستی‌هایی که استان در بخش صنعت دارد و قطعا باید برطرف شود؛ استان ثروتمند و برخورداری است.

وی با اشاره به اینکه منکر محرومیت ها و جاماندگی‌های استان چهار محال و بختیاری نیستیم و این جاماندگی ها به معنای عدم فعالیت نیست، اضافه کرد: کارهای بسیاری برای استان صورت گرفته و بخش عظیمی از مسائل حل و فصل شده اند لیکن اقدامات فوق قطعا کافی نبوده و توقع ما از مجموعه های تاثیرگذار حاضر در این نشست بیش از اینها است.

معاون اجرایی رئیس جمهور، اظهار داشت: سفر رئیس جمهور محترم را مستمسکی برای سرمایه گذاری در استان چهار محال و بختیاری قرار می دهیم، توقعی که از دستگاه های اجرایی می رود این است که روی استان های محروم تمرکز بیشتری داشته باشند به این دلیل که با غفلت در این مسأله، مجبور خواهیم بود در حاشیه کلانشهرها این مشکلات را با هزینه های چند ده برابری حل و فصل کنیم.

منصوری بر لزوم اشتغالزایی در استان ها تاکید کرد و گفت: باید برای افراد در استان ها رونق اقتصادی و جاذبه ایجاد کرد تا مردم هر استان از ظرفیت های استان خود بهره مند شوند و مهاجرت های گسترده به بهانه اشتغال یابی اتفاق نیافتد.

وی با تاکید بر اینکه این قبیل مسائل با رویکرد اداری کاری از پیش نمی‌برند و حل نخواهند شد، گفت: در این مواقع نیازمند نگاهی مخلصانه با رویکرد حل مسأله هستیم تا اتفاقات مثبت رقم بخورد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰ درصد منابع آبی کشور را در اختیار دارد، عنوان کرد: کاستی های موجود به شیوه های مدیریتی ادوار مختلف باز می گردد و مجموعه های اقتصادی و بنگاه های بزرگ ما باید وارد میدان شوند و کار اساسی صورت گیرد تا خروجی مصوبات این جلسات تبدیل به توافق نامه و قرارداد شود.

وی با اشاره به داوطلبانی که آمادگی همکاری و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف را دارند، تاکید کرد: این موضوعات باید به صورت مکتوب به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور اضافه شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل مهم چهار محال و بختیاری مربوط به حوزه گردشگری و بوم گردی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های اکو توریسم موجود، نمایندگان وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت های گردشگری دولتی و خصوصی می توانند به توسعه این بخش و فعال شدن آن کمک کنند.

وی به پیشنهادات مطرح شده برای حل و فصل مسائل مختلف اشاره کرد و از شرکت های سرمایه گذاری خواست برای پیشبرد مسائل وارد عمل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha