۰ نفر

فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نگران‌کنندە شد

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 808133
فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی نگران‌کنندە شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، آمار شهرداری مبنی بر فرسوده بودن ۱۰۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی و ۷۵ درصدی ناوگان تاکسیرانی سنندج را نگران کننده اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اقبال حمیدی امروز (۲۳آبان) در کارگروه استانی هماهنگی کاهش آلودگی هوا که در محل معاونت عمرانی استانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سنندج و عرضه بنزین با استانداردهای پایین از مهم ترین عوامل آلودگی هوای این شهر است.

حمیدی با اشاره به آمار شهرداری مبنی بر فرسوده بودن ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی و ۷۵ درصد ناوگان تاکسیرانی سنندج را نگران کننده خواند و افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی سنندج باید نوسازی در اولویت امور شهری قرار گیرد.

وی در ادامه به جمع آوری و اسقاط خودروهای فرسوده شهری، نظارت بیشتر بر معاینه فنی خودروها و توزیع و عرضه بنزین یورو ۴ و گازوئیل یورو ۵ اشاره و خاطرنشان کرد: معاونت امور عمرانی و دفتر امور شهری  استانداری، پلیس راهور استان، شرکت نفت و شرکت گاز و دیگر دستگاهای مرتبط باید در این امر مشارکت، پیگیری  و نظارت بیشتری انجام دهند.

در ادامه توضیحاتی در خصوص استانداردهای شاخص کیفیت هوا، برنامه زمان بندی مشخص و در پایش، کنترل و نظارت بر منابع تولید آلاینده های ثابت هوا در استان ارایه گردید.

هم‌چنین  در خصوص وضعیت هوای استان در شش ماه اول عنوان کرد:  ۸۸ روز پاک، ۹۵ روز قابل قبول،  ۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و تنها یک روز ناسالم توسط ایستگاه‌های پایش کیفیت هوای استان ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha