۰ نفر

کاهش ۲۸ درصدی مرگ و میر در بیماران مزمن کلیوی با گلوریپا (امپاگلیفلوزین)

۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 730686
کاهش ۲۸ درصدی مرگ و میر در بیماران مزمن کلیوی با گلوریپا (امپاگلیفلوزین)

امپاگلیفلوزین در اتحادیه اروپا برای درمان بزرگسالان مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) تاییدیه گرفت.

گلوریپا (امپاگلیفلوزین) از سال 1397 برای اولین بار توسط داروسازی دکتر عبیدی برای درمان دیابت نوع 2 و نارسایی قلبی در دسترس بیماران ایرانی قرار گرفته است و تا کنون بیش از هفتصد هزار بیمار دیابتی و غیر دیابتی با مصرف امپاگلیفلوزین به تنهایی و یا در ترکیبات مختلف آن از مزایای این دارو بهره مند  گشته اند.

بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، مصرف امپاگلیفلوزین در نارسایی مزمن کلیوی منجر به کاهش 28 درصدی پیشرفت اختلال کلیوی و کاهش 14 درصدی بستری در این بیماران شده است. با اخذ تاییدیه جدید بیش از 6.5 میلیون نفر از هموطنانمان که مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی میباشند میتوانند از مزایای گلوریپا بهره مند گردند. از دیگر اثرات مهم گلوریپا علاوه بر بهبود شرایط کلیوی، کاهش مرگ و میر بیماران قلبی عروقی و کاهش قابل توجه میزان بستری در بیمارستان می باشد.

علایم بیماری کلیوی مزمن با از دست رفتن تدریجی عملکرد کلیه طی چندین ماه الی چندین سال نمایان می شود. از جمله علایم پیشرفت این بیماری به تورم زانو و دست و پا، تنگی نفس و وجود خون در ادرار میتوان اشاره نمود. این بیماری احتمال بستری در بیمارستان را دو برابر کرده و در حال تبدیل شدن به یکی از شایع ترین بیماری های مزمن غیر واگیر بوده و تا سال 2040 پنچمین عامل مرگ و میر در جهان خواهد بود.

گلوریپا (امپاگلیفلوزین) از دسته دارویی SGLT2i  می باشد که تحولی در کنترل دیابت نوع 2 بوجود آورده است. گلوریپا علاوه بر کنترل موثر قند خون، موجب کاهش مرگ و میر ناشی از بکاهش ۲۸ درصدی مرگ و میر در بیماران مزمن کلیوی با گلوریپا (امپاگلیفلوزین)یماریهای قلبی عروقی مرتبط به دیابت نوع دو به میزان 38% شده و همچنین باعث کاهش مرگ و میر به هر علتی در افراد مبتلا به دیابت نوع دو به میزان 32% میباشد.

امپاگلیفلوزین از سال 2014  برای کنترل دیابت نوع 2 و از سال 2021 برای بیماران مبتلا به  نارسایی قلبی از سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا دارای تاییدیه بوده و به تازگی برای استفاده در بیماران مزمن کلیوی موفق به اخذ تاییدیه آژانس دارویی اروپا گردیده است.

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد و هفت سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha