۰ نفر

استفاده دو میلیون خانوار از طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 806513
استفاده دو میلیون خانوار از طرح تشویقی کالابرگ الکترونیکی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون ۶۱ میلیون نفر امکان بهره مندی از طرح کالابرگ الکترونیک را دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، علیرضا عسگریان با اشاره به اینکه استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیک ۲ برابر شده است، افزود: با اضافه شدن دهک‌های ۶ و ۷ برای بهره مندی از کالابرگ الکترونیکی، چتر حمایتی این طرح از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافته است.

وی گفت: ۲ میلیون خانوار اکنون  از این طرح تشویقی استفاده کردند و پیش بینی می‌کنیم این آمار به حدود ۴ میلیون خانوار معادل ۱۳ میلیون نفر نیز برسد که یک چهارم جمعیت یارانه بگیران را شامل می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت مصمم است تورمی را که به ۱۱ قلم کالای معیشتی اضافه شده است، جبران کند؛ این کالاها به نرخ پایه سال ۱۴۰۱ برای مشمولان کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود.

به گفته آقای عسگریان، هم اکنون امکان بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم همچون دهک‌های اول تا پنجم درآمدی فراهم شده است.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده و می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند برای استعلام از مانده‌حساب خود، کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha