۱ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

مایکرویو چی بخریم؟ + لیست قیمت انواع مایکرویو و مایکروفر

۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 808012
مایکرویو چی بخریم؟ + لیست قیمت انواع مایکرویو و مایکروفر

در این مطلب به بررسی قیمت انواع مایکرویو می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ مایکروفر مارک خوب یکی از مواردی است که همه افراد به دلیل کارآیی بالا به دنبال چنین محصولی هستند، که بتوانند کیفیت آشپزی خود را بالا ببرند.  جدا از آنکه در انتخاب برند مایکروفر باید دقت کرد نکاتی را نیز باید در نظر گرفت.

برای جواب دادن به این سوالات ابتدا باید دید که مایکروفر مارک خوب چیست و چه مشخصه هایی دارد.  اینکه صرفا هزینه ای را برای یک دستگاهی پرداخته که هیچ کارآیی ندارد،  علاوه بر آنکه هدر دادن  پول است. نمی توان به طور کارآرا و مفید نیز از آن استفاده کرد.

بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی بدانیم که مایکروفر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه دستگاهی برای فضای آشپزخانه ما مناسب است و چه نیازهایی از ما را در آشپزی برآورده خواهد کرد.

در ادامه نیز به این می پردازیم که چگونه مایکروفری بخریم، و نکات خرید آن چیست، که شما را در شناخت مایکروفر مارک خوب یاری می دهد.

قیمت انواع مایکرویو و مایکروفر

در بازار لوازم خانگی قیمت مایکرویو بوش مبلغ ۱۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان است این درحالیست که قیمت مایکروفر این برند مبلغ ۲۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت انواع مایکرویو و مایکروفر
نوع برند مدل قیمت / تومان
مایکرویو ال جی  MH۸۲۶۵DIS ۱۱,۲۰۰,۰۰۰
پاناسونیک NN-ST۳۴ ۸,۰۰۰,۰۰۰
بوش HMT۸۴G۴۵۱ ۱۵,۹۰۰,۰۰۰
مایکروفر بوش  HBJ۵۵۸YS۰I ۲۵,۳۰۰,۰۰۰
مایدیا MW-F۳۶۳۰-T۵X-W  ۲۴,۸۵۰,۰۰۰
فلر MW۳۴۱ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰

دستگاه مایکروفر و مزایای آن

دستگاه مایکروفر وسیله ای برای گرم کردن و پختن سریع غذاست که در مدل های مختلف طراحی شده است و قابلیت های فراوانی دارد.

از مهم ترین ویژگی هایی که می توان برای مایکروفر برشمرد این است که مواد غذایی در مایکروفر به صورت سالم تر و با کیفیت تر پخته می شود.  به طوریکه ویتامین ها و املاح معدنی در غذا حفظ شده و پخت در مایکروفر در مدت زمان کوتاه تری انجام می گیرد.

دیگر آنکه برای پختن غذا نیاز به آب و یا روغن فراوان نیست.  زیرا این دو ماده باعث می شود که فقط سطح غذا پخته و حرارت داده شوند ولی مواد غذایی به خوبی مغز پخت نشود.

یکی از بهترین کاربردهای مایکروفر یخ زدایی و ذوب کردن مواد غذایی یخ زده به وسیله امواج مایکروو می باشد، که یکی از ایمنی ترین راه ها برای یخ زدایی مواد غذایی است.

دستگاه مایکروفر وسیله ای سازگار با مصرف بهینه انرژی می باشد. این مشخصه به ویژه در هنگامی که نیاز به وقت بیشتری برای پختن غذاست به خوبی عمل می کند.

معایب دستگاه مایکروفر

یکی از مواردی که بسیار در مورد معایب استفاده از مایکروفر به زبان می اورند، وجود میکرب هایی است که در مواد غذایی به دلیل سریع پخته شدن غذا از بین نرفته و باقی می مانند.

همینطور تماس پوست بدن با امواج مایکروو باعث ایجاد بیماری هایی چون سرطان در دراز مدت می شود. بنبابراین به هنگام کا ر کردن با مایکروفر باید دقت کرد که بدن و پوست دست در دسترسی مستقیم با امواج مایکروو باشد.

با اینکه امواج این دستگاه بسیار قوی است اما می توان برای کمتر در معرض قرار گرفتن اشعه های مضر مایکروفر راهکارهایی را ارائه داد.  برای این کار بهتر است که به هنگام آشپزی و کار کردن با دستگاه مایکروفر از دستشکش نخی مناسب استفاده کرده و یا اینکه در فاصله دورتری از مایکروفر به هنگام آشپزی قرار بگیرید.

نکات مهم در خرید مایکروفر مارک خوب

اگر می خواهید که دستگاه مایکروفرتان به مدت طولانی برایتان کار کند جدا از اینکه باید به دنبال مارک خوب باشید، به دنبال سه مشخص در خرید دستگاه مورد نظر خود باشید. این سه مشخصه شامل موارد زیر هستند که در مایکروفر مارک خوب به خوبی می توانید آن را مشاهده کنید.

توان مصرفی مایکروفر

توان مصرفی مایکروفر در  پخت سریع تر و یکنواخت غذا بسیار تاثیر دارد. به طوریکه با افزایش توان مصرفی قدرت دستگاه برای پخت سریع تر غذا و کیفیت بهتر آن بیشتر شده و غذا به صورت یکنواخت پخته و طبخ می شود.

در اغلب مدل های پیشرفته مایکروفر توان مصرفی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات می باشد، که در مایکروفرهای بزرگ توان مصرفی بین ۱۰۰۰  تا ۱۶۰۰۰  نیز است. اما در مدل های کوچکتر این توان مصرفی بین ۵۰۰  تا ۸۰۰ می باشد.

توان مصرفی بسیار بر عملکرد دستگاه موثر است، و عواملی چون قیمت و کیفیت دستگاه مایکروفر را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین اگر به دنبال دستگاهی با کارآیی بالا هستید بهتر است که به این گزینه در مایکروفر دقت نمایید.

گنجایش دستگاه

در مایکروفرها گنجایش دستگاه بر اساس اندازه آن سنجیده می شود که در اغلب مدل ها اندازه استاندارد ۲۷*۴۴*۳۴  به طور میانگین می باشد. دیگر آنکه با افزایش گنجایش دستگاه توان مصرفی نیز بالاتر می رود، و همینطور بر عکس با اندازه کوچکتر دستگاه مایکروفر، توان مصرفی آن نیز کمتر می شود.

شما باید اندازه دستگاه مایکروفر را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که زیاد با این دستگاه سر و کار دارید و انواع غذاها را با استفاده از مایکروفر می پزید بهتر است به دنبال مایکروفری متناسب با نیازتان باشید.

همینطور فضایی را که مایکروفر نیز در آشپزخانه اشغال می کند را باید در نظر بگیرید اگر چنانچه مکانی برای قرار دادن مایکروفر رومیزی و یا توکار ( مایکروفر توکار در داخل کابیننت یا دیوار نصب می شوند ) ندارید می توانید از مایکروفرهای بالای اجاق استفاده کنید.

عملکرد و تجهیزات مایکروفر

نحوه انتقال حرارت و اینکه مایکروفر مجهز به چه سیستمی برای انتقال گرماست، نیز یکی از مواردی است که باید در هنگام خرید مایکروفر در نظر داشت و از مشخصه های مهم در انتخاب بهترین مدل های مایکروفر می باشد.

اینکه دستگاهی که خریداری کرده اید با چه نوع سیستمی غذا را می پزد بستگی به نوع فن آوری موجود در آن است. در مایکروفر انرژی برق توسط دستگاه مگنترون تبدیل به امواج مایکرویو می شود، که این امواج با عبور از مواد غذایی باعث پخته شدن غذا می شوند.

برخی از مایکروفرها هنگامی که در حالت آماده به کار هستند انرژی زیادی را صرف می کنند،  که باعث بالا رفتن هزینه می شود که باید در هنگام خرید نیز به آن توجه نمود.

نتیجه گیری

برای خرید مایکروفر مارک خوب ابتدا به دنبال بهترین برندها باشید دیگر آنکه دقت نمایید که چه قابلیت هایی در دستگاه با برند مورد نظرتان در آن وجود دارد. چنانچه قابلیت های مورد نظر در دستگاه مایکروفر وجود داشته باشد، می توان گفت که مایکروفر مناسبی را انتخاب کرده اید.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha