۱ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

برادرکشی به سبک سامسونگ‌؛ F۵۴ بهتره یا A۵۴؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 807048
برادرکشی به سبک سامسونگ‌؛ F۵۴ بهتره یا A۵۴؟ + لیست قیمت انواع گوشی سامسونگ

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی سامسونگ می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛  گلکسی A۵۴ و F۵۴ دوتا از بهترین میانرده‌های سامسونگ به‌حساب می‌آیند که در دسته گوشی‌های ۱۵ میلیونی قرار می‌گیرند.

 گلکسی A۵۴ دوربین بهتری دارد، اما آنطرف باتری شش هزار میلی‌آمپری را باید برگ‌برنده F۵۴ بدانیم. در یک تحلیل و مقایسه ای که مجله خبری فرارو به عمل آورده است در بخش نمایشگر اختلاف زیادی بین A۵۴ و F۵۴ دیده نمی‌شود و تراشه‌های مشترک اگزینوس ۱۳۸۰ باعث می‌شوند قدرت پردازنده‌های آن‌ها مساوی باشد. گلکسی A۵۴ از اسفند پارسال در ویترین موبایل‌فروشی‌ها به‌چشم می‌خورد، اما F۵۴ جزو آخرین مدل‌های سامسونگ است و در همین تابستانی که پشت‌سر گذاشتیم راهی بازار شده است.

مقایسه قیمت F۵۴ و A۵۴

در بازار موبایل قیمت گوشی Galaxy F۵۴ ۵G دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت  با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت + شارژر  مبلغ ۱۵,۳۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت/ تومان
Galaxy F۵۴ ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸
۱۴,۵۰۰,۰۰۰
Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت + شارژر ۵۰
۱۵,۳۰۰,۰۰۰
Galaxy S۲۳ Plus دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۴۴,۰۰۰,۰۰۰
 Galaxy Z Fold۴ تک سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰ ۶۲,۴۷۵,۰۰۰
Galaxy M۳۳ ۵G SM-M۳۳۶B/DS دو سیم‌ کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۹,۹۰۰,۰۰۰
Galaxy F۲۲ دو سیم کارت  ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۴۸
۸,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه طراحی F۵۴ و A۵۴

گلکسی A۵۴ بااینکه نسبت به F۵۴ حدود هفت میلیمتر طول کوچکتری دارد، تاحدودی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A۵۴ سامسونگ کمی بیش از ۲۰۰ گرم است که مهمترین عامل را می‌توانیم استفاده از قاب شیشه‌ای در طراحی آن بدانیم. آنطرف گلکسی F۵۴ قرار دارد که باوجود ابعاد بزرگتر، به خاطر بدنه پلاستیکی سبک‌تر است. از یک طرف دیگر زبان طراحی گلکسی F۵۴ ما را یاد میانرده‌های نسل قبلی سامسونگ می‌اندازد، اما فراموش نکنیم خیلی از فعالان بازار موبایل گلکسی A۵۴ را از دید طراحی با پرچمداران سامسونگ مقایسه می‌کنند.

مقایسه نمایشگر F۵۴ و A۵۴

گلکسی F۵۴ از نمایشگری برخوردار است که سه‌دهم اینچ بزرگتر از صفحه نمایش A۵۴ است. از طرفی حاشیه‌های نمایشگر گوشی گلکسی F۵۴ کمتر است و صفحه نمایش آن حدود ۸۵ درصد از قاب رویی را پوشش می‌دهد. هر دو مدل به نمایشگرهای سوپر AMOLED مجهز شدند که همین فاکتور آن‌ها را جزو بهترین میانرده‌های بازار قرار می‌دهد. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نقطه مشترک بعدی میانرده‌های سامسونگ است، اما به‌خاطر اینکه A۵۴ از نمایشگری با حداکثر روشنایی هزار نیت استفاده می‌کند، تاحدودی دست بالاتر را دارد. همان قابلیتی که به بهتر دیده شدن نمایشگر گوشی زیر نور آفتاب کمک می‌کند. به‌همین خاطر گلکسی A۵۴ می‌تواند حداقل در آیتم نمایشگر به‌شکل میلیمتری برنده دوئل با F۵۴ باشد.

مقایسه پردازنده F۵۴ و A۵۴

مقایسه گلکسی A۵۴ و F۵۴ در بخش پردازنده بدون برنده به پایان می‌رسد. سامسونگ در این بخش برای هر دو مدل از تراشه‌های اختصاصی خودش یعنی اگزینوس ۱۳۸۰ پنج نانومتری استفاده کرده تا به قول معروف زور هیچکدام به هم نرسد. داده‌های بنچمارک‌های معروف نشان می‌دهد تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ تقریبا نیمی از امتیازات لازم در این بخش را دریافت می‌کند و از این جهت با دوتا از بهترین میانرده‌های بازار موبایل سروکار داریم.

مقایسه دوربین F۵۴ و A۵۴

گلکسی F۵۴ در بخش دوربین به حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل مجهز شده و آنطرف گلکسی A۵۴ با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل راهی بازار شده است. شاید به استناد همین عددها تصور کنید گلکسی F۵۴ دوربین بهتری دارد، اما در عمل اتفافا کفه ترازو سمت A۵۴ سنگینی می‌کند. با مقایسه عکس‌هایی که توسط این دو مدل به‌ثبت می‌رسد، جزییات بیشتری در عکس‌های A۵۴ دیده می‌شود و رنگ‌ها واقعی‌تر هستند. فراموش نکنید A۵۴ از نظر دوربین توانایی و پتانسیل شکست اغلب میانرده‌های بازار را دارد و خیلی‌ها به‌خاطر همین فاکتور سراغ خرید A۵۴ می‌روند.

مقایسه باتری F۵۴ و A۵۴

گلکسی F۵۴ به رسم طراحی مدل‌های قبلی سری F سامسونگ به باتری قدرتمندی مجهز شده است. سامسونگ برای گلکسی F۵۴ از باتری شش هزار میلی‌آمپرساعت استفاده کرده و می‌توانیم همین مورد را برگ برنده آن درمقایسه با A۵۴ و خیلی از میانرده‌های دیگر بدانیم. چون گلکسی A۵۴ از باتری پنج هزار میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند که می‌تواند یک روز شارژدهی داشته باشد، اما در استفاده‌های روزمره می‌توانیم انتظار یک روز و نیم شارژدهی از F۵۴ را داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha