۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛

مذاکرات نفتی ایران با روسیه ادامه دارد

۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبر: 803960
مذاکرات نفتی ایران با روسیه ادامه دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه "مذاکرات نفتی ایران با روسیه ادامه دارد"، گفت: هر زمان مذاکرات نفتی و گازی با روسیه به نتیجه رسید، جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌اموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید نفت ایران که هم‌اکنون ۳.۳ میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری به ۳.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: مذاکرات نفتی و گازی ایران با روسیه ادامه دارد و هر زمان این مذاکرات به نتیجه رسید، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

معاون وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد ایران در میدان مشترک آرش گفت: موضع ما، همان موضع وزارت امور خارجه است.

خجسته‌مهر با اشاره به ضرورت فشارافزایی در میدان گازی پارس جنوبی به‌منظور حفظ و نگهداشت تولید، گفت: طرح ۲۰ میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی توسط مشاوران داخلی و خارجی در مرحله تکمیل مطالعات قرار دارد.

وی ادامه داد: در میادین غرب کارون، تولید از میادین مشترک نسبت به تولید از میادین مستقل نسبت ۳ به ۱ دارد؛ یعنی ۳ برابر تولید از میادین مستقل، از میادین مشترک تولید نفت داریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: سال گذشته در میدان آزادگان جنوبی ۴۰ حلقه چاه جدید وارد مدار شد، در مهرماه امسال نیز ۱۵ حلقه چاه جدید در این میدان مشترک وارد مدار کردیم و تا پایان آبان‌ماه نیز ۱۵ حلقه چاه دیگر وارد مدار خواهد شد.

وی افزود: تولید نفت از میادین سپهر و جفیر در هفته گذشته آغاز شده و با ظرفیت ۲۰ هزار بشکه نفت در روز، درحال حاضر تولید نفت از میادین سپهر و جفیر انجام می‌شود؛ این پروژه در آینده ای نزدیک با حضور وزیر نفت رسما افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

خجسته‌مهر از اهدای ۱۵۰ هزار بسته نوشت‌افزار تولید ایران به دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مناطق محروم در پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش‌اموزان محروم مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور خبر داد و گفت: در طرح ارتقای سطح علمی و رشد پایه‌های سوادآموزی و مهارت آموزی در مناطق محروم، ۱۰ هزار معلم و ۱۸ هزار دانش‌آموز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زیرمجموعه هدفگذاری شده است.

وی ادامه  داد: از شهریور ۱۴۰۰ بالغ بر ۶ هزار طرح مسئولیت‌های اجتماعی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان تعریف شد که تا امروز بالغ بر بیش از ۲ هزر طرح به اتمام رسیده است و ۴ هزار طرح دیگر در اقصی نقاط کشور در حال انجام است که ۸۲درصد این طرح‌ها، پیرامون مناطق عملیاتی در ۱۰ استان نفت‌خیز و گازخیز کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha