۰ نفر

درآمد ۷٫۵ میلیارد تومانی کارمند ۲۰ ساله با روزی یک ساعت کار!

۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 807451
درآمد ۷٫۵ میلیارد تومانی کارمند ۲۰ ساله با روزی یک ساعت کار!

یک کارمند نوجوان گوگل می‌گوید با روزانه یک ساعت کار، در طول سال ۷٫۵ میلیارد تومان درآمد به جیب می‌زند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از زومیت؛ بر اساس آمار، مهندسان نرم‌افزار در گوگل می‌توانند در طول هر سال تا ۷۱۸٬۰۰۰ دلار دستمزد پایه به جیب بزنند. یکی از مهندسان شاغل در گوگل ادعا می‌کند که با تقریباً پنج ساعت کار در هفته، در سال درآمد ۶ رقمی دارد.

دِوِن، یکی از مهندسان نرم‌افزار گوگل که در دهه‌ی ۲۰ سالگی‌اش به سر می‌برد، به مجله‌ی فورچون گفته است که روزانه تقریباً یک ساعت برای گوگل کار می‌کند و در انتهای سال ۱۵۰٬۰۰۰ دلار (حدود ۷ و نیم میلیارد تومان) درآمد به جیب می‌زند.

دون معمولا ساعت ۹ صبح از خواب بیدار می‌شود، دوش می‌گیرد، صبحانه می‌خورد و سپس تا ساعت ۱۱:۰۰ یا ۱۲:۰۰۰ برای گوگل کار می‌کند. او در ادامه‌ی روز مشغول انجام کارهای استارتاپ خودش می‌شود.

دون می‌گوید که نمی‌تواند خودش را به کارِ سخت قانع کند؛ چون همکارانش شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند و جایگاه شغلی‌شان در گوگل بهتر نمی‌شود.

مجله‌ی فورچون می‌گوید برای حفاظت از موقعیت شغلی مهندس یادشده، از نام مستعار دون برای او استفاده کرده است. این مجله فیش حقوقی دون را بررسی و دستمزد ۱۵۰٬۰۰۰ دلاری را تأیید کرده است.

دون تنها کسی نیست که با کار کوتاه‌مدت، درآمد بسیار زیاد به جیب می‌زند. جیسون، کارمندی ۲۲ ساله، مدتی پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری بیزینس اینسایدر ادعا کرده بود که برای افزایش درآمدش، در دو شغل تمام‌وقت دورکاری استخدام شد اما در هر هفته مجموعاً ۳۰ ساعت کار کرد.

داستان‌هایی نظیر آنچه برای دون و جیسون روایت شد، بحث‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. عده‌ی زیادی از مردم عقیده دارند که مهندسان نرم‌افزار در شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری مثل متا و گوگل هر هفته برای مدت‌زمانی کوتاه کار می‌کنند و دستمزد زیاد می‌گیرند. کارشناسان، این سبک کار کردن را «کار جعلی» می‌نامند.

بزرگان صنعت فناوری پس از شروع همه‌گیری ویروس کرونا میزان استخدام نیروهای جدید را به‌شدت افزایش دادند؛ اما با پایان دوران همه‌گیری و افزایش مشکلات اقتصادی، تصمیم گرفتند هزاران نفر از نیروهای خود را اخراج کنند.

یک کارشناس و مدیرعامل میلیاردر سیلیکون‌ولی، مدتی پیش به خبرگزاری فوربز گفت اکثر کسانی که در دوران همه‌گیری به‌صورت دورکاری استخدام شدند، «واقعا هیچ کاری انجام نمی‌دادند.»

مشخص نیست که «کار جعلی» در نتیجه‌ی استخدام بیش‌ازحد نیروها ایجاد شده یا نتیجه‌ی مدیریت ضعیف است؛ با این‌حال داستان دون به‌وضوح نشان می‌دهد که تعادل بین کار و زندگی برای تعداد قابل‌توجهی از کارمندان ازجمله نسل زد تغییر کرده است.

دون به مجله‌ی فورچون گفت که هیچ‌کس در داخل گوگل به کار کوتاه‌مدت او شک نکرد. او، قبل از جایگاه شغلی فعلی‌اش، زمانی که به‌عنوان کارآموز در گوگل حضور داشت، «کمتر از دو ساعت در روز» کار می‌کرد و به‌راحتی به مسافرت می‌رفت. دون به فورچون گفت: «اگر می‌خواستم ساعات طولانی کار کنم، وارد یک استارتاپ می‌شدم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha