۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صرفه‌جویی در هزینه پرداخت‌های برون‌مرزی توسط بلاک‌چین / پس‌انداز ۱۰ میلیارد دلار برای موسسات مالی تا سال ۲۰۳۰

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبر: 730390
صرفه‌جویی در هزینه پرداخت‌های برون‌مرزی توسط بلاک‌چین / پس‌انداز ۱۰ میلیارد دلار برای موسسات مالی تا سال ۲۰۳۰

طبق گزارشی که اخیرا توسط ریپل منتشر شده است، بلاک چین این پتانسیل را دارد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار در هزینه‌های پرداخت برون‌مرزی موسسات مالی صرفه‌جویی کند.

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ این گزارش که توسط شبکه پرداخت دیجیتال ریپل، با همکاری شورای پرداخت سریع‌تر ایالات متحده (FPC) در ۲۹ ژوئیه منتشر شد، از ۳۰۰ متخصص امور مالی در ۴۵ کشور مختلف، از بخش‌های مختلف مانند فین‌تک، بانکداری، رسانه، فناوری مصرف‌کننده و خرده‌فروشی مورد بررسی قرار گرفت.

صرفه‌جویی در هزینه پرداخت‌های برون‌مرزی توسط بلاک‌چین / پس‌انداز ۱۰ میلیارد دلار برای موسسات مالی تا سال ۲۰۳۰

در میان شرکت‌کنندگان مورد بررسی از تحلیلگران گرفته تا مدیران عامل  ۹۷٪ قاطعانه معتقدند که فناوری بلاک‌چین در سه سال آینده نقش مهمی در تسهیل سیستم‌های پرداخت سریع تر خواهد داشت.

علاوه بر این، بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان موافق بودند که مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال، پتانسیل کاهش هزینه‌ها است. در این نظرسنجی، بیش از ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که هزینه پرداخت‌های کمتر چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی مزیت اصلی ارزهای دیجیتال است.

بر اساس این گزارش، شرکت تحلیلگر فین‌تک Juniper Research پیش‌بینی می‌کند که استفاده از بلاک‌چین در تراکنش‌های جهانی منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها برای بانک‌ها در شش سال آینده خواهد شد.

تحقیقات Juniper از این ایده پشتیبانی می‌کند و به پتانسیل بلاک‌چین برای افزایش قابل‌توجه پس‌انداز برای موسسات مالی که تراکنش‌های فرامرزی انجام می‌دهند اشاره می‌کند که تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۳۰، ۱۰ میلیارد دلار باشد.

از آنجایی که چشم‌انداز تجارت الکترونیک همچنان در حال گسترش است و کسب و کارها بازارهای بین المللی را در اولویت قرار می‌دهند، انتظار می‌رود که پرداخت‌های فرامرزی در سال‌های آینده رشد کنند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که پیش‌بینی می‌شود افزایش قابل‌توجهی در تراکنش‌های پرداخت بین‌المللی تا سال ۲۰۳۰ وجود داشته باشد.

در این گزارش آمده است: انتظار می‌رود جریان پرداخت‌های فرامرزی جهانی به ۱۵۶ تریلیون دلار برسد که ناشی از نرخ رشد مرکب سالانه ۵ درصدی (CAGR) است.

با این حال، اختلاف‌نظر بین شرکت‌کنندگان در مورد اینکه چه زمانی اکثر تجار از پرداخت‌های ارز دیجیتال استقبال می‌کنند، وجود داشت.

در حالی که ۵۰ درصد از افراد مورد بررسی مطمئن بودند که اکثر بازرگانان در طی سه سال آینده پرداخت‌های رمزنگاری شده را اتخاذ خواهند کرد، سطوح اطمینان متفاوتی وجود داشت که آیا این کار در سال آینده اتفاق می‌افتد یا خیر.

صرفه‌جویی در هزینه پرداخت‌های برون‌مرزی توسط بلاک‌چین / پس‌انداز ۱۰ میلیارد دلار برای موسسات مالی تا سال ۲۰۳۰

گزارش ریپل و شورای پرداخت سریع‌تر ایالات متحده: گزارش تغییر نحوه حرکت پول

شرکت‌کنندگان از خاورمیانه و منطقه آفریقا بالاترین سطح اعتماد را نشان دادند و ۲۷ درصد از آنها معتقد بودند که اکثر بازرگانان رمزارز را به عنوان یک روش پرداخت در سال آینده خواهند پذیرفت.

در همین حال، رهبران منطقه آسیا-اقیانوسیه (APAC) کمترین اعتماد را داشتند و تنها ۱۳ درصد به همین چارچوب زمانی اعتقاد داشتند.

 با این حال، از میان تمام ۳۰۰ شرکت‌کننده مورد بررسی در سراسر جهان، ۱۷ درصد معتقد بودند که چنین پذیرشی ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد.

در گزارشی که توسط BIS در ۱۰ ژوئیه منتشر شد که ۸۶ بانک مرکزی را از اکتبر تا دسامبر ۲۰۲۲ بررسی کرد نشان داد که ۹۳٪ از این بانک‌ها در حال تحقیق در مورد CBDC هستند و ممکن است تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۱۵ CBDC خرده‌فروشی و ۹ CBDC عمده‌فروشی در گردش باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha