۰ نفر

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی؛

بیت کوین در سال ۲۰۲۳ دو برابر شد و اکنون به بالای ۳۵۰۰۰ دلار رسید

۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبر: 805110
بیت کوین در سال ۲۰۲۳ دو برابر شد و اکنون به بالای ۳۵۰۰۰ دلار رسید

صنعت کریپتو از نزدیک شاهد تحولاتی است که می‌تواند به بازگشت و احیای آن اشاره کند.

به گزارش اقتصادآنلاین قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه می ۲۰۲۲ برای مدت کوتاهی به بالای ۳۵۰۰۰ دلار رسید، که به دلیل احساسات مثبت در مورد یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین و پرواز به سمت منطقه امن است.

بر اساس Coin Metrics، بیت کوین روز سه‌شنبه بیش از ۹ درصد افزایش یافت و به ۳۴۳۴۹.۵۵ دلار رسید. اواخر دوشنبه شب تا ۳۵۱۱۳.۲۹ دلار افزایش یافت که بالاترین سطح آن از ۸ می ۲۰۲۲ است. این افزایش غیرمنتظره، بیت کوین را تقریباً ۱۱۰ درصد نسبت به ابتدای سال و پایین‌ترین سطحی که در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده بود افزایش داد.

رایان راسموسن، تحلیلگر در مدیریت دارایی بیت‌وایز به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «کاتالیزور واقعی که بیت‌کوین را در روز دوشنبه به بالای ۳۴۰۰۰ دلار رساند، ۱۶۷ میلیون دلار نقدینگی کوتاه مدت، عمدتاً در مبادلات خارجی بود. من فکر نمی‌کنم کسی انتظار سطح قیمتی که ما شاهد آن هستیم را داشته باشد، و آن دسته از سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را در محدوده ۳۳۰۰۰ دلار کاهش داده بودند، مطمئناً درد این شگفتی را احساس می‌کنند.»

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)  از درخواست تجدیدنظر در مورد حکم دادگاه در خصوص یک ضرب الاجل کلیدی در شکایت صندوق گری ‌اسکیل  علیه آن خودداری کرد، و این امید را ایجاد کرد که ممکن است ETF مربوط به بیت کوین در چند ماه آینده تایید شود. این امید در حالی ایجاد شد که شرکت‌های فعال در ETF بیت‌کوین پرونده‌های خود را به‌روزرسانی کردند و سرمایه‌گذاران بزرگی مانند Ark's Cathie Wood  و Galaxy's Mike Novogratz تأکید کردند که لحن SEC تغییر کرده است و اکنون در حال تعامل مثبت با صنعت است.

یک ETF بیت‌کوین راهی را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد تا بدون داشتن مالکیت مستقیم ارز دیجیتال، در معرض تغییرات قیمت بیت کوین قرار گیرند. بیت کوین یک دارایی بسیار پرنوسان در نظر گرفته می‌شود و نوسانات قیمت آن غیرقابل پیش‌بینی است.

موسسات مالی بزرگ مانند BlackRoc، Invesco، Fidelity و Grayscale برای ETF‌های بیت‌کوین‌ فشار آورده‌اند و برنامه‌هایی را برای فروش چنین دارایی‌هایی ارسال کرده‌اند که آن‌ها را به عنوان گزینه‌های سرمایه‌گذاری ایمن‌تر در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ارز دیجیتال نشان می‌دهند، سرمایه‌گذاری‌هایی که به خاطر ماهیت سفته‌بازی و نوسان‌گیری قیمتشان شناخته می‌شوند.

کوین بیس به سی‌ان‌بی‌سی گفت مطمئن است که صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین ایالات متحده توسط SEC ایالات متحده تایید خواهد شد.

سرمایه‌گذاران به دقت بازار را زیر نظر دارند

صنعت کریپتو از نزدیک شاهد چنین تحولاتی است که می‌تواند به بازگشت و احیای آن اشاره کند.

طی سال گذشته، این حوزه درگیر رسوایی‌ها و درام‌هایی مانند ورشکستگی FTX و متهم شدن ترافورم و مدیرعامل آن دو کوآن در ماه فوریه به دلیل کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران بوده است.

قیمت بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید و ارزش آن در آن زمان بیش از ۶۵۰۰۰ دلار بود. با این حال، یک سال بعد، ارزش آن در نوامبر سال گذشته به حدود ۱۶۰۰۰ دلار کاهش یافت. این زمانی بود که صرافی رمزنگاری FTX سم بنکمن-فرید سقوط کرد و اعلام ورشکستگی کرد.

SEC با شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس و ریپل درگیر دعوای حقوقی با SEC است که آن‌ها را به نقض قوانین اوراق بهادار متهم کرده است.

هم کوین‌بیس و هم ریپل و همچنین دیگر شرکت‌های ارز دیجیتال، ایالات متحده را به دلیل عدم شفافیت در مورد مقررات ارزهای دیجیتال مورد انتقاد قرار داده‌اند و تهدید کرده‌اند که کشور را در پاسخ به سرکوب SEC ترک خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha