۰ نفر

نفت در آستانه شدیدترین کاهش قیمت هفتگی

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۰
کد خبر: 802536
نفت در آستانه شدیدترین کاهش قیمت هفتگی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافت اما در آستانه شدیدترین کاهش قیمت هفتگی از ماه مارس قرار دارد. برداشتن بخش دیگری از ممنوعیت صادرات سوخت روسیه ترس از کاهش تقاضا به خاطر مشکلات اقتصاد کلان را پیچیده کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۱ سنت معادل ۰.۶۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۵۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۸ سنت معادل ۰.۵۸ درصد افزایش ۸۲ دلار و ۷۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت برنت حدود ۱۱ درصد و نفت آمریکا بیش از ۸ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است. نگرانی در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی که رشد اقتصاد دنیا را کند کرده و تقاضا برای سوخت را پایین می‌آورد از دلایل کاهش قیمت این شاخص‌های نفتی بوده است.

طبق آمار وزارت کار آمریکا، رشد اشتغال در این کشور در ماه سپتامبر برابر با ۳۳۶ هزار بوده، یعنی بسیار بالاتر از پیش بینی اقتصاددان‌ها مبنی بر ۱۷۰ هزار افزایش شغل.

اما این اطلاعات اقتصادی پیام‌های پیچیده‌ای برای بازار نفت دارد. رشد اقتصاد آمریکا می‌تواند تقاضا برای نفت در کوتاه مدت را افزایش دهد. اما در عوض، بالا رفتن ارزش دلار و افزایش احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره در ادامه سال جاری میلادی، تقاضا را پایین می‌آورد.

افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات جدید اشتغال آمریکا فدرال رزرو را بیش از پیش برای بالا بردن نرخ بهره تشویق می‌کند.

روسیه اعلام کرده ممنوعیت صادرات گازوئیل برای عرضه‌کنندگانی که آن را از طریق خط لوله به بنادر می‌رسانند برداشته شده است. اما شرکت‌ها هنوز هم باید حداقل ۵۰ درصد از تولید گازوئیل خود را به بازار داخلی بفروشند.

اما از طرف دیگر، گزارش‌های مبنی بر افزایش سفرها در چین مانع کاهش بیش از حد قیمت نفت شده است. سفرها در چین در ایام تعطیلات ۷۱.۳ درصد نسبت به سال گذشته و ۴.۱ نسبت به ۲۰۱۹ افزایش یافته و به ۸۲۶ میلیون سفر رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند هم ۵ حلقه پایین آمده و به ۴۹۷ در این هفته رسیده است، یعنی پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۲۲.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha