۰ نفر

ری دالیو میلیاردر آمریکایی:

هوش مصنوعی جریان زندگی ما را به شدت بر هم خواهد زد

۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 804264
آرش نصیری
هوش مصنوعی جریان زندگی ما را به شدت بر هم خواهد زد

ری دالیو می‌گوید هوش مصنوعی در یک سال آینده زندگی ما را با اختلال شدیدی رو به رو خواهد کرد، شما باید هم هیجان‌زده باشید و هم از آن بترسید.

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ ری دالیو، کارآفرین و سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی، مطمئن است که هوش مصنوعی به زودی در زندگی همه ما، چه در جهت خوب یا بد، یک «اختلال بزرگ» خواهد بود.

دالیو روز سه‌شنبه در جشنواره نوآوری کمپانی فست گفت که هوش مصنوعی به مردم کمک می‌کند تا گام‌های بلندی در بهره‌وری، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی بردارند و روزهای کاری در هفته را به سه روز کاهش دهند. از سوی دیگر، احتمالاً «شغل‌ها» را مختل می‌کند و دلیلی برای «جدال»  کارمندان و قانون‌گذارانی خواهد بود که از توقف یا کند کردن پیشرفت و تکامل هوش مصنوعی حمایت می‌کنند.

دالیو، مؤسس صندوق تامین بزرگ  Bridgewater Associates، افزود: «همه این تغییرات در پنج سال آینده اتفاق خواهند افتاد.» «و وقتی می‌گویم، منظورم پنج سال آینده نیست. منظورم این است که سال آینده شاهد [تغییرات] خواهید بود ... سال آینده، تغییرات [حتی بزرگتر]. همه چیز خیلی سریع تغییر خواهد کرد.»

برخی از تحولات در حال حاضر در حال پیشرفت است.  ChatGPTبه سرعت از انتظارات بیشتر مردم فراتر رفته است، امتحانات MBA وارتون را گذرانده و ظاهراً به کسی کمک کرده است که کمتر از یک سال پس از راه اندازی آن در نوامبر ۲۰۲۲ در بخت آزمایی برنده شود.

اختلالات شغلی نیز ممکن است در جریان باشد: از آنجایی که بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازیگر برای دستمزد بهتر اعتصاب می‌کنند، اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) در حال لابی‌گری برای جایگزینی برخی از آن‌ها با هوش مصنوعی است.

این روند می‌تواند به زودی به سایر صنایع نیز گسترش یابد. بر اساس نظرسنجی پلتفرم آموزش آنلاین edX که روز سه شنبه منتشر شد، چهل و نه درصد از مدیران اجرایی و مدیران C-suite می‌گویند مهارت‌های نیروی کار فعلی آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ بی‌ربط خواهد شد و دیگر موضوعیتی نخواهد داشت.

در همین نظرسنجی، مدیران گفتند که در حال حاضر تلاش می‌کنند تا کارمندانی آشنا با هوش مصنوعی را استخدام کنند و ۸۷ درصد از این تلاش‌ها به عنوان یک مبارزه یاد کردند. این می‌تواند مسیری از فرصت‌ها را برای کارکنان باز کند که می‌توانند مهارت‌های هوش مصنوعی را بیاموزند و از آن برای کسب درآمد اضافی استفاده کنند.

سوزان گونزالس مدیرعامل و بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی AIandyou گفت: «فرصت‌های یادگیری آنلاین زیادی برای درک نحوه عملکرد هوش مصنوعی وجود دارد، که می‌تواند به [افراد] کمک کند تا احتمالاً یک معلم هوش مصنوعی شوتد، یا آموزش‌های هوش مصنوعی را برای انتقال آن به نسل بعدی انجام دهند.»

گونزالس گفت، تقریباً همه، از کارآفرینان و مشاغل آزاد گرفته تا کارکنان اداری تمام وقت، می‌توانند از یادگیری بیشتر در مورد هوش مصنوعی بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: چه هیجان‌زده، کنجکاو یا کاملاً ترسیده باشید، «اکنون زمان آن است که دانش خود را افزایش دهید.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha