۰ نفر

رییس سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

پزشکان بیش از سایر مشاغل مالیات می‌پردازند، اما جامعه به آنها حساس است / حدود ۳۰ میلیارد مالیات برای ۵۰۰ سلبریتی و اینفلوئنسر!

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵
کد خبر: 731929
پزشکان بیش از سایر مشاغل مالیات می‌پردازند، اما جامعه به آنها حساس است / حدود ۳۰ میلیارد مالیات برای ۵۰۰ سلبریتی و اینفلوئنسر!

رییس سازمان امور مالیاتی به بیان توضیحاتی درباره میزان مالیات اخذ شده از کارمندان و مشاغل آزاد پرداخت و میزان خانه و ماشین‌های لوکس شناسایی شده در تهران و کشور را شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ سید محمد مهدی سبحانیان، رییس سازمان امور مالیاتی در برنامه تهران بیست گفت: پزشکان نسبت به سایر مشاغل بیشتر مالیات پرداخت می‌کنند، ولی حساسیت اجتماعی بیشتری روی پزشکان وجود دارد زیرا با مردم سروکار دارند. اما از نظر سازمان امور مالیاتی نگاه به تمام مشاغل یکسان است.

وی ادامه داد: متوسط مالیات دندان پزشکان برای ۱۴۰۱ معادل ۳۵ میلیون در سال بوده است که بالاترین مالیات اخذ شده از مشاغل بوده است. متوسط مالیات مشاغل به زور متوسط ماهی ۴۰۰ هزار تومان است.

سبحانیان  افزود: ما در حال حاضر به سمت مالیات ستانی عادلانه می‌رویم، اما در حال حاضر  متوسط مالیات پرداختی سالانه مشاغل معادل یک ماه مالیات کارمندان است.

رییس سازمان امور مالیاتی درباره آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت: مهمترین پروژه تحولی کشور استقرار کامل سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی است و دولت و مجلس به شدت دنبال اجرای این قانون هستند. پیشرفت‌های خوبی هم در این سامانه انجام شده است. ابتدای امسال ۱۹۵۰ کشور شرکت را داشتیم که صورت حساب در سامانه مودیان صادر می‌کردند و در این ۵ ماه این عدد به ۳۳ هزار و ۳۵۵ شرکت رسیده است.

وی ادامه داد: قانون تسهیل تکالیف مودیان هم به تازگی در مجلس تصویب شد که باعث می‌شود مردم در انجام تکالیف مالیاتی خود به سختی نیفتند. دلیل اینکه برخی از مشاغل مالیات نمی‌دهند بر اساس قانون است زیرا میزان درآمد آن‌ها آنقدر پایین بوده که معاف از پرداخت مالیات است و کارمندان هم اگر حقوقشان زیر ۱۰ میلیون باشد از پرداخت مالیات معاف هستند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بخش بیشتر مالیات را باید دانه درشت‌ها بپردازند ولی متاسفانه دولت تاکنون اقدام مناسبی در این راستا انجام نداده است. ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ فقط می‌توانستیم از ۴۰۰ شرکت مالیات بگیریم ولی بر اساس قانون نمی‌توان از آنها مالیات گرفت.

سبحانیان ادامه داد: رفتارهای پر خطر برخی از مودیان باعث شده ما مالیات بالا برای آنها ببندیم به عنوان مثال فرد پول فروش خانه خود را در حساب تجاری‌اش واریز می‌کند که باعث می‌شود مالیات بر آن بسته شود. یک واحد مشخصی برای سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها ایجاد شده که برای ۵۰۰ نفر از آنها حدود ۳۰ میلیارد مالیات تعیین شده است. حدود ۳۰ میلیارد مالیات برای ۵۰۰ سلبریتی و اینفلوئنسر!

وی ادامه داد: ما با استفاده از هوش مصنوعی واریزی حساب اشخاص را بررسی می‌کنیم و اگر واریزی حساب شخصی نشانه‌های واریزی حساب تجاری را داشته باشد هم کشف می‌شود.

سبحانیان گفت: در حوزه خودروها و خانه‌های لوکس و همچنین خانه‌های خالی طبق قانون در حال اخذ مالیات هستیم. در سال ۱۴۰۱ خودروهای بالای ۱ میلیارد لوکس تلقی می‌شدند که ۲۵۲ هزار خودروی لوکس را شناسایی کردیم و مبلغ مالیات  ۲.۳ دهم میلیارد تومان بود.

وی افزود: امسال برای ۱۴۰۲ خودروهایی لوکس تلقی می‌شوند که بالای ۳ میلیارد قیمت داشته باشند که تعداد خودروهای لوکس از ۲۵۲ هزار مورد به ۱۷۰ هزار مورد تقلیل پیدا کرد و ۳ هزار میلیارد تومان عدد مالیات آن شد.

وی در ادامه بیان کرد: خانه لوکس در ۱۴۰۱ بالای ۱۵ میلیارد تلقی می‌شد که حدود ۴۳ هزار مورد خانه لوکس شناسایی و مالیات آنها ۲.۲ دهم همت تعیین شد. در سال ۱۴۰۲ خانه‌ای لوکس تلقی می‌شود که بالای ۲۰ میلیارد  قیمت آن باشد و ۱۱۰ هزار خانه لوکس فقط در تهران و ۴۳ هزار خانه لوکس در کل کشور داریم. از نظام بانکی ۶۰ هزار میلیارد تومان مالیات می‌خواهیم به این دلیل که ۲۰ درصد تسهیلات مسکن را پرداخت نکرده‌اند، که تمام آنها شکایت کرده‌اند و بخشی از شکایات آنها درست است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha