۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

همچنان رد پای رسوایی اردیبهشت ماه!/ ارزش دلاری بورس به کمترین میزان در سال ۱۴۰۲ رسید

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 805689
همچنان رد پای رسوایی اردیبهشت ماه!/ ارزش دلاری بورس به کمترین میزان در سال ۱۴۰۲ رسید

ریزش کم‌سابقه بورس و رشد اندک قیمت دلار سبب شد تا ارزش دلاری بازار سرمایه به کمترین مقدار خود در ۷ ماهه گذشته برسد. به همین بهانه با پیام الیاس کردی، کارشناس و مدرس بازار سرمایه، به گفت‌وگو پرداختیم.

اقتصادآنلاین – رجا ابوطالبی؛ ایشان شرایط فعلی تالار شیشه‌ای را متاثر از روندی ۶ ماهه علی‌الخصوص بعد از رسوایی اردیبهشت ماه عنوان کرد و ادامه داد: ربط دادن وضعیت فعلی بورس به ریسک‌های سیستماتیک متاثر از جنگ کار اشتباهی است. بعد از سقف تاریخی ۱۳۹۹، ارزش دلاری بورس وارد یک روند نزولی اکید شده است. به‌طوری که پس از آن شاهد از دست رفتن بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار ارزش بازار بودیم. آن زمان به علت رشد خارج از تصور بورس این افت قابل درک بود، اما اکنون شرایط کاملا متفاوت هست.

همچنان رد پای رسوایی اردیبهشت ماه!

الیاس کردی با کنایه به صحبت‌های مجید عشقی که علت ریزش اردیبهشت را سیو سود برخی حقوقی‌ها برشمرد ادامه داد: از اواخر سال گذشته شرایط بورس در حال تغییر بود که سیو سود برخی از دوستان بار دیگر اعتماد مردم را لگدمال کرد. مادامی که در بازار بیش واکنش (over action) وجود داشته باشد، طبیعی است که سرمایه‌گذار رغبتی برای تزریق پول به این بازار ندارد. سیاست‌های غلطی که اراده‌ای برای تغییر آنها وجود ندارد باعث می‌شود اقبال مردم به صندوق‌های درآمد ثابت (fixed income) که بازدهی بالاتری نسبت به سود بانکی دارند نیز کم و کم‌تر شود.

زمان حرکت بازار!

در آخر وی اضافه کرد: مادامی که در سایر بازارها شاهد رکود باشیم و قیمت دلار در همین محدوده‌ها باقی بماند، انتظار رشد شاخص‌های بورسی خطاست. رشد درصدی قیمت دلار می‌تواند نیرو محرکه بازار سرمایه باشد به شرطی که در سازمان انگیزه و اراده‌ای برای کنترل بیش واکنش‌های بازار باشد. چرا که مردم در همچین بازاری اصلا ورود نخواهند کرد که کاملا این رفتار طبیعی است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha