۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

چرا بعضی اسپرسوسازها فوم روی قهوه را درست نمی‌کنند؟ + لیست قیمت انواع اسپرسوساز

۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبر: 731406
چرا بعضی اسپرسوسازها فوم روی قهوه را درست نمی‌کنند؟ + لیست قیمت انواع اسپرسوساز

در این مطلب به بررسی علل درست نکردن فوم روی قهوه در دستگاه اسپرسوساز و لیست قیمت تعدادی از انوع آن پراخته شده است.

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ دلایل متعددی هستند که باعث می شوند کف یا فوم روی نوشیدنی های حاوی قهوه تشکیل نشود. کاپوچینو یکی از نوشیدنی های تهیه شده از قهوه است که یکی از دلایل محبوبیت آن وجود فوم یا کف روی آن است. کف درست نکردن در اسپرسوساز قطعاً نشان دهنده نوعی اختلال در ساختار دستگاه یا اشتباه در طرز تهیه آن است. علت کف نکردن اسپرسوساز هرچه که باشد باید سریعا رفع شود؛ زیرا در غیر این صورت ممکن است نتوان به درستی از دستگاه استفاده کرد.

اشتباه آسیاب کردن قهوه علت کف نکردن اسپرسوساز

چرا اسپرسوساز کف نمی کند؟ یکی از دلایل اصلی کف نکردن قهوه در اسپرسوساز به دلیل آسیاب اشتباه قهوه است. قهوه تشکیل شده از دانه های ریز و درشت است که برای استفاده باید به صورت آسیاب شده استفاده شود. در صورتی که انواع دانه قهوه بیش از اندازه آسیاب شوند و یا به کم آسیاب شوند، ممکن است قادر به تشکیل کف در اسپرسو نباشند. میزان آسیاب هر قهوه با توجه به نوع قهوه و نوع دستگاه متفاوت است‌. بنابراین بهتر است در نحوه آسیاب کردن قهوه به میزان پودر شدن آن توجه کنید.

قدیمی بودن قهوه از دلایل کف نکردن قهوه در اسپرسوساز

دومین علت کف درست نکردن در اسپرسوساز، قدیمی بودن قهوه است. تمام قهوه های موجود در بازار دارای تاریخ انقضاء هستند و در صورت گذشت این زمان کیفیت خود را از دست می دهد. در صورت هوا گرفتگی قهوه، آسیب شدن به مدت طولانی و گذشتن تاریخ انقضاء باعث می شود تا کف یا فوم روی قهوه تشکیل نشود. بنابراین قبل از درست کردن قهوه حتماً از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

سرد بودن پرتافیلتر دلیل کف نکردن دستگاه اسپرسو

درون هر دستگاه اسپرسوساز، دو یا چند فیلتر تعبیه شده است که هر کدام برای جلوگیری از ورود مواد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پرتافیلتر اسپرسوساز، فیلتری است که برای جلوگیری از ورود تفاله به درون قهوه استفاده می شود. در صورتی که پرتافیلتر بیش از اندازه سرد باشد، با تاثیر بر میزان دمای آب، باعث کاهش دمای آن می شود. این موضوع باعث تشکیل نشدن کف یا فوم روی قهوه می شود. برای رفع این مسئله بهتر است پرتافیلتر را درون مقداری آب گرم قرار دهید و سپس از آن در اسپرسوساز استفاده کنید. این مسئله باعث می شود تا پرتافیلتر باعث کم شدن دمای آب در اسپرسوساز نشود.

پایین بودن دمای آب علت کف درست نکردن در اسپرسوساز

در صورتی که آبی که برای تهیه قهوه و انواع نوشیدنی مورد استفاده قرار می گیرد، از دمای کمی برخوردار باشد، کف به درستی روی قهوه یا سایر نوشیدنی ها تشکیل نمی شود. برای تهیه قهوه اول از همه باید از بالا بودن دمای آب اطمینان حاصل کنید. بهترین دما برای درست کردن قهوه، ۲۰۰ درجه فارنهایت است. بنابراین اگر دمای آبی که برای درست کردن قهوه استفاده می شود از ۲۰۰ درجه کمتر باشد، ممکن است کف روی قهوه تشکیل نشود.

چگونه مشکل کف نکردن قهوه در اسپرسوساز را برطرف کنیم؟

چنانچه هنگام با دستگاه خود متوجه شدید که اسپرسوساز کف نمی دهد، باید اقدام به عیب یابی اسپرسوساز خود نموده و سپس ایرادات آن را رفع کنید. برای رفع مشکل کف نکردن اسپرسوساز که از ایرادات رایج این دستگاه است، موارد زیر را دنبال کنید:

    ابتدا باید به این مسئله دقت داشته باشید که حتما از قهوه باکیفیت و مرغوب استفاده نمایید.

    در برخی مواقع در صورت تمیز نبودن خروجی دستگاه، باقی مانده های شیر درون آب موجب بروز انسداد و گرفتگی می شود و باید رفع گردد.

    دمای متعادل آب مصرفی نیز از عوامل تاثیرگذاری است که باید دقت داشته باشید آب بیش از حد داغ یا سرد نباشد.

    در برخی مواقع فشار نامناسب باعث بروز این مشکل می شود که در صورت بروز مشکل در تنظیمات فشار اسپرسوساز باید آن را تعمیر نمایید.

    علت کف نکردن دستگاه اسپرسو می تواند به دلیل استفاده از مواد اولیه به میزان نامناسب باید که باید حتما اندازه های دقیقی در نظر بگیرید.

در بازار قیمت اسپرسوساز بوش مدل CTL۶۳۶ES۱ مبلغ ۹۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت مدلTIS ۶۵۴۲۹RW مبلغ ۴۳,۴۹۹,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

لازم به ذکر است اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

 جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

قیمت انواع اسپرسوساز
برند مدل قیمت / تومان
نوا NOVA NCM-۱۲۸EXPS ۹,۷۹۰,۰۰۰
مباشی ME-ECM ۲۰۳۴
۷,۵۷۰,۰۰۰
نسپرسو Gran Lattissima ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
زیگما rl-۲۲۲ ۲,۶۵۰,۰۰۰
دلونگی EC۶۸۵ ۷,۶۹۰,۰۰۰
اسمگ ECF۰۱ ۲۶,۷۹۰,۰۰۰
دلونگی ECAM ۵۵۰.۷۵ ۹۱,۰۰۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha