۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

چای در قوری چینی خوش طعم‎تر است یا قوری استیل؟ + لیست قیمت انواع قوری و کتری برند

۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 801845
چای در قوری چینی خوش طعم‎تر است یا قوری استیل؟ + لیست قیمت انواع قوری و کتری برند

در این مطلب به بررسی قیمت قوری کتری های برند بازار لوازم خانگی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ نوشیدنی قالب ایرانی ها در تمام فصول سال چای است . به همین دلیل وسایل آماده سازی آن یکی از مهم ترین لوازمی است که برای خانه خریداری میشود . قوری ، سماور ، کتری ، چای ساز و … همگی باید به گونه ای باشند که یک لیوان چای بدون ایراد و با بهترین طعم و رنگ و عطر به شما تحویل دهد . درست است که طعم آب ، نوع سماور و خیلی موارد دیگر ممکن است در طعم و رنگ چای تاثیر گذار باشد اما هیچکدام به اندازه انتخاب یک قوری خوب که به طور مستقیم با چای در ارتباط است مهم نیست .

۱.قوری چینی

قوری چینی از قدیمی ترین ، بهترین و محبوب ترین انواع قوری ها برای دم کردن چای است . در خانه هر کس را که نگاه کنیم بدون شک یک نمونه از این مدل را خواهیم دید . قدیمی تر ها معتقد بودند که دم کردن چای در قوری چینی بهتر است . علت چه بود ؟ این که جنس چینی چون بر روی آن لعاب چینی می آید هیچ تاثیری بر روی طعم و رنگ چای نخواهد گذاشت . مدل های چینی هم مقاومت بالایی دارند و هم اینکه از قیمت مناسبی برخوردارند . علاوه بر آن به راحتی میتوان آن را با مواد سفید کننده و لکه بر شست و دیگر نگران لکه شدن با چای نخواهید بود .

برای خرید قوری چینی در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که سرامیک را به جای چینی به شما ندهند چون سرامیک هم سنگین تر است و هم ارزان قیمت تر و ممکن است بر اثر تغیرات دمایی لعاب آن ترک بخورد . به طور کلی برای خرید قوری چینی و غیر چینی در ادامه این مطلب برایتان راهنمای جامعی را انتخاب کرده ایم که با مطالعه آن نه تنها قوری چینی بلکه هر مدل دیگری را میتوانید به راحتی و بدون دلهره خریداری کنید .

۲.قوری استیل

یکی دیگر از انواع قوری های موجود در بازار قوری های استیل هستند . معمولا از قوری های استیل بیشتر برای آماده کردن چای آتیشی ، برای دم کردن دمنوش هایی که بوی بدی دارند و نمیخواهید درون قوری چای خود آن را دم کنید ، برای جوشاندن برخی از جوشانده های گیاهی بر روی گاز و این چنین کاربرد ها استفاده میشود . اما این مدل برای آماده سازی چای خیلی مناسب نمیباشد زیرا بر روی طعم چای اثر میگذارد و ممکن است کمی طعم و بوی استیل را به چای منتقل کند . اما باید این نکته را بدانید که اگر یک قوری استیل داشته باشید و اگر از نوع ضد زنگ باشند به دلیل مقاومت بالای آن ، مطمئن باشید که دیگر نیاز به نمونه جدید آن ندارید .

در بازار لوازم خانگی قیمت  قوری کتری کی اندتی مبلغ ۸ میلیون تومان است این درحالیست که قیمت قوری کتری پلان مبلغ ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

قیمت انواع قوری و کتری برند
برند مدل قیمت / تومان
پاچی MRMR
۱,۲۰۰,۰۰۰
لینس  Mashraba ۳,۹۰۰,۰۰۰
دالتون سوتی
۱,۰۰۰,۰۰۰
کی اند تی ۱۰۲۵ ۸,۰۰۰,۰۰۰
پرنس هوم رزالین ۷,۰۰۰,۰۰۰
پلان ۵۱۸۰
۶,۵۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha