۰ نفر

آسمان کدام استان‌ها امروز بارانی است؟

۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبر: 804036
آسمان کدام استان‌ها امروز بارانی است؟

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های ساحلی دریای خزر از شکل‌گیری ناپایداری جوی در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۵ روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو باعث شکل‌گیری ناپایداری در مناطق مختلف کشور می‌شود.

امروز در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و برخی مناطق نوار شرقی کشور افزایش ابر، رگبار،‌ رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. امروز دریای خزر مواج شده و در مناطق ساحلی دریا کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر، بارش باران و در ارتفاعات رگبار برف پیش‌بینی شده است. روز جمعه گستره بارندگی به کل سواحل شمالی کشیده می‌شود و بعدازظهر در مناطقی از جنوب غرب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار،‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در مناطقی از جنوب شرق در ارتفاعات واقع در استان‌های فارس و یزد نیز بارش پیش‌بینی شده است. در ضمن طی روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه وزش باد شدید و گردوخاک را در شرق کشور پیش بینی شده و دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و جمعه مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۵: گیلان، گلستان، غرب مازندران.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل هوایی و ریلی.

توصیه: اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha