۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

جنجال گوشی‌های جدید موتورلا + لیست قیمت

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 730639
جنجال گوشی‌های جدید موتورلا + لیست قیمت

در این مطلب به بررسی گوشی ها جدید هوشمند موتورلا و لیست قیمت برخی از آنها پرداخته شده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ چندی پیش شرکت موتورلا این کمپانی از سه گوشی جدید در کلاس‌های قیمتی مختلف، از اقتصادی تا پریمیوم، رونمایی کرد.

این سه گوشی، موتو جی ۵G، موتو جی استایلوس و موتو اج پلاس بودند که در ادامه به معرفی مختصر آن‌ها خواهیم پرداخت. با گجت نیوز همراه باشید.

گوشی های جدید موتورولا؛ اقتصادی، میانرده و پرچمدار!

موتو جی ۵G مدل ۲۰۲۳

نخستین محصول رونمایی شده توسط موتورولا، مدل ۲۰۲۳ از گوشی Moto G ۵G بود.

سال گذشته موتورولا مدل ۲۰۲۲ از این گوشی را مجهز به تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک رونمایی کرد. با این حال امسال شاهد استفاد از تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ کوالکام در این گوشی هستیم.

در کنار این تفاوت در پردازنده، موتورولا سیستم دوربین نسل جدید را نیز با تغییراتی روبرو کرده است. مدل ۲۰۲۳ موتو جی از یک حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در ماژول دوربین استفاده کرده که در مقایسه با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پارسال کمی ضعیف‌تر به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، رزولوشن دوربین سلفی این گوشی نیز از ۱۳ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است.

در بخش صفحه نمایش، با وجود اینکه همچنان با یک پانل با رزولوشن ۷۲۰p طرف هستیم، اما نرخ رفرش به ۱۰ هرتز افزایش یافته است.

موتورولا در پاسخ به این سوال که چرا نرخ رفرش نمایشگر نسل جدید افزایش یافته، اما رزولوشن ثابت باقی مانده اذعان کرد که تمرکز طراحی خود در این گوشی را بر روی نیازهای کاربران گذاشته است. بنابراین مهم‌ترین تغییرات نسل جدید گوشی های موتورولا بر روی استایلوس و دوربین بوده است؛ نه صفحه نمایش!

به جز موارد یاد شده، گوشی جدید و میانرده موتورولا در بسیاری ویژگی‌های دیگر مشابه با نسل قبل عمل کرده است.

بنابراین شاهد استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، صفحه نمایش ۶.۵ اینچی، چهار گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی در این گوشی خواهیم بود.

Moto G ۵G ۲۰۲۳ همچنین فاقد NFC خواهد بود.

موتو جی استایلوس (۲۰۲۳)

دیگر گوشی جدید موتورولا که شب گذشته شاهد رونمایی آن بودیم، موتو جی استایلوس ۲۰۲۳ است که مشابه پارسال، قلم استایلوس و قابلیت‌های بسیار ارزشمندی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این گوشی از تراشه مدیاتک G۸۵ بهره برده و به چهار گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی مجهز است. علاوه بر این، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با توان شارژ ۱۵ وات در کنار صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن HD+ از دیگر مشخصات آن به شمار می‌روند.

موتورولا با در نظر گرفتن اعتراضات به اندازه بزرگ گوشی موتو جی استایلوس ۲۰۲۲، اندازه صفحه نمایش را از ۶.۸ اینچ به ۶.۵ اینچ کاهش داده است.

علاوه بر این، دوربین اصلی همچنان از همان حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ در حالی که رزولوشن دوربین سلفی از ۱۶ مگاپیکسل با ۸ مگاپیکسل کاهش یافته است.

متاسفانه Moto G Stylus ۲۰۲۳ هم فاقد ان اف سی خواهد بود.

موتو اج پلاس (۲۰۲۳)

بر خلاف دو گوشی جدید دیگر موتورولا، گوشی Moto Edge Plus ۲۰۲۳ یک پرچدار تمام عیار بوده و برای رقابت مستقیم با گلکسی اس ۲۳ و پیکسل ۷ گوگل روانه بازار خواهد شد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام بهره برده و همچنان از صفحه نمایش خمیده بهره خواهد برد.

این پرچمدار موتورولا همچنین به لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس در قسمت جلو و پشت مجهز است و از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی pOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد.

این صفحه نمایش نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی داشته و از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.

ماژول دوربین به کار رفته در موتو اج پلاس سه‌گانه است و از یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری در کنار یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو بهره می‌برد.

بعلاوه، در قسمت جلو نیز شاهد تعبیه یک حسگر ۶۰ مگاپیکسلی خواهیم بود!

در کنار این تغییرات سخت افزاری سیستم دوربین موتو اج پلاس ۲۰۲۳ نسبت به نسل قبل، موتورولا همچنین قابلیت‌های نرم افزاری جدیدی را نیز در دوربین این گوشی تعبیه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به Video Night Vision، Horizon Lock، Autofocus Tracking در کنار مد پرتره ویدیویی اشاره کرد.

علاوه بر آن چه گفته شد، اج پلاس ۲۰۲۳ همچنین از یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز بهره خواهد برد. این باتری از شارژ سریع ۶۸ واتی و شارژ بیسیم ۱۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

موتورولا همچنین در یک حرکت غیرقابل انتظار، شارژر دستگاه را نیز درون جعبه قرار داده است.

بر خلاف دو گوشی دیگر موتورولا، Moto Edge Plus ۲۰۲۳ مجهز به ان اف سی خواهد بود.

در بازار موبایل قیمت گوشی شیائومی مدل Poco F۴ دو سیم کارت با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۱۶٫۸۶۰٫۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی سامسونگ مدل Galaxy A۵۳ ۵G دو سیم کارت  با ظرفیت۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ۱۴,۱۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع گوشی موتورلا
مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت / تومان
Moto E۱۳ دو سیم کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت و رم ۲ گیگابایت ۱۳ ۳,۱۹۹,۰۰۰
Moto G۷۲ دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸ ۹,۷۹۹,۰۰۰
Moto E۳۲s دو سیم کارت ظرفیت  ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۱۶ ۴,۳۴۹,۰۰۰
Moto G۵۲ دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰ ۹,۱۰۰,۰۰۰
Moto G۲۲ دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰ ۵,۹۸۹,۰۰۰
 Edge ۲۰ Pro XT۲۱۵۳-۱ دو سیم‌ کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۱۰۸ ۱۷,۴۹۹,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha