۰ نفر

امام جمعه موقت تهران: دست خدا بود که از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان الاقصی را رقم زد

۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 805449
امام جمعه موقت تهران: دست خدا بود که از آستین مقاومت بیرون آمد و طوفان الاقصی را رقم زد

امام جمعه موقت تهران گفت: اسراییل ریشه و دوامی ندارد و طوفان‌الاقصی یک پدیده بی‌نظیر و نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: این روزها مسأله ما، مسأله فلسطین است. آنچه در روزهای اخیر مشاهده می‌کنیم، رفتارهای غیرقابل توصیفی از وحشی‌های روزگار است که بر اساس منطق قرآن کریم رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است.

رژیم صهیونیستی نهادی پلید است

وی بیان کرد: این نهاد پلید و خبیث و این آرمان کثیف و موجودیت پلید مانند درخت خبیث می‌ماند و ریشه و دوام هم ندارد. اسرائیل مظهر کلمه خبیثه و مجموع همه رذالت‌هاست. این درخت ریشه در منجلاب کفر داشته و از مرداب نفاق و لجنزار شهوت‌ها و از جهل و هواپرستی آبیاری شده است. از این درخت پلید و کثیف میوه‌ای به جز میوه شیطانی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، خودخواهی، کبر، استکبار، ظلم، جنایت و کودک کشی، بدخواهی، حسادت و وحشت انتظار نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آنچه دوام دارد و ریشه در توحید دارد و می‌ماند حق است، تصریح کرد: این بار ما شاهد یک تازیانه الهی هستیم که بر چهره سیاه، متعفن و کریه این رژیم پست و تبهکار با دست خداوند متعال که از آستین مقاومت بیرون آمد، نواخته شد.

طوفان‌الاقصی نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد

حاج علی اکبری با بیان اینکه طوفان الاقصی یک پدیده بی‌نظیر است و نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد، ادامه داد: این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد. باید تاریخ منطقه و جهان را به بعد و قبل از ۷ اکتبر تقسیم کرد.

وی افزود: علت اینکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان الاقصی زد این بود که ملت فلسطین طی ۷۵ سال آواره و مظلوم مورد انواع جنایت‌ها قرار گرفتند و از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته جمعی و ده‌ها جنایت دیگر آنان به ستوه آمده بودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: ۱۶ سال شاهد محاصره غزه از زمین، هوا و دریا بودیم و اسرائیل، غزه را به یک زندان بزرگ تبدیل کرده بود و حتی زنان باردار برای وضع حمل باید اجازه می‌گرفتند و در این سال‌ها بیش از ۸ هزار کودک پشت این سیم‌های خاردار به دنیا آمدند.

حاج علی اکبری گفت: در دو سال اخیر هم که دولت مجانین در اسرائیل روی کارآمد، شاهد بودیم که نخست وزیر و وزرای آن نه عقل دارند و نه از انسانیت بویی بردند و با وجود این افراد جانی، شرایط ملت فلسطین سخت‌تر از قبل شد.

علت عملیات طوفان الاقصی، ۷۵ ساله اشغال فلسطین بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: علت عملیات طوفان الاقصی، ۷۵ ساله اشغال و ۱۶ ساله محاصره و جنایت علیه مردم فلسطین است. چشم و گوش بینای مقاومت دریافته بود که ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که یک عملیات سنگین و گسترده را علیه غزه انجام دهد و قصد دارد با کشتار سنگین ۱۰۰ هزار نفر را از این منطقه کوچ دهد. در محورهای سیاسی نیز معلوم شده بود که دولت‌های خائن منطقه کار عادی‌سازی را نهایی کرده‌اند و قرار بود همزمان این دو کار انجام شود.

وی اظهار داشت: عملیات دفاع فلسطینی‌ها در برابر یک دولت به تمام معنا وحشی و ارتشی بود که علاوه بر قدرت اتمی، در ساختار سایبری نیز جزو ارتش‌های برتر دنیا بود. در لایه دوم نیز کسانی که در برابر جبهه مقاومت هستند، شهرک نشین‌ها هستند که آن‌ها جزو ساختار نظامی ارتش صهیونیستی هستند و اخیراً رژیم صهیونیستی ۳۰۰ هزار نفر از آنان را فراخواند.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه لایه سوم نیز لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا است که بنیان آن بر کشتار، تخریب و تحقیر زندگی انسان‌هاست، ادامه داد: ببینید که طوفان الاقصی در برابر چه کسانی بود.

تاریخ آمریکا بر کشتار ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است

وی با بیان اینکه تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر کشتار ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است، متذکر شد: همه جهان دید که آمریکایی‌ها در فاجعه هیروشیما و ناکازاکی چه کردند. آمریکا در جنگ با ایران به صورت تمام عیار از صدام حمایت کرد و دست آمریکا به خون جوانان ما آلوده است و جنایاتی را هم در عراق با ایجاد داعش انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قدم اول انگلیس خبیث هم هولوکاست بود و در جنگ اول حدود نیمی از جمعیت ایران را با گرسنگی و بیماری نابود کردند. قدم دوم آنان کشتار در هندوستان بود و قدم سوم بنیانگذاری رژیم جعلی صهیونیستی بود که این رژیم دیوانه را ایجاد کرد و به جان مردم دنیا انداخت.

نقش سنتکام در حمله به مردم فلسطین و محاصره غزه

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه در ماجرای اخیر از چهره واقعی و لیبرال دموکراسی غربی رونمایی شد، گفت: همه دیدند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هراسان خود را به اسرائیل رساندند، اما اسرائیل یک بیمار سرطانی است و ستون فقراتش در عملیات اخیر آسیب دیده و دیگر نمی‌تواند بلند شود و عملاً الان میدان دست آمریکا است و سنتکام کار را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: در این جنگ بزرگ نسبتاً جهانی با حضور جانی‌های سرشناس جهان، ملت مظلوم فلسطین در محاصره قرار گرفته است. در ایران و در منطقه نیز جریان‌ها و اشخاص اندکی هستند که عملاً پیاده نظام آنان هستند که سال گذشته بخشی از آنان هم‌صدا با شبکه‌های رسانه دشمن در خیابان‌های ما به میدان آمدند و در فتنه آمریکایی و صهیونیستی سال گذشته، رفتارهای داعشی خود را نشان دادند، آرمان‌ها و روح‌الله‌های عزیز ما را سلاخی کردند و الان هم برای صهیونیست‌ها خوش‌رقصی می‌کنند.

حاج علی اکبری در ادامه ضمن تبریک پیروزی‌های کاروان ورزشی کشور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، گفت: این بازی‌ها جلوه‌های ویژه‌ای داشت که یک مورد درباره خانم الناز دارابیان بود که با چادر در مراسم اهدای طلا حضور یافت و مدالش را به کودکان غزه اهدا کرد. مورد دیگر درباره خانم ساره جوانمردی بود که با حجاب شایسته همراه با فرزند سه ماهه خود در جایگاه قرار گرفت و گفت مدال اصلی من نوزاد سه ماهه من است.

وی ادامه داد: رزمندگان و مدافعان اصلی مقاومت فلسطین و مردم فلسطین، حماس و جهاد اسلامی در غزه هستند. همچنین گردان‌هایی که با روحیه آهنین و دل‌هایی سرشار از ایمان طراحی دقیق انجام دادند و نشان دادند مقاومت در فلسطین به چه رشدی در اندیشه و عمل رسیده و موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است و آن‌ها را زمین گیر کردند.

اتفاقات غزه برای هیچ انسان دارای وجدانی قابل تحمل نیست

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اتفاقات غزه برای هیچ انسان دارای وجدانی قابل تحمل نیست، گفت: آب و دارو را از مردم غزه دریغ کردند و بدون هیچ‌گونه محدودیتی به اندازه یک بمب اتم در این ۲۰ روز بر سر این مردم مظلوم بمب ریختند. با وجود این، مردم غیور و مقاوم فلسطین مانند کوه ایستادند و جز زبان شکر و علامت پیروزی از آنان چیزی شنیده نشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه شبکه منطقه‌ای مقاومت متشکل از فلسطین، لبنان، عراق، یمن، سوریه و ایران است، متذکر شد: قبلاً می‌گفتیم محور مقاومت اما امروز محور مقاومت یک شبکه بهم پیوسته شده و همه آماده هستند و اگر دشمن بخواهد غلط اضافه کند، در کمترین زمان ممکن زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهد کرد.

فلسطین کلید اتحاد و پیروزی بر دشمنان بشریت است

وی ادامه داد: در لایه چهارم هم آزادی‌خواهان جهان از هر دین، مذهب، رنگ و نژاد هستند که با فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل به میدان آمدند و این به معنای آن است که یک اتفاق بزرگ جهانی در راه است و فلسطین کلید اتحاد و پیروزی بر دشمنان بشریت است.

وی تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات غافلگیرانه و پیش دستانه برای پیشگیری از ظلم‌هایی بود که در راه داشتند و برکات این عملیات بزرگ را نمی‌شود شمرد. باید روز طوفان الاقصی را یوم البرکت برای فلسطینی‌ها و یوم النکبت برای اسرائیل بدانیم.

حاج علی اکبری اظهار داشت: طوفان‌الاقصی ذهنیت زنگ زده حامیان رژیم اشغالگر را بر هم ریخت. همچنین طوفان‌الاقصی نظریه‌ها و دکترین مختلفی را که در ایجاد و دوام رژیم غاصب حضور و نقش داشتند، برهم ریخت و تئوری‌های رایج علوم سیاسی و دانشگاه‌های امنیتی و نظامی جهان را تحت تأثیر قرار داد. همچنین در نیم روز، تمام ساختارهای دشمن را که محصول ده‌ها سال کار فنی و صرف میلیاردها دلار هزینه بود، برهم ریخت.

می‌توان به جهان بدون آمریکا و اسرائیل فکر کرد

وی با اشاره به اینکه طوفان‌الاقصی یک شکست غیر قابل ترمیم را به صهیونیست‌ها تحمیل کرد و نشان داد نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: بعد از طوفان الاقصی مدرسه‌ای از راهبردهای نو و خلاقانه از ذهن‌های نورانی جوانان فلسطینی و منطقه پیش روی جهانیان قرار گرفت. علاوه بر اینکه می‌توان به جهان بدون صهیونیست فکر کرد، می‌توان به جهان بدون آمریکای سلطه‌خوار نیز فکر کرد.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی نشان داد اگر جماعتی متکی بر وعده الهی به میدان برود می‌تواند دفاع را به حمله و عملیات سطحی را به عمیق تبدیل کند، ادامه داد: طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها است. طوفان الاقصی، صبر مقتدرانه ملت فلسطین و پوشالی بودن ساختارها بین‌المللی را نشان داد و از واقعیت اروپای به اصطلاح متمدن پرده‌برداری کرد. و خشونت عریان آنان را نشان داد که از همه این جنایت‌ها حمایت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه یک نظم نوین مقاومتی در راه است و نظم آمریکایی بر هم ریخته است، تصریح کرد: نظم چند قطبی مبتنی بر زورگویی قابل اعمال در جهان فعلی نیست و در این پیچ تاریخی به سمت نظم مقاومتی می‌رویم که پرچم آن به نام اسلام، قرآن و حضرت محمد (ص) برافراشته است.

تقدیر از مواضع افتخار آفرین وزیر خارجه در سازمان ملل

وی با بیان اینکه از تلاش‌های مجاهدانه و مواضع افتخار آفرین وزیر خارجه به ویژه در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی می‌کنیم، اظهار داشت: از اینکه ایران قهرمان به صورت یکپارچه و متحد پشتیبان مظلومان جهان است، به خود می‌بالیم.

حاج علی اکبری اظهار داشت: از سردار سلامی خواهش می‌کنم عزیزانی را که برای حضور اعلام آمادگی کردند، در گردان‌هایی سازماندهی کرده و آموزش دهند. ما دیدیم که در یک پویش بیش از ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha