۰ نفر

سرمایه‌گذاری در ساخت ویلا در کرج

۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵
کد خبر: 732236
سرمایه‌گذاری در ساخت ویلا در کرج

اگر می‌خواهید در زمینه ساخت مسکن در کرج سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما گرفتن مشاوره رایگان و در صورت توافق طرفین، بستن قرارداد با شرکت پادیر گستر البرز است.

سرمایه گذاری در بازار مسکن کرج

در میان بازارهای مختلف اعم از ارزهای خارجی، طلا، بورس، سکه، و بازارهای مالی بین‌المللی، سرمایه گذاری در بازار مسکن و ساخت و ساز در بین افراد جامعه ما اولویت ویژه‌ای دارد. واضح است که سرمایه گذاری در هر کدام از بخش‌ها با توجه به تصمیمات سیاسی دولت‌های داخلی و خارجی، نوسانات زیادی در پی دارد و می تواند ریسک بالایی داشته باشد. اما بازار مسکن معمولا تحت تاثیر عوامل کمتری قرار میگیرد و با توجه به تقاضای در حال رشد مسکن، همواره بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بخش مسکن بسیار متفاوت از ساخت و استفاده مستقیم از خود ملک است. به عنوان مثال افرادی که در زمینه خرید و فروش ملک و یا ساخت و طراحی ویلا در کرج فعال هستند، در بسیاری از موارد به دنبال سرمایه‌گذاری و افزایش احتمالی قیمت آن یا کسب درآمد از خود ملک هستند. امروزه دیگر همگان واقف هستند که صرف خرید و فروش ملک، باعث افزایش دارایی و ایجاد درآمد پایدار نمی‌شود و ساخت و فروش آپارتمان یا ویلا می‌تواند سود بسیار بیشتری نصیب سازندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان بکند.

سرمایه گذاری در ساخت ویلا در کرج

با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور ما وجود دارد و افت پیوسته ارزش پول ملی کشورمان، لازم است تا با پس‌انداز های ریالی خود در بخش های مختلفی سرمایه‌گذاری‌ کنیم تا ارزش این پس‌انداز کاهش پیدا نکند و در صورت امکان در کنار حفظ آن، سودآوری هم داشته باشیم.

اما سوالی که وجود دارد این است که چه زمانی برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن مناسب است؟

چطور در بازار مسکن کرج سرمایه‌گذاری کنیم؟

اگر می‌خواهید در زمینه ساخت مسکن در کرج سرمایه‌گذاری کنید، پیشنهاد ما گرفتن مشاوره رایگان و در صورت توافق طرفین، بستن قرارداد با شرکت پادیر گستر البرز است. این شرکت یکی از توانمندترین و با تجربه‌ترین شرکت‌های معماری و مدیریت پیمان در کرج محسوب می‌شود و با تکیه بر تجربه سالیان طولانی در امر ساخت ویلا در کرج، می‌تواند به شما کمک کند تا به مناسب‌ترین و سودمندترین روش، سرمایه خودتان را چندین برابر کنید. شماره تلفن : 09121614235 مهندس حمیدرضا عباس پناه

سرمایه گذاری در ساخت ویلا در کرج

چه وقت در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در کرج، زمانی است که بازار مسکن پس از یک ثبات و رکود طولانی شروع به رشد کند. اما این "زمان شروع به رشد مسکن" دقیقا چه وقت است؟

اغلب سازندگان در ایران بر این باور هستند که بازار مسکن، دارای یک دوره چرخه 4 ساله است. به این معنی که معمولا هر 4 سال یک بار، با یک جهش شدید قیمت در بازار مسکن مواجه هستیم.

ترتیب چرخه تغییر قیمت مسکن همواره رو به رشد است، اما مقدار رشد آن متفاوت است. معمولا در ابتدای این چرخه شیب رشد بسیار کم و ملایم است. مقدار رشد قیمت مسکن در این دوره، اغلب کمتر از بازارهای زودبازده مانند طلا و بورس و ارزهای خارجی است و به همین دلیل هم بسیاری از افراد به سراغ بازارهای مالی جانبی می‌روند. این موضوع باعث افزایش شیب قیمت و تفاوت سودهی شدید بین بازار مسکن و این بازارها می‌شود.

این همان جایی است که گفته می‌شود خرید و فروش ملک وارد مرحله رکود شده است.

سرمایه گذاری در ساخت ویلا در کرج

در اغلب موارد، پس از حدود دو سال، یعنی تقریبا در نیمه این چرخه، قیمت ملک به یک ثبات رسیده و دوره دو ساله دوم آغاز می‌شود. قیمت ملک در این دوره آرام آرام رو به افزایش می‌گذارد و این همان جایی است که افراد باتجربه شروع به خرید و سرمایه‌گذاری در بازار مسکن می‌کنند. اما از آنجا که ساخت ویلا یا خانه و آپارتمان، معمولا سود بیشتری به دنبال دارد و زمان ساخت و اجرای یک پروژه متوسط حدود 1 تا 2 سال است، این زمان بهترین زمان برای شروع یک پروژه ساخت جدید است. زیرا در پایان این دوره می‌توانیم منتظر افزایش شدید قیمت مسکن باشیم.

در نیمه دوم این چرخه زمانی، قیمت ملک آرام آرام اختلاف خود را با بازارهای طلا و ارز کم می‌کند و پس از پایان دوره، جهش بزرگ قیمت مسکن اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، افرادی که در این زمان، روی بازار ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اند با سود های بسیار زیاد روبرو شده و سرمایه‌گذاری های بعدی خودشان را آغاز می‌کنند.

چه ملکی و در کجای کرج برای سرمایه‌گذاری مناسب تر است؟

بهترین شهر برای سرمایه گذاری در بازار مسکن با توجه به هدف و خواسته های شما می تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی به دلیل افزایش شدید جمعیت در شهر تهران و آلودگی هوا، باعث شده تا شهرهایی که به پایتخت نزدیک هستند در اولویت سرمایه گذاری در ملک قرار بگیرند. یکی از مهم ترین این شهرها برای ساخت ویلا و آپارتمان، کرج است که در طول سال‌های اخیر به تدریج روند رو به رشدی را طی کرده است.

سرمایه گذاری در ساخت ویلا در کرج

اگر می خواهید صرفا با خرید و فروش ملک، کسب سود کنید بهتر است روی ملک‌های نوساز متمرکز نشوید. به این دلیل که سود این ملک‌ها یا آپارتمان‌ها، پیش از این نصیب سازنده آن شده است و معمولا با افزایش سن ساختمان، ارزش آن نه تنها افزایش پیدا نمی‌کند، بلکه دچار کاهش می‌شود.

سرمایه‌گذاران کاربلد در کرج می‌دانند که خرید و سرمایه‌گذاری روی خانه‌های قدیمی یا اصطلاحا کلنگی، برایشان سود بیشتری به همراه خواهد داشت. زیرا کافیست با کمی نوسازی یا حتی تخریب و ساخت خانه‌ و آپارتمان جدید، ضمن استفاده از ارزش مکانی ملک، سودآوری بیشتری را تجربه کنند.

بنابراین همواره خرید خانه های ویلایی و زمین گزینه‌های مناسب تری نسبت به خرید خانه های نوساز است. اما اگر پول زیادی ندارید می توانید خانه یا آپارتمان های کوچکی را در مناطق خوب کرج بخرید و از اجاره یا رهن آن استفاده کنید.

برخی از مناطق کرج، مانند عظیمیه یا جهانشهر، قیمت بالاتر و رشد کمتری نسبت به مناطق در حال توسعه مانند باغستان یا فاز چهار مهرشهر دارند و احتمال رشد سرمایه شما در این مناطق کمتر است. بنابراین اگر به فکر سرمایه‌گذاری طولانی مدت هستید، می‌توانید روی ملک‌های مناطق در حال توسعه بیشتر تمرکز کنید.

سرمایه گذاری مسکن در کرج

چرا باید سرمایه گذاری مسکن در کرج را انتخاب کنیم ؟

کرج با وجود نزدیکی به پایتخت، دارای آب و هوای بهتر و مطلوب تری نسبت به تهران می‌باشد. علاوه بر این راه های ارتباطی زیاد و دسترسی به کلان شهر تهران از این شهر بسیار راحت است. همچنین به دلیل داشتن چندین شهرک صنعتی و موقعیت های کاری خوب در کرج، می‌بینیم که افراد زیادی برای کار ، اقامت یا حتی تفریح، اقدام به خرید یا رهن و اجاره خانه در کرج می‌کنند. این موارد کرج را به یکی از شهرهای مهم برای سرمایه گذاری در مسکن تبدیل کرده است.

بهترین مناطق کرج برای سرمایه گذاری خانه و مسکن:

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در کرج، در هر حوزه از ساختمان‌سازی متفاوت است. مثلا اگر تمایل دارید از اجاره ملک کسب در آمد کنید، احتمالا خرید ملک در شهرهای اقماری کرج مانند هشتگرد، نظرآباد، فردیس و … می‌تواند گزینه بهتری باشد. زیرا قیمت خانه در آنها کمتر از خود شهر کرج است و عموما زوج های جوان که به دنبال خرید خانه هستند در آن منطقه به دنبال خانه می‌گردند.

اما اگر قصد خرید زمین و ساخت و ساز ویلایی دارید، احتمالا مناطق ییلاقی کرج مانند کردان، سهیلیه و …گزینه های مناسب‌تری هستند. زیرا در این مناطق عموما مناطق خوش آب و هوا و باغ‌های وسیعی وجود دارند.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha