۰ نفر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی؛

زندانیان چک برگشتی کاهش یافت

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۹
کد خبر: 807813
زندانیان چک برگشتی کاهش یافت

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: پروژه چک الکترونیک، چک را به سند محکمی تبدیل کرده و اعتبار را به چک برگردانده است، تعداد زندانیان به‌شدت کاهش یافته است و میزان چک‌های برگشتی کاهش محسوسی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهران محرمیان در نشست خبری دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، اظهار داشت: ۹۸ درصد خدمات بانکی الکترونیکی شده است؛ این صنعت دوره چندده‌ساله را طی کرده و الآن در مسیر هوشمندشدن قرار گرفته است، الآن پیش‌نیازهای هوشمندسازی نظام بانکی فراهم شده است.

وی افزود: بانکداری هوشمند خدماتی را به مشتریان ارایه می‌دهد که مطابق نیازهایشان باشد و جلوی تقلبات و پولشویی و... را بگیرد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: هوش مصنوعی یکی از مهمترین ابزارهایی است که در نظام بانکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: با عملیاتی شدن مدل جدید اعتبارسنجی به‌سمتی می‌رویم که در تسهیلات خرد شاهد روان شدن فرایندها خواهیم بود؛ اعتبارسنجی به پرداخت تسهیلات خرد کمک زیادی می‌کند؛ به بانکها تأکید کردیم تسهیلات خرد را به‌سمت کاملاً الکترونیکی ببرند.

محرمیان اضافه کرد: الآن در برخی بانکها این تسهیلات با کارمزد خیلی پایین به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود. در مدل جدید پوشش اعتبارسنجی از ۳۰ به ۱۰۰ درصد و در دقت به ۸۸ درصد خواهد رسید.

وی به چک الکترونیک اشاره و تصریح کرد: این پروژه چک را به سند محکمی تبدیل کرده و اعتبار را به چک برگردانده است، تعداد زندانیان به‌شدت کاهش یافته است و میزان چک‌های برگشتی کاهش محسوسی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha