۰ نفر

کاکتوس‌ها هم از گرما در امان نماندند!

۱۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۷
کد خبر: 731034
کاکتوس‌ها هم از گرما در امان نماندند!

گرمای شدید در شهر فینیکس ایالت آریزونای آمریکا، باعث پژمردگی ساگوارو، کاکتوس معروف در مناطق بیابانی آمریکا شده است. گل ساگوارو، به‌عنوان گل ایالتی در ایالت آریزونای آمریکا شناخته می‌شود و هر گونه آسیب رساندن به این گل مجازاتی برابر با ۲۵ سال حبس دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر، ساکنان شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا متوجه شده‌اند که گرمای شدید منجر به سوخته شدن و از بین رفتن ساگوارو، این گونه تجاری از کاکتوس در آمریکا شده است.  

به نقل از گاردین، پس از ثبت گرمترین میانگین دمای هوا در ماه جولای، دمای شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا در روز گذشته به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت. این افزایش دما نه تنها برای مردم، بلکه می‌تواند برای برخی از گونه‌های گیاهی در منطقه نیز مشکل ساز شود.

ساگوارو که به‌عنوان علامت تجاری مناظر صحرای سونورا شناخته می‌شود، پیشتر نیز از گرمای شدید سه سال گذشته آسیب دیده‌اند. امسال نیز گرمای بی‌سابقه باعث شد میانگین دمای هوا در شهر فینیکس در ماه گذشته به ۱۰۲.۷ فارنهایت (۳۹.۳ درجه سانتیگراد) برسد و این شدت گرما باعث سوخته شدن تیغ‌های این گونه از کاکتوس شد.

این گونه از کاکتوس می‌تواند تا ۲۰۰ سال عمر و تا ۴۰ فوت (۱۲ متر) رشد کنند. به گفته Kimberlie McCue، مدیر ارشد علمی پارک ملی درآریزونا، قدمت برخی از آن‌ها در باغ گیاه‌شناسی به ۸۵ سال پیش باز می‌گردد و بلندترین آن‌ها تقریبا ۳۰ فوت (۹ متر) است.

کاکتوس

مدیر ارشد علوم باغ در آریزونا می‌گوید: معمولاً تصور بر این است که کاکتوس‌ها تحمل گرمای سوزان را دارند، اما باید بدانیم که گاهی گرمای بیش از حد می‌تواند موجب نابودی آن‌ها شود. این شدت از گرما تنها در ۳۱ روز تابستانی نبوده است. در روزهای تابستانی گرما به دمایی بیش از فارنهایت (۴۳.۳ درجه سانتیگراد) رسید، علاوه بر این شب‌هایی وجود داشت که دما هرگز به زیر ۹۰ درجه فارنهایت (۳۲.۲ درجه سانتیگراد) نرسید. در حالی که شب‌ها برای کاکتوس‌ها زمانی است که منافذ خود را باز می‌کنند تا آب باقیمانده را از دست بدهند و بر خلاف گیاهان دیگر دی اکسید کربن را جذب کنند.  

در روزهای اخیر، ساکنان شهر فینیکس متوجه شده‌اند که گرمای شدید منجر به سوخته شدن ساگوارو شده است. باغبان‌ها و افراد دیگر با اعلام این خبر که خارهای این کاکتوس در حال سوختن و از بین رفتن است، برای نجات آن درخواست کمک کردند.

کاکتوس ساگوارو آسیب دیده در آریزونا

تصویری از کاکتوس ساگوارو آسیب دیده در آریزونا

این گونه از کاکتوس که به‌عنوان نشان تجاری مناطق صحرایی در آمریکا شناخته می‌شود در هفته‌های اخیر از شدت گرمای بی سابقه زرد و پژمرده شده‌اند. برخی از درختان بیست ساله، تمام خارهای خود را از دست داده‌اند و قسمت‌هایی برخی دیگر از این نوع کاکتوس به‌طور کامل از بین رفته است.  

در هفته گذشته، در باغ گیاه‌شناسی آمریکا، بیش از ۱۰۰۰ کاکتوس ساگوارو حداقل یک شاخه خود را از دست داده‌اند، به گفته مسئولین این باغ وقوع چنین اتفاقی بسیار غیر عادی و بی سابقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha