۰ نفر

کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲
کد خبر: 735052
کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

همان طور که در مقاله "چرا قیمت تتر همیشه ثابت است" گفته شده است، تتر یکی از ارزهای دیجیتالی در بازار کریپتوکارنسی است که از آن به‌عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین در تمام دنیا یاد می‌شود. تقریباً تمام کسانی که در بازار رمز ارزها فعالیت دارند، نام این ارز را شنیده‌اند، چون این استیبل کوین کاربردهای زیادی دارد. اما آیا می‌دانید کاربردهای Tether چیست؟ چرا معامله‌گرهای بازار اقدام به تحلیل تتر برای اطلاع از قیمت تتر یا خرید تتر می‌کنند و این رمز ارز چه مزیت‌ها و فوایدی برای معامله‌گرها به‌همراه می‌آورد؟

تتر چیست؟

تتر یکی از انواع استیبل کوین‌ها در بازار کریپتوکارنسی است که با قیمت ثابت و با پشتوانۀ دلار آمریکا معامله می‌شود. ارز دیجیتال تتر در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و در مدت زمانی کوتاه توانست به یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار تبدیل شود. این رمز ارز را در ابتدا با نام Realcoin می‌شناختند، اما سپس به Tether تغییر نام پیدا کرد.

این ارز هم‌اکنون در بازار کریپتوکارنسی با نماد USDT معامله می‌شود و ارزش بازار آن به مبلغی حدود ۸۰ میلیون دلار می‌رسد. ارز USDT با محافظت از دارایی کاربران در برابر نوسان‌های بازار، تأمین نقدینگی و چندین مزیت دیگر، به کمک معامله‌گرها می‌آید تا معاملاتی سودمند داشته باشند.

ارزش تتر به ارزهای فیات وابسته است، یعنی اگر دلار دچار ریزش یا افزایش قیمت شود، قیمت تتر نیز ناخودآگاه تغییر پیدا می‌کند. البته طی گزارشی در سال ۲۰۲۱، کمپانی این ارز دیجیتال اعلام کرد که ۲٫۹ درصد از Tether‌ها با پشتوانۀ دلار و ۶۵ درصد از آن‌ها با پشتوانۀ سفته‌های بدون‌وثیقه، در بازار معامله می‌شوند.

خرید تتر به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خرید ارز دیجیتال تتر تقریباً یکی از اصول ثابت بسیاری از معامله‌گرها در اقصی‌نقاط جهان است. این روزها تقریباً تمام تریدرها برای انجام معاملاتشان از این ارز دیجیتالی استفاده می‌کنند و کمتر کسی به‌سراغ روش‌های دیگر می‌رود. این ارز توسط بسیاری از صرافی‌های دنیا نیز پشتیبانی می‌شود و به‌دلیل رایج‌بودن در تمامی اکسچنج‌ها، محبوبیت بالایی دارد. بنابراین تقریباً تمام معامله‌گرهای فعال در اکسچنج‌های بزرگ، به ارز USDT برای معامله‌هایشان نیاز دارند.

کسانی که می‌خواهند دارایی‌هایشان را در صرافی ارز دیجیتال نگه‌داری کنند نیز با خرید تتر، آن‌ها را در مقابل نوسان‌های بازار حفظ می‌کنند، چون قیمت ارز دیجیتال تتر در برابر بیشتر نوسان‌ها بی‌تغییر باقی می‌ماند.

درواقع از تتر می‌توان به‌عنوان یک جایگزین فوق‌العاده خوب برای دلار استفاده کرد. با استفاده از این ارز، مشکلات صرافی‌ها با بانک‌ها و ... برطرف می‌شود و کاربران می‌توانند از Tether به‌جای دلار استفاده کنند. درواقع این ارز به شما در انتقال دارایی‌ها به‌صورت ایمن، جهانی و سریع به‌جای استفاده از ارزهای رایج کمک می‌کند.

کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

کاربردهای تتر در بازار ارز دیجیتال

چرا به خرید تتر نیاز دارید؟ در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردها و دلایل استفاده از این رمز ارز را می‌گوییم تا به این سؤال پاسخی کاملاً و همه‌جانبه دهیم:

استراتژی خروج

وقتی بازار خرسی و رو به افول می‌شود، شما می‌توانید دارایی‌هایتان را به ارزهای فیات تبدیل کنید، اما این کار هزینه‌های زیادی در پی دارد، برای همین بسیاری از کاربران عطایش را به لقایش می‌بخشند. البته شما امکان نگه‌داشتن دارایی‌هایتان را در بازار دارید تا روند نزولی طی شود، اما ممکن است تمام دارایی‌هایتان طی این فرایند از بین بروند.

تتر به‌عنوان بهترین راه‌حل در این زمان به‌کمکتان می‌آید. شما می‌توانید دارایی‌هایتان را به تتر تبدیل کنید تا در صرافی باقی بمانند، چون نوسانات روی قیمت تتر تأثیر نمی‌گذارند.

کاهش اختلاف ارزش دارایی‌ها

با خرید تتر درواقع یکی از ارزهای رایج بازار را خریده‌اید و این کار به‌راحتی تبدیل اتریوم به بیت کوین یا ... انجام می‌شود. اگر دارایی‌هایتان را به Tether تبدیل کردید، اختلاف خیلی کمی بین دارایی‌ها به‌وجود می‌آید و از نوسانات در امان خواهید بود.

روش پرداخت مناسب

با خرید تتر به‌راحتی می‌توانید از این ارز برای روش‌های پرداخت پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. این ارز دیجیتالی به‌راحتی منتقل می‌شود و در بیشتر سیستم‌های معاملاتی دنیا نیز کاربرد دارد. این ارز جلوی پرداخت هزینه‌های اضافه برای انتقال یا تبدیل دارایی‌ها را نیز می‌گیرد و سودتان را حفظ می‌کند. ازآن‌جاکه قیمت تتر نیز برابر با دلار است، محاسبۀ قیمت محصولات مختلف با آن راحت خواهد بود.

جابه‌جایی راحت پول

در بسیاری از کشورهای جهان امکان تبدیل دارایی‌های دیجیتالی به ارز فیات غیرقانونی است. همچنین نمی‌توان به‌راحتی در برخی کشورها عملیات نقل‌وانتقال پول را انجام داد. برای همین بیشتر افراد از تتر برای انتقال دارایی‌هایشان استفاده می‌کند. این رمز ارز بیشتر مشکلات جابه‌جایی پول را از بین می‌برد و به‌عنوان راه‌حلی کم‌هزینه محبوبیت زیادی دارد. درواقع با خرید تتر کارمزد کمتری نسبت‌به دیگر استیبل کوین‌ها می‌پردازید.

نحوۀ خرید و نگه‌داری تتر

شما می‌توانید اقدام به خرید تتر از بسیاری از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز دنیا کنید. تمام صرافی‌های معتبر دنیا ازجمله باینس، کوکوین، کراکن، بیتمکس، صرافی ارز دیجیتال والکس و ... قابلیت خرید و فروش این ارز دیجیتالی را برای کاربرانشان فراهم آورده‌اند. قیمت تتر در تمام این صرافی‌ها برابر است و تفاوتی ندارد.

در زمان خرید تتر حتماً به شبکۀ بلاکچینی آن توجه داشته باشید. مثلاً اگر اقدام به خرید Tether مبتنی بر شبکه ERC 20 می‌کنید، باید کیف پول‌هایی مبتنی بر اتریوم داشته باشید. همچنین در صورت تهیۀ تتر مبتنی بر شبکه TRC 20، باید کیف پول‌های مبتنی بر شبکه ترون دانلود کنید.

درخصوص کیف پول‌های مخصوص این ارز، حتماً به‌سراغ والت‌هایی بروید که اولاً قیمت تتر را به‌صورت به‌روز نشانتان می‌دهند و ثانیاً معتبر هستند و توسط بسیاری از معامله‌گرهای حرفه‌ای بازار معرفی می‌شوند تا خطر ازبین‌رفتن دارایی‌هایتان با انتقال به کیف پول از بین برود.

آیا تتر گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری است؟

خیر، اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید و می‌خواهید با تزریق سرمایه‌تان به بازار سود به‌دست بیاورید، این ارز دیجیتال گزینۀ مناسبی برای خرید نیست. همان‌طور که می‌دانید، قیمت تتر ثابت است، برای همین نوسانات زیادی را تجربه نمی‌کند و سوددهی بالایی ندارد. از تتر می‌توان فقط برای کاربردهای مختلفی که در طول مقاله گفتیم، مثل خرید و فروش، انتقال دارایی و ... استفاده کرد.

کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

جمع‌بندی

در این مطلب به‌طور کامل دربارۀ کاربرد تتر در بازار ارزهای دیجیتال صحبت کردیم. اکنون می‌دانید که این رمز ارز چه کاربردهایی دارد و در چه مواقعی استفاده می‌شود. درصورتی‌که این ارز دیجیتال را خریدید، دارایی‌هایتان از نوسانات بازار در امان می‌ماند، اما نباید انتظار رشد قیمت از آن داشته باشید، چون یک استیبل کوین است و تغییر قیمت نخواهد داشت. برای خرید تتر، اطلاع از قیمت تتر، تحلیل تتر و ... می‌توانید از صرافی ایرانی والکس کمک بگیرید که با پشتیبانی دائمی، در کنارتان برای معاملات سودمند خواهد بود.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha