۰ نفر

قیمت گوشت ارزان‌تر می‌شود؟

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۳
کد خبر: 806521
قیمت گوشت ارزان‌تر می‌شود؟

توزیع گوشت وارداتی در حالی موجب کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار شده که یکی از سوالات مردم این است که واردات تا کی ادامه دارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اجرای طرح قراردادی تولید همزمان با افزایش واردات گوشت قرمز موجب شده قیمت این کالا در بازار کاهش یابد و طبق گفته های قائم مقام وزیر جهادکشاورزی، قرار است ارزان شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مورد اینکه واردات گوشت قرمز تا کی ادامه دارد؟ گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، واردات گوشت قرمز در راستای تنظیم بازار و تامین کسری نیاز داخل تا پایان سال ادامه دارد.

علیرضا پیمان پاک گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال واردات گوشت به منظور رفع کسری نیاز داخل انجام می‌شود.

پیمان پاک با بیان اینکه تمرکز اصلی حمایت از تولید داخل است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که در بهار سال آینده گوشت به وفور در کشور وجود دارد به طوریکه دیگر نیازی به واردات نداریم.

قائم مقام وزیر جهاد نرخ کنونی هرکیلو لاشه وارداتی در میادین را ۲۸۰ هزارتومان و گوشت قطعه بندی را ۳۱۶ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توزیع گسترده گوشت وارداتی در بازار، نرخ گوشت داخلی کاهش یافته است.

او گفت: با توجه به استمرار روند واردات، مشکل خاصی در تامین و توزیع گوشت قرمز نداریم و همواره با تامین گسترده نهاده دامی به دنبال خودکفایی گوشت قرمز در داخل هستیم.

پیش از این، رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه فعلا واردات گوشت قرمز ادامه دارد، به «حیات» گفته بود: سازمان جهاد کشاورزی با دوراندیشی برای تنظیم بازار اقدام به واردات گوسفند پرواری و گوشت منجمد کرده است. بیشتر حجم گوشت منجمد ذخیره سازی می شود تا در شب عید برای حفظ تعادل قیمت ها به بازار عرضه شود. این در حالی است که واردات گوسفند و گوساله پرواری نیز ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha