۰ نفر

پیشنهاد مشاور عالی فرمانده کل قوا در چین: انعقاد قرارداد عدم تعرض میان اعضای سازمان شانگ‌های

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۴۷
کد خبر: 806279
پیشنهاد مشاور عالی فرمانده کل قوا در چین: انعقاد قرارداد عدم تعرض میان اعضای سازمان شانگ‌های

در دیدار با ژنرال جینگ جیانشین جانشین ستاد ارتش چین، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شعار اجلاس امنیتی شیانگ شأن پکن با عنوان "امنیت مشترک و صلح پایدار" گفت: به شما پیشنهاد می‌کنم امنیت مشترک و صلح پایدار ابتدا بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های اجرا شود و انعقاد قرارداد عدم تعرض میان اعضای شانگ‌های می‌تواند مدلی برای این کار باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سفر به چین و در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات این کشور گفت: چین و ایران باید نسبت به تهدیدات و منافع مشترک به درک واحد برسند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: چین و ایران باید نسبت به تهدیدات و منافع مشترک به درک واحد برسند.

سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سفر به چین و در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات این کشور گفت: چین و ایران باید نسبت به تهدیدات و منافع مشترک به درک واحد برسند.

سرلشکر رحیم صفوی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به پکن، با جانشین ستاد مشترک ارتش چین دیدار و از اندیشکده های کیکر و CIIS و آکادمی علوم نظامی چین بازدید کرد.

وی در دیدار با ژنرال جینگ جیانشین جانشین ستاد ارتش چین اظهار داشت: نیروهای مسلح چین و ایران باید به فهم واحد نسبت به انواع تهدیدات و منافع مشترک دست پیدا کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به شعار اجلاس امنیتی شیانگ شأن پکن با عنوان "امنیت مشترک و صلح پایدار" گفت: به شما پیشنهاد می‌کنم امنیت مشترک و صلح پایدار ابتدا بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اجرا شود و انعقاد قرارداد عدم تعرض میان اعضای شانگهای می‌تواند مدلی برای این کار باشد.

همچنین در این دیدار جانشین ستاد مشترک ارتش چین ضمن قدردانی از حضور و سخنرانی سرلشکر صفوی در اجلاس امنیتی شیانگ شأن پکن اظهار داشت: چین و ایران با وجود تحولات بین‌المللی روابط خوب خود را حفظ کرده‌اند.

وی افزود: چین به نقش ایران در امور منطقه‌ای آگاه است و بابت عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای و بریکس تبریک می‌گوید.

جانشین ستاد مشترک ارتش چین تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران از شرکای مهم ارتش چین هستند و رؤسای جمهور دو کشور به ارتقای سطح همکاری‌ها در ابعاد گوناگون اهمیت می‌دهند.

همچنین سرلشکر صفوی با مدیر و مسئولان اندیشکده کیکر پیرامون تحولات ژئوپلیتیکی جهان گفت‌وگو کرد.

اندیشکده کیکر به عنوان برترین مرکز مطالعاتی چین از سهم مهمی در تدوین استراتژی و سیاست‌های این کشور برخوردار است.

سرلشکر رحیم صفوی در اندیشکده کیکر با اشاره به یکجانبه گرایی دولت آمریکا گفت: نقش دولت چین برای مقابله با تلاش دولت آمریکا برای کسب قدرت هژمون و همچنین یکجانبه‌گرایی این کشور مهم است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه برنامه‌های خود با حضور در اندیشکده CIIS با مدیر این اندیشکده به عنوان بالاترین مرکز مطالعاتی وزارت امور خارجه چین و همچنین مدیران سایر اندیشکده های چین پیرامون مسائل آسیا و جهان تبادل نظر کرد.

سردار رحیم صفوی در این نشست، با تأکید بر مظلومیت و حقوق قانونی مردم فلسطین، عملیات طوفان الاقصی را دفاع مشروع در برابر بیش از ٧٥ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست.

وی با اشاره به حمایت دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی بیان کرد: فرماندهی کلان این جنگ را دولت آمریکا بر عهده دارد و رژیم صهیونیستی عامل اجرای آن است.

صفوی به جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و بر لزوم توقف آنی جنگ و ارسال کمک‌های فوری شامل دارو، غذا، سوخت و آب به غزه تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha