۰ نفر

راهنمای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما

۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبر: 732351
راهنمای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما

آیا می دانستید بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد؟ آیا می‌ دانید بهترین زمان تهیه بلیط چه وقتی است؟ آیا با نکات خرید بلیط به صورت آنلاین آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما به همه این سوالات خیر باشد، احتمالا هیچگاه نمی توانید بلیطی مناسب برای سفر خود تهیه کنید؛ پس با این مقاله همراه باشید تا نکات مهم این موضوع را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

آیا می دانستید بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد؟ آیا می‌ دانید بهترین زمان تهیه بلیط چه وقتی است؟ آیا با نکات خرید بلیط به صورت آنلاین آشنا هستید؟ اگر پاسخ شما به همه این سوالات خیر باشد، احتمالا هیچگاه نمی توانید بلیطی مناسب برای سفر خود تهیه کنید؛ پس با این مقاله همراه باشید تا نکات مهم این موضوع را با شما عزیزان در میان بگذاریم.
راهنمای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما

نکات مهمی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما به آن توجه کنید

اگر نمی‌ خواهید پروازی بی کیفیت داشته باشید و هزینه های معقولی هم برای سفر بپردازید، حتما به این موارد توجه کنید.

انتخاب سایتی مناسب برای خرید بلیط

اگر همین حالا چند عبارت کوتاه و مرتبط با خرید بلیط را در اینترنت جست و جو کنید، سایت های گوناگونی را به شما نشان می دهد؛ اما آیا همه آن ها قابل اعتماد هستند؟ به طور قطع خیر. در چنین شرایطی اگر مجموعه مناسبی را انتخاب نکنید، ممکن است بدترین صندلی را در نامناسب ترین زمان برای پرواز خود رزرو کنید. برای موفقیت در این مسیر ابتدا سایت مجموعه ای که انتخاب کرده اید، بررسی و سابقه فعالیت آن را پیدا کنید. همچنین نظرات کاربران را در زیر پست ها بخوانید تا از میزان رضایت مشتریانشان مطلع شوید. سایت های مختلفی هم در اینترنت وجود دارند که به نقد شرکت های گردشگری می پردازند؛ بهتر است سری به این وبسایت‌ ها هم بزنید. در نهایت با توجه به نتایج مشاهدات خود بهترین مجموعه گردشگری را برای رزرو بلیط انتخاب کنید.

اگر می خواهید سفر راحت تری داشته باشید از خدمات CIP استفاده کنید

در فرودگاه‌ ها یکسری خدمات وی آی پی به مسافران ارائه می شود که در طی آن ها افراد راحت تر باشند؛ برای مثال وقتی از تهران به مشهد می روید با استفاده از این خدمات می توانید از قبل ماشین خود را برای رفتن به هتل رزرو کنید؛ همچنین از انجام پروسه زمان بر Check-In خلاص شوید. در نظر داشته باشید این خدمات هزینه‌ ای بیشتر به بلیط شما اضافه می کند؛ ولی در عوض از کیفیت سفر خود راضی هستید.

برای خرید بلیط به صورت آنلاین چه نکاتی را در نظر داشته باشیم؟

اگر تا به حال به صورت اینترنتی بلیط تهیه نکرده‌اید، به این موارد توجه داشته باشید.

کارت بانکی با رمز پویا

اولین و مهم‌ترین موضوع برای استفاده از خدمات اینترنتی، کارت بانکی است. از آنجا که قرار است تمام مراحل خرید بلیط، حتی پرداخت هزینه را به صورت آنلاین جلو ببرید، باید از کارتی که رمز پویا دارد، استفاده کنید. اگر نمی دانید رمز پویا چیست، کافی است در گوگل سرچ و رمز پویای خود را فعال کنید.

راهنمای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما

آدرس ایمیل درستی وارد کنید

اغلب سایت‌ هایی که انواع خدمات گردشگری به مشتریان ارائه می دهند، اطلاعات پرواز را به صورت الکترونیکی و از طریق ایمیل برای مسافران ارسال می کنند. با توجه به این موضوع باید یک ایمیل فعال هم داشته باشید. متاسفانه هیچ راهی برای فرار این موضوع نیست؛ پس در صورتی که پست الکترونیکی ندارید، بهتر است سریعا یکی برای خود بسازید. نگران نباشید، انجام این کار آنقدرها که در تصور شما است، سخت نیست با کمی سرچ در اینترنت به سادگی از پس انجام این کار برمی آیید.

دریافت آنلاین کارت پرواز

مرحله آخر، دریافت کارت پرواز است که بدون وجود آن امکان پرواز نخواهید داشت. در حال حاضر اغلب ایرلاین ها این کارت را به صورت آنلاین به مسافران ارائه می کنند، اما ممکن است، ایرلاین شما متفاوت باشد. برای اطمینان از این موضوع با پشتیبانان مورد نظر تماس بگیرید.

برای دریافت کارت پرواز به صورت آنلاین مراحل زیر را انجام دهید.

  • سایت ایرلاین را باز و کد رزرواسیون خود را در آن وارد کنید.

  • در مرحله بعد اطلاعات پرواز خود (شامل شماره، ساعت و نوع پرواز، مبدآ و مقصد و فرودگاه) را به صورت کامل چک و صندلی خود را انتخاب و در نهایت تمام این موارد را تائید کنید.

  • این اطلاعات را در گوشی یا سیستم خود ذخیره کنید تا در زمان سفر، به آن ها دسترسی داشته باشید.

چند نکته کوتاه برای کاهش هزینه های خرید بلیط

راهکارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید هزینه خرید بلیط هواپیما را کاهش دهید. این راهکار در عین ساده بودن بسیار موثر هستند؛ پس به آن ها توجه کنید.

  • برای کاهش هزینه بلیط در زمان مناسب سفر کنید؛ برای مثال تایم های غیر تعطیل انتخاب مناسبی هستند.

  • بلیط های چارتری و سیستمی را به طور همزمان چک کنید و هرکدام که شرایط بهتری دارد، خریداری کنید.

  • شرکت های مختلف را بررسی کنید، زیرا بعضی وقت ها به طور غیر منتظره می توانید از تخفیفی عالی برخوردار شوید.

  • سعی کنید، پرواز هایی که در آن ها هواپیما در فرودگاهی کوچک فرود می آید، انتخاب کنید. به این صورت می توانید هزینه های خود را کاهش دهید.

  • حداقل از دو هفته قبل برای خرید بلیط اقدام کنید؛ زیرا بیشتر شرکت ها در زمان های ابتدایی ارائه بلیط به مشتریان تحفیف می دهند.

مطمئن باشید با توجه به تمام این توضیحات می توانید سفری ارزان و در عین حال راحت را برای خود رقم بزنید.

راهنمای کاربردی برای خرید بلیط هواپیما

سفری آسان و لذت بخش با فلای تودی

فلای تودی از جمله شرکت های گردشگری است که تمام خدمات مربوط به سفر را (داخلی یا خارجی) به صورت آنلاین به مسافران ارائه می کند. با خرید بلیط هواپیما از این مجموعه، می توانید از کیفیت سفر خود راضی باشید و در صورت وجود هر سوالی، با پشتیبانان این مجموعه تماس بگیرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha