۰ نفر

واردات برنج متوقف است

۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۵
کد خبر: 803560
واردات برنج متوقف است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه بخشی دیگر از مطالبات باقی مانده گندمکاران پرداخت شد گفت: ۱۱ هزار میلیارد تومان دیگر از مطالبات گندمکاران پرداخت شد و تاکنون ۱۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید سعید راد با اعلام اینکه امروز بیش از ۷۸ درصد از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده و کمتر از ۲۲ درصد باقی‌مانده نیز به زودی پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: تاکنون ۹۸ درصد مطالبات کشاورزان استان‌ کهگیلویه و بویراحمد، ۹۷ درصد مطالبات کشاورزان استان فارس و بیش از ۷۵ درصد مطالبات کشاورزان سایر استان‌ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از تولید داخل، ضمن عدم واردات برنج خارجی، نسبت به خرید برنج داخلی از کشاورزان ۳ استان شمالی کشور اقدام شده است، اظهار کرد: به این منظور، ثبت سفارش جدید برای انجام واردات برنج خارجی انجام نشده و با تمام توان، پایِ حمایت از تولید محصولات داخلی ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم کشاورزان دچار آسیب و خسارت شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه با اعلام خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۸ هزار تُن گندم از کشاورزان سراسر کشور، خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به سال قبل با ۳ میلیون و ۱۶۴ هزار تُن افزایش از رشدی برابر ۴۴ درصد و نسبت به دو سال قبل نیز با ۵ میلیون و ۸۱۴ هزار تُن افزایش از رشد معادل ۱۲۸ درصد برخوردار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    برنج ایرانی کم گران هست واردات ممنوع شده صنعتی و تولیدات کشاورزی که واردات آن ممنوع شده یا شود و گران فروشی به مردم بازار و تولیدات باید رقابتی باشد تولیدات داخلی گران تمام میشود چون رقابتی نیست