۱ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ با دماسنج و هفت سال به‌روزرسانی از راه رسیدند

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۲
کد خبر: 802341
گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ با دماسنج و هفت سال به‌روزرسانی از راه رسیدند

گوگل از جدیدترین گوشی‌های هوشمند پیکسل خود که مجهز به هوش‌مصنوعی، سنسور دمای اندازه‌گیری اشیا و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی تا هفت سال است رونمایی کرد.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ کمپانی گوگل، پیکسل ۸ و ۸ پرو را در کنار معرفی نسل دوم ساعت هوشمند پیکسل و اندروید ۱۴ معرفی کرد، گوگل امیدوار است که این گوشی‌ها با آیفون ۱۵ اپل رقابت کنند.

گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ با دماسنج و هفت سال به‌روزرسانی از راه رسیدند

پیکسل ۸ و ۸ پرو دارای صفحه نمایش تخت و لبه‌های گردتر ساخته شده از آلومینیوم بازیافتی هستند

پیکسل ۸ با قیمت پایه ۶۹۹ پوند (۷۹۹ یورو / ۶۹۹ دلار) دارای صفحه نمایش ۶.۲ اینچی اولد (OLED) با فرکانس ۱۲۰ هرتز است و نسبت به نسل قبلی خود کمی کوچک‌تر و سبک‌تر است. سیستم بهبودیافته دوربین دوگانه در پشت گوشی ۲۱ درصد نور بیشتری را برای عملکرد بهتر در نور کم می گیرد که حالت عکاسی ماکرو هم دارد.

ویژگی جدید «best take» به کاربران این امکان را می‌دهد که چهره‌ها را بین چندین فریم جابه‌جا کنند تا عکس‌هایی ایجاد کنند که در آن همه لبخند می‌زنند یا به یک جهت نگاه می‌کنند.

 ویژگی ویرایشگر عکس به شما امکان می‌دهد اندازه سوژه‌ها را در عکس‌ها تغییر دهید و جلوه‌های دیگر را با استفاده از هوش مصنوعی مولد اعمال کنید، در حالی که یک ویژگی جدید به‌نام (audio magic eraser) می‌تواند صدای پس‌زمینه را در ویدیوها، مانند نویز جمعیت، حذف کند.

پیکسل ۸ پرو با قیمت ۹۹۹ پوند (۱۰۹۹ یورو / ۹۹۹ دلار) دارای همان ویژگی‌های نرم‌افزاری به‌علاوه صفحه نمایش بزرگتر ۶.۷ اینچی و یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابری در پشت است.

 این تلفن دارای یک سنسور دما است که کاربران را قادر می‌سازد تا دمای اشیایی مانند دیوار، تلفن و سایر دستگاه‌ها را اندازه‌گیری کنند، علاوه بر این ویژگی‌های مرتبط با سلامتی قرار است در آینده فعال شوند.

پیکسل ۸ پرو همچنین دارای کنترل‌های دستی دوربین و ویژگی (video boost) است که از هوش‌مصنوعی در دستگاه و مراکز داده گوگل برای ارائه ویدیوی (Night Sight) و سایر حالت‌هایی که قرار است در اواخر امسال ارائه می‌شود، استفاده کند.

هر دو گوشی دارای تراشه (Tensor G۳) و ویژگی‌های هوش‌مصنوعی جدید گوگل، از جمله توانایی خلاصه کردن مقالات، خواندن با صدای بلند و ترجمه آنها، به‌علاوه ویژگی‌های گرامر و تصحیح پیشرفته خواهند بود.

در نهایت، این گوشی ها پشتیبانی نرم‌افزاری را تا هفت سال ارائه می‌دهند که دو سال بیشتر از مدل‌های قبلی و طولانی‌تر از اکثر تولیدکنندگان دیگر از جمله سامسونگ است، اما اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های هفت ساله مشابهی را ارائه می‌کند.

پیکسل واچ ۲

گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ با دماسنج و هفت سال به‌روزرسانی از راه رسیدند

پیکسل واچ ۲ دوام بیشتری دارد و سریعتر از مدل قبلی خود شارژ می شود

ساعت هوشمند گوگل نیز با طراحی اصلاح شده به‌روز شد که اکنون ۱۰ درصد سبک‌تر است، اما سازگاری با بندهای نسل قبلی را حفظ می‌کند.

پیکسل واچ ۲ دارای یک تراشه چهار هسته‌ای سریع‌تر است و اکنون از برنامه‌های جیمیل و تقویم پشتیبانی می‌کند.

این ساعت دارای سنسورهای استرس الکتریکی جدید، سنسور ضربان قلب بزرگ‌تر در پشت برای اندازه گیری دقیق‌تر در حین ورزش و تمرینات نوین با تشخیص خودکار در برنامه (Fitbit) است.

قیمت این ساعت از ۳۴۹ پوند شروع خواهد شد و از ۱۲ اکتبر در کنار گوشی های پیکسل ۸ در فروشگاه‌ها در دسترس خواهد بود.

اندروید ۱۴

گوشی‌های گوگل پیکسل ۸ با دماسنج و هفت سال به‌روزرسانی از راه رسیدند

اندروید ۱۴ امروز برای دستگاه ها عرضه می شود

به‌روزرسانی نسخه بعدی نرم‌افزار اندروید گوگل از امروز برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پیکسل این شرکت شروع می‌شود و در آینده نزدیک برای دستگاه‌های کمپانی های دیگر هم منتشر می‌شود.

اندروید ۱۴ شامل امکانات سفارشی‌سازی بیشتر برای صفحه قفل است، از جمله کاغذدیواری هوش‌مصنوعی که ویژگی‌ها را در صورت نیاز برجسته‌تر می‌کند، مانند ویجت آب و هوا در هنگام بارندگی.

سیستم جدید (Health Connect) داده‌های تناسب اندام و سلامتی شما را از برنامه‌های شخص ثالث همگام‌سازی می‌کند و آن‌ها را به‌طور ایمن در دستگاه رمزگذاری می‌کند، مشابه برنامه سلامت اپل در آیفون، به‌طوری که حتی گوگل هم نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha