۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۰.۳۵ درصدی سهم سپ از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 807976
رشد ۰.۳۵ درصدی سهم سپ از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی

بررسی گزارش اقتصادی شاپرک در شهریورماه نشان می‌دهد سهم شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش(سپ) از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی ۰.۳۵درصد رشد را ثبت کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ شاپرک ماهانه گزارشی را در رابطه با وضعیت صنعت پرداخت الکترونیک منتشر می‌کند که در بخشی از این گزارش به آخرین وضعیت PSPها می‌پردازد. PSP  مخفف عبارت Payment Service Provider است که می‌توان آن را «شرکت ارائه‌دهنده‌ خدمات پرداخت الکترونیک» ترجمه کرد. PSPها شرکت‌های ثالثی هستند که فرایند دریافت پول از مشتریان را برای کسب‌وکارهای آنلاین مدیریت می‌کنند. در واقع این شرکت‌های پرداخت الکترونیک که از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه پولی و مالی کشور هستند؛ واسطی بین کسب‌وکارها و موسسه‌های‌ مالی بوده و در فرایندهای تبادل پول دخالت دارند. این شرکت‌های پرداخت الکترونیک، فرایند خرید کالا و جابه‌جایی دیجیتالی پول را ممکن می‌کنند. به طور کلی حدود ۱۲ شرکت PSP  در ایران وجود دارد که به ارائه خدمات در این حوزه مشغول هستند.

همین موضوع نمایانگر اهمیت این شرکت‌ها در صنعت پرداخت الکترونیک کشور بوده و به همین دلیل در بخشی از گزارش اقتصادی شاپرک به عملکرد آن‌ها پرداخته می‎شود. در راستای بررسی عملکرد این شرکت‌ها، سهم شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش، یعنی کارتخوان‌های فروشگاهی، ابزارهای پذیرش اینترنتی و همچنین ابزارهای پذیرش موبایلی بررسی شده است.

در گزارش شاپرک تاکید شده این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه‌ سرمایه گذاری هر یک از شرکت‌های PSP در ابزارهای پذیرش می‌شود و در این بخش مبلغ تراکنش‌های هر شرکت به تفکیک ابزار پذیرش مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) یک شرکت سهامی عام است که در زمینه ارائه خدمات پرداخت الکترونیک در ایران فعالیت می‌کند و در گزارش شاپرک نیز ماهانه به تشریح عملکرد آن پرداخته می‌شود. بررسی عملکرد سپ در بخش مذکور نشان می‌دهد در مهرماه سال جاری، شرکت پرداخت الکترونیک سامان رشد ۰.۳۵درصدی را در بخش سهم آن از مبلغ تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی ثبت کرده است. در ماه شهریور، ۲۳.۰۷درصد و در مهرماه ۲۳.۴۲درصد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha