۰ نفر

گروه جدید برای دریافت کالابرگ اعلام شد

۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبر: 805685
گروه جدید برای دریافت کالابرگ اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الحاق دهک های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه ۲۲ مهرماه از الحاق دهک های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد. این به منزله تکمیل ابتکار دولت سیزدهم برای حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی خانوارها است که با ورود دهک های اول تا سوم از سیزدهم خرداد ماه امسال آغاز شد.

طرح کالابرگ الکترونیکی به خانوارها امکان می دهد ۱۱ قلم کالای اساسی مانند گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، پنیر، شیر و ماست کم چرب، لوبیا، مرغ، تخم مرغ، ماکارونی و شکر خریداری کنند. هر خانوار ۴۰۰ هزار تومان برای دهک های اول تا سوم و ۳۰۰ هزار تومان برای دهک های چهارم تا هفتم با یارانه تشویقی اضافی به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان در ماه دریافت می کند.

اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی از دوم شهریور ماه جاری به پنج دهک و سپس از شنبه ۲۲ مهرماه به دهک های ششم و هفتم تمدید شد. این امر باعث شده است که جامعه تحت پوشش این طرح از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر افزایش یابد و اکنون ۸۰ درصد افراد مشمول طرح قبض الکترونیکی هستند.

به منظور سهولت دسترسی مردم به اسنپ مارکت برای ثبت خرید آنلاین، خانوارها می توانند بدون توجه به خرید اینترنتی از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن خود به آدرس https://shoma.sfara.ir، خرید اعتباری خود را انجام دهند. ضمناً مردم می توانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه های اینترنتی متصل به وزارت تعاون انجام دهند و به زودی اعلام خواهد شد. ۱۴۵ هزار فروشگاه و سوپرمارکت و ۱۰ فروشگاه زنجیره ای با ۱۲ هزار شعبه به طرح کاتالوگ الکترونیک متصل شده و ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی در شهر و روستا نیز مشمول این طرح شده اند.

مرتضوی در ادامه با تایید احتمال جابه جایی دهک ها گفت: ممکن است برخی از دهک های بالاتر به دهک های پایین تر بروند و برخی دیگر که دهک های پایین هستند به دهک های بالاتر ارتقا پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha