۱ نفر

رییس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛

برنامه بانک مرکزی برای وام‌های خرد

۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 806008
برنامه بانک مرکزی برای وام‌های خرد

فرزین گفت: برنامه بانک مرکزی و شبکه بانکی توسعه تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه با به کارگیری ابزارهای نوین و غیرحضوری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا فرزین اظهار داشت: نظام بانکی به دلیل بر عهده داشتن بار اصلی تامین مالی کشور، با فشارهای زیادی روبرو است. او همچنین به مسئولیت شبکه بانکی در حوزه‌های تامین مالی خرد و قرض‌الحسنه اشاره کرده و تاکید کرده است که اولویت ما پرداخت این تسهیلات به مردم در کمترین زمان و با بیشترین رضایت است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: که یکی از مشکلات مردم در دریافت تسهیلات، مراجعات مستمر به شعب بانکی است. او با استفاده از ابزارهای نوین فناورانه مثل خدمت جدید بانک ملت که امکان دریافت خدمات بانکی به صورت غیرحضوری را فراهم می‌کند، می‌گوید که این خدمات می‌تواند گام مهمی در ارائه خدمات سریع و آسان به جامعه باشد و باید در تمامی شبکه بانکی پخش شود.

فرزین همچنین به مسئله اعتبارسنجی در دریافت تسهیلات اشاره کرده و گفته است که با توجه به نسبت کمترین مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداخت شده، بانک‌ها می‌توانند در دریافت تضامین و اعتبارسنجی با مشتریان همکاری کنند.

وی همچنین از استفاده از ابزارهای الکترونیک مانند سفته الکترونیک صحبت کرده و با اشاره به نقش آن در ارائه خدمات بانکی، امیدوار است که استفاده از این ابزارها برای همه بانک‌ها و مشتریان تسری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی علاوه بر این، به زیاد شدن حملات و تخریب‌ها به شبکه بانکی اشاره کرده و با توجه به مسئولیت سنگین شبکه بانکی، این فضا را ناعادلانه می‌داند و تاکید می‌کند که خدمات ارزشمند شبکه بانکی باید به اقتصاد کشور و جامعه خدمت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Omid IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    دگترسلام خداکنه شما مثل روسای قبلی نباشید وبه مردم خدمت کنیدروزهای خوبی را برای شما آرزو می کنم.