۰ نفر

اقتصاد آنلاین بررسی می‌کند؛

فاراک و اتمام روند نزولی / انتظار برگشت روند با شیب ملایم

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 806806
مینا یوسفی
فاراک و اتمام روند نزولی / انتظار برگشت روند با شیب ملایم

نماد فاراک از نمادهای پرقرارداد و ارزنده در گروه ساخت محصولات فلزی است که کم لطفی سهامدار عمده فرهنگیان در ریزش شدید این سهم بی تاثیر نیست. حال این نماد در محدوده قیمتی مناسبی برای بررسی است.

اقتصاد آنلاین - مینا یوسفی؛ این شرکت در بازار بورس تهران ثبت نماد شده است. فاراک  شرکتی متوسط  است که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه ۲ گروه خودش و در رتبه ۳۰۲ کل بازار قرار دارد. ارزش بازار سهم ۳۵ هزار میلیارد ریال است و امروز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ قیمت ۱۷۰۰ تومان را دارد.

معرفی شرکت

شرکت ماشین سازی اراک ( سهامی عام) در تاریخ ۱۳۴۶ با نام شرکت سهامی صنعتی و تولیدی ماشین سازی اراک به منظور تاسیس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از تولید و فروش انواع ماشین آلات و سایر فرآورده های صنعتی وتولیدی با سرمایه یکصد میلیون ریال به ثبت رسید. در سال ۱۳۵۰ این شرکت به نام فعلی تغیر نام داده است و در سال ۱۳۷۳ به شرکت سهامی عام تبدیل شده است. ماشین‌سازی اراک را می توان بانی اصلی تبدیل شدن اراک به یک قطب صنعتی مطرح نمود که می تواند سبب توسعه سبب توسعه همه جانبه در کشور هم شود.

اگر ماشین سازی اراک در استان مرکزی ایجاد نشده بود قطعاً استان مرکزی جزء استان های صنعتی کشور به حساب نمی آمد و در این راستا دانشگاه‌های صنعتی هم در این استان پا نمی گرفتند و مجموعه استان بدینگونه گسترش نمی یافت و جمع گرانسنگ و گنجینه عظیم هزاران مدیر، مهندس، تکنسین، کارگر ماهر و کارشناس با برخورداری از دانش و تجربه و مهارت های خاصی که فرد فرد آنها با این سوابق درخشان دارند و منشاء تغییر و تحول در استان و کشور شده و می شوند، بوجود نمی آمد.

موضوع فعالیت

تأسیـس کارخانجات ماشین سازی و بهره برداری از آن، احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی، طراحی و ساخت تجهیزات مرتبط، طراحی، ساخت، تولید، فروش، صادرات، مونتاژ، نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات و تجهیزات و سایر فرآورده هـای صنعتی، مونتاژ ، نصب و راه اندازی کارخانجات و پروژه های عمرانی و صنعتی در قالب پیمانکاری عمومی، واردات مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات و تجهیزات مـورد نیاز فعالیت های مذکور، ارائه خدمات فنی و مهندسی و آموزشی و عملیات بازرگانی و انجام هر نـوع عملیات مشابه، عقد هرگونه قرارداد مرتبط با موضوع شرکت مستقلاً یا با مشارکت اشخاص حقیقی یا حقوقی داخلی و خارجی، انجام پروژه‌های پیمانکاری، طرح و ساخت (EPC) و طرح و ساخت و سرمایه گذاری (EPCF) در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگـاه، راه و ترابری، نیرو، پست و مخابرات، انرژی، صنعت و معدن، تأسیسات و تجهیزات، آب به صورت مستقل یا مشارکتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی در دامنه فعالیت آزمایشگاه شرکت به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد. و همچنین تأسیس شرکت های جدید و انجام هرگونه سرمایه گذاری و مشارکت در سایر شرکت ها است.

سهامداران شرکت:

شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان و بانک دی به ترتیب به ۳۷ درصد و ۴ درصد سهامداران عمده شرکت هستند .

روی خط کدال

شرکت ماشین سازی اراک به تازکی از انعقاد قرارداد فروش مخازن کروی پتروشیمی هرمز خبرداده است.

 مبلغ قرارداد برابر با ۶،۴۷۴،۲۲۴ یورو ( معادل ۲،۵۶۹،۶۳۹ میلیون ریال) بوده که بر اساس تبصره ۳ ماده ۵ قرارداد با نرخ هر یورو ۳۹۶،۹۰۳ ریال ( نرخ فروش حواله یورو در تاریخ ۱۴۰۲.۰۷.۱۶ در سامانه سنا ) به ریال تبدیل شده است. همچنین صورتحساب تمام پرداختها بر اساس درصد پیشرفت کار به ریال تحت حساب بانکی پرداخت خواهد شد که نحوه محاسبه تبدیل یورو به ریال بر اساس نرخ مبادله ای سنا (میانگین نرخ فروش در آخرین هفته) از تاریخ پرداخت خواهد بود و طبق ماده ۵ قرارداد نحوه تسویه آن ۱۵ درصد از مبلغ کل قرارداد به عنوان پیـش پرداخت و مابقی آن طبـق مفـاد قرارداد است و معادل ۱۲ درصد از مبلغ کل قرارداد ضمانتنامه حسن انجام تعهدات به کارفرما ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است محل اجرای پروژه استان بوشهر - بندر عسلویه بوده و مدت زمان اجرای پروژه از تاریخ ابلاغ شروع به کار ۱۲ ماه است.

گزارش عملکردماهانه فاراک

فاراک در ماه اول سال مالی جدید از فروش ۳۹ میلیارد تومانی خود خبر داده که ۱۱ درصد نسبت به سال قبل مدت مشابه کاهش داشته است.

تحلیل تکنیکال سهم و سناریوی پیش رو

کانالیزه فرضی ولی معتبری در بلند مدت را مشاهده می فرمایید که بارها به میانه کانال و کف واکنش داشته ایم.

بار دیگر فاراک به کف کانالیزه رسیده و اصلاح خوبی را طی کرده است. محدوده ۱۴۰-۱۵۰ برای سهم یک محدوده حمایتی داینامیک است که با توجه به یک سناریو محتمل شاهد نزدیک شدن به پایان الگوی سمیتریکال هستیم. لذا با رعایت این محدوده به عنوان حد ضرر انتظار داریم برگشت قوی به زودی محقق شود.  شکست ۲۲۰ سیگنال ثانویه ورود را صادر خواهد کرد.  هدف های مهم سقف قبلی در ۳۲۵-۳۳۰ و سپس ۳۶۰-۴۳۵ تومان می باشد. به عبارتی موج A پساالگویی تمام شده سپس اصلاح زمانبر B رخ داده و حال منتظر شروع C خواهیم بود.

در موج B از اردیهبت تا کنون فرسایشی از محدوده ۳۳۰ تومان به ۱۴۵ تومان رسیده است!

فاراک و اتمام روند نزولی / انتظار برگشت روند با شیب ملایم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha