۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

جنجال ZTE در ایران؛ گوشی Nubia Z۵۰S با ویژگی‌های یکسان اما یک سوم قیمت اس ۲۳ سامسونگ! + لیست قیمت انواع گوشی

۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 807078
جنجال ZTE در ایران؛ گوشی Nubia Z۵۰S با ویژگی‌های یکسان اما یک سوم قیمت اس ۲۳ سامسونگ! + لیست قیمت انواع گوشی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی شیائومی و سامسونگ می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ ساخت یک گوشی پرچمدار به معنی استفاده از آخرین قطعات رده بالا در همه بخش‌هاست که در نهایت منجر به قیمت تمام شده بسیار بالایی برای شرکت و به طبع، عرضه آن با همان نسبت خواهد شد. اما شرکت‌های چینی را باید متخصص شماره یک در تولید گوشی‌های پرچمدار خوش قیمت دانست که شاید گل سر سبد آنها برای سال ۲۰۲۳، گوشی Nubia Z۵۰S باشد؛ طبق بررسی مجله تخصصی شهر سخت افزار گوشی که با داشتن تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲ و نمایشگر ۱۴۴ هرتز، شارژر فوق سریع، قیمتی یک سوم رقبای دیگر بازار دارد.

قیمت و زمان عرضه گوشی ZTE Nubia Z۵۰S

طبق اعلام شرکت ZTE گوشی نوبیا Z۵۰S با قیمت پایه ۲۱۹۹ یوآن (معادل ۳۰۵ دلار) و ابتدا در چین عرضه خواهد شد که این قیمت برای نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی دستگاه است. البته خبر جالب توجه این است که احتمال عرضه این گوشی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد و ظاهراً گوشی زد ۵۰ اس تنها یک نسخه مخصوص چین نخواهد بود. این گوشی از امروز و در فروشگاه آنلاین JD.com عرضه شده و زمان در دسترس بودن بعدی آن توسط شرکت اعلام می‌گردد.

در بازار موبایل ایران قیمت گوشی زد تی ای مدل  Nubia Z۵۰ ۵G با ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت مبلغ ۲۶٫۲۰۰٫۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی  Galaxy S۲۳ Plus دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۴۴۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ و شیائومی
برند مدل ظرفیت دوربین/مگاپیکسل قیمت / تومان
ZTE Nubia Red Magic ۸S Pro ۵G ۵۱۲ رم ۱۶ گیگابایت ۵۰ ۶۵٫۹۰۰٫۰۰۰
Nubia Red Magic ۷s Pro  ۵۱۲ رم ۱۶ گیگابایت ۶۴ ۴۴٫۹۰۰٫۰۰۰
 Nubia Z۵۰ ۵G ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت ۵۰ ۲۶٫۲۰۰٫۰۰۰
سامسونگ  Galaxy S۲۳ Plus دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۴۴۰۰۰,۰۰۰
 Galaxy S۲۲ Ultra ۵G دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۱۰۸ ۴۵,۰۰۰,۰۰۰
 Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲ ۲۲,۲۰۰,۰۰۰

شرکت ZTE که یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات و الکترونیک در چین است را همگان به ساخت محصولات ویژه و خاص در بازار گوشی‌های هوشمند می‌شناسند. این شرکت چند ماه پیش پرچمدار همه چیز تمام خود برای سال ۲۰۲۳ را با نام ZTE Nubia Z۵۰S Pro معرفی کرد که مشخصاتی از جمله حافظه رم ۱۲ تا ۱۶ گیگابایتی، تراشه Snapdragon ۸ Gen ۲، دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی و نمایشگر AMOLED با نرخ ۱۲۰ هرتز و قیمتی در حد ۵۰۰ دلار داشته و به بازار عرضه شد.

بنابر گزارش Gizmochina، اگرچه گوشی ZTE Nubia Z۵۰S Pro به خودی خود با مشخصاتی که ارائه می‌کند می‌تواند رقیبی درجه یک برای محصولات شیائومی و سامسونگ باشد ولی گویا ZTE در این زمینه قصد عقب نشستن ندارد و با معرفی مدل پایه این سری یعنی ZTE Nubia Z۵۰S، قیمت عرضه دستگاه را به حدود ۳۰۰ دلار رسانده که به سختی در سبد محصولات دیگر شرکت‌ها نظیر آن دیده می‌شود.

مشخصات گوشی نوبیا زد ۵۰ اس

ابتدا با نمایشگر این گوشی شروع می‌کنیم. زد تی ای نمایشگر Nubia z۵۰s را از نوع خمیده AMOLED و با اندازه ۶.۶۷ اینچی انتخاب کرده که نرخ بروزرسانی بسیار بالای ۱۴۴ هرتزی داشته و میزان حداکثر روشنایی زمینه آن به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد. این نمایشگر از زوایای مختلف دید بسیار خوبی خواهد داشت و می‌تواند یک گزینه عالی برای استفاده در شرایط کاری مختلف باشد.

بخش جذاب دیگر این گوشی سخت‌افزار آن است؛ جایی که ZTE از یک تراشه پردازشی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR۵X و انتخاب‌های حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی (با تراشه‌های سریع UFS ۴.۰) استفاده کرده است. این ترکیب موجب می‌شود بتوانید از این گوشی برای اجرای هر بازی و نرم‌افراری با بالاترین تنظیمات استفاده نموده و هیچ نگرانی برای انجام فعالیت‌های سنگین خود نداشته باشید.

به پشت دستگاه و دوربین آن که رجوع کنیم نیز همه چیز باب طبع علاقه‌مندان به عکاسی خواهد بود. ZTE در این بخش نیز یک ماژول سه‌گانه را در نظر گرفته که رکن اصلی آن یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور Sony IMX ۷۸۷ خواهد بود و جلوی آن یک لنز ۳۵ میلی‌متری قرار گرفته است. یک سنسور اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی دیگر به همراه سنسور ماکرو کوچک‌تر با عملکرد طیفی چندکاناله برای دریافت اطلاعات رنگ و عمق میدان بیشتر نیز در این ماژول تعبیه شده‌اند تا بتوانند امکان عکاسی در شرایط نوری مختلف را برای کاربران با کیفیت بالا فراهم کنند.

برای بخش سلفی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی درون حفره داخل نمایشگر دستگاه جای گرفته که امکان احراز هویت سریع با فناوری تشخیص چهره زنده را نیز به کاربر می‌دهد.

اما در بخش ارتباطات نیز این گوشی هیچ چیزی کم ندارد. پشتیبانی از شبکه ارتباطی ۵G به همراه ارتباط بی‌سیم Wi-Fi ۶E از نکات برتر آن هستند ولی باید به آنها پشتیبانی از بلوتوث ۵.۳ و NFC را نیز بیفزاییم.

شرکت سازنده برای گوشی ZTE Nubia Z۵۰S یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته که قابلیت شارژ شدن با شارژر فوق سریع ۸۰ واتی همراه دستگاه را دارد. طبق اعلام شرکت، گوشی نوبیا زد ۵۰ اس تنها ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شده و برای یک روز کامل کاری با استفاده مداوم از دستگاه نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت.

خبر جالب دیگر در مورد این گوشی آن است که در کنار پشتیبانی از فناوری تولید صدای باکیفیت dts، این گوشی یک جک استاندارد هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز دارد که می‌تواند باب دل افرادی باشد که مدت زیادی است به دنبال آن در گوشی‌های پرچمدار می‌‎گردند.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha