۰ نفر

کدام صرافی بهتر است؟ (مقایسه کوینکس و بینگ ایکس)

۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبر: 730136
کدام صرافی بهتر است؟ (مقایسه کوینکس و بینگ ایکس)

در دهه اخیر و با پیشرفت فراگیر تکنولوژی‌های بلاکچین، تعداد صرافی‌های ارزهای دیجیتال به‌عنوان محیط‌ هایی برای خرید، فروش و معامله‌ی رمزارزها، به‌ میزان قابل ‌توجهی افزایش یافته است و انتخاب صرافی مناسب همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، چراکه تأثیر مستقیمی بر تجربه‌ی کاربری و امنیت معاملات دارد.

در این مقاله، ما نیز به مقایسه‌ی ۲ صرافی معتبر کوینکس و بینگ ایکس خواهیم پرداخت تا به علاقه‌مندان دنیای ارزهای دیجیتال کمک کنیم انتخاب خود را با اطلاعات دقیق‌تری، انجام دهند.

فاکتورهای مهم و اساسی در مقایسه و انتخاب یک صرافی

انتخاب یک صرافی مناسب برای معامله رمزارزها و به طور کلی دیجیتال، یک تصمیم مهم است و باید با دقت و تحقیق زیاد انجام شود؛ به‌همین‌منظور در ادامه، به فاکتورهایی که در مقایسه و انتخاب یک صرافی تاثیر مستقیم دارند، اشاره خواهیم کرد:

رابط کاربری

رابط کاربری نقش بسیار مهمی در نحوه‌ی استفاده‌ی کاربران از پلتفرم صرافی ایفا می‌کند و همواره باید ساده و کارآمد باشد و همچنین قابلیت دسترسی آسان به تمامی ابزارها و امکانات را فراهم کند.

یک رابط کاربری خوب به کاربران اجازه می‌دهد که به‌راحتی معامله‌های خود را انجام دهند، تاریخچه‌ی تراکنش‌ها را مشاهده کنند و به ابزارهای تحلیلی و نمودارها دسترسی داشته باشند. نکته مهم دیگر در مورد رابط کاربری این است که بر روی سیستم‌عامل‌های مختلف موبایل و لپ‌تاپ قابل نصب و استفاده باشد.

طیف محصولات

صرافی‌ها می‌توانند انواع مختلفی از رمزارزها و توکن‌ها را پشتیبانی کنند. یک طیف گسترده از رمزارزها به معامله‌گران امکان می‌دهد تا به‌راحتی به ارزهای مورد علاقه‌ی خود، دسترسی و در نتیجه تنوع بالایی در معاملات داشته باشند.

سیستم امنیتی

سیستم امنیتی یک صرافی مهم‌ترین فاکتور برای حفاظت از دارایی‌های کاربران است. این سیستم شامل استفاده از احراز هویت ۲ مرحله‌ای (2FA)، ذخیره‌سازی سرد (Cold Storage)، کنترل‌های امنیتی برای جلوگیری از حملات هکرها و تعیین سیاست‌های افزایش ایمنی است. یک صرافی با سیستم امنیتی معتبر، به کاربران اطمینان می‌دهد که دارایی‌شان همواره در امان خواهد بود.

بلاک‌چین اختصاصی صرافی

صرافی‌هایی که بلاک چین اختصاصی دارند، معمولا قادر به ارائه خدمات بهتر و امن‌تر هستند. بلاک‌چین اختصاصی می‌تواند به افزایش سرعت تراکنش‌ها، کاهش هزینه‌های معاملاتی و افزایش شفافیت و امنیت کمک کند.

خدمات بومی‌سازی و پشتیبانی از زبان فارسی

خدمات بومی‌سازی سایت و اپلیکیشن‌ها به کاربران فارسی زبان این امکان را می‌دهد تا بهتر با صرافی ارتباط برقرار کنند. این خدمات شامل ارائه‌ اطلاعات و آموزش‌ها به زبان فارسی، و دیگر خدمات متناسب با نیازهای کاربران فارسی زبان است.

معرفی صرافی‌های کوینکس و بینگ ایکس

CoinEx و BingX از جمله صرافی‌هایی هستند که امکان ورود و فعالیت را برای فارسی زبانان مهیا کرده و باعث راحتی در خرید و فروش ارز دیجیتال برای آنها شدند؛ در ادامه به معرفی بیشتر این ۲ صرافی باسابقه خواهیم پرداخت:

صرافی کوینکس

CoinEx اکوسیستمی کامل و چندمنظوره، به‌همراه یک صرافی رمزارز است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شده و علاوه ‌بر ارائه‌ی انواع مختلفی از رمزارزها، امکان تبادل آن‌ها را نیز برای معامله‌گران فراهم کرده است.

 این صرافی از زیرساخت‌های فنی حرفه‌ای و پشتوانه قوی برخوردار است که این امر به افزایش حجم معاملات و پشتیبانی از تعداد زیادی کاربر کمک می‌کند.

صرافی بینگ ایکس

BingX یکی صرافی ارز دیجیتال است که به‌شکل متمرکز فعالیت می‌کند. این صرافی در سال ۲۰۱۸ و در کشور سنگاپور تأسیس شده و هم‌اکنون بیش از ۵ میلیون کاربر فعال دارد؛ اکثر کاربران این صرافی از کشورهایی مانند تایوان، ژاپن، کره، روسیه و ویتنام هستند.

کوینکس یا بینگ ایکس؟ کدام‌ یک برای انتخاب مناسب ‌تر است؟

ارز دیجیتال

انتخاب بین صرافی‌های CoinEx و BingX وابسته به نیازها و اولویت‌های شماست. هر یک از این صرافی‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند که شما باید با توجه به معیارهای خود به ارزیابی آن‌ها بپردازید.

در ادامه، با توجه به فاکتورهایی که قبلا به آنها اشاره شد، این ۲ صرافی را مقایسه خواهیم کرد، تا شاید بتوانیم در تصمیم‌گیری و انتخاب بهتر به شما کمک کرده باشیم:

  • رابط کاربری: رابط کاربری یکی از عوامل مهم در انتخاب صرافی برتر است. CoinEx با رابط کاربری ساده، جذاب و کارآمد خود، امکان مدیریت آسان حساب‌ها، معاملات و دسترسی به ابزارهای موردنیاز را به معامله‌گران می‌دهد و در این مورد بالاتر از رقیب خود قرار گرفته است. البته BingX نیز در تلاش است تا رابط کاربری ساده‌ تری را ارائه دهد.
  • طیف محصولات: پشتیبانی از رمزارزهای متنوع می‌تواند مقبولیت صرافی را بالا ببرد. CoinEx طیف گسترده‌تری از رمزارزها را ارائه می‌دهد و همچنین این صرافی از مکانیزم بازارساز یا AMM پشتیبانی می‌کند.
  • به کاربران اجازه می‌دهد که با تأمین مقداری سرمایه، در سود تراکنش‌های دیگر کاربران شریک شوند و درآمد ثابت داشته باشند. درحالی‌که بینگ ایکس با وجود پشتیبانی از اکثر رمزارزها، چنین امکانی را ندارد.
  • سیستم امنیتی: در مورد سیستم امنیتی، هر ۲ صرافی بسیار خوب عمل کرده‌اند و تاکنون مشکلی برای کاربران از این صرافی‌ها گزارش نشده است. اما کوینکس با سابقه فعالیت بیشتر، همچنین پشتوانه قوی تر برتری نسبی در این زمینه دارد.
  • بلاکچین اختصاصی صرافی: CoinEx یکی از اولین صرافی‌های رمزارزی بود که بلاک‌ چین اختصاصی خود به ‌نام CSC را با استفاده از پروتکل اجماع POS ارائه داد. کاربران می‌توانند با استفاده از آن، معاملات خود را به‌صورت غیرمتمرکز و ایمن، انجام دهند. در مقابل، BingX بلاک چین اختصاصی ندارد.
  • خدمات بومیسازی و پشتیبانی از زبان فارسی: صرافی CoinEx آموزش‌ها و اطلاعیه‌های عمومی را از طریق وبلاگ و مرکز راهنمایی خود، به زبان فارسی ارائه کرده و همچنین در پلتفرم خود از این زبان پشتیبانی می‌کند.

البته بینگ ایکس نیز ویژگی‌های مشابهی را ارائه می‌دهد، اما در مقایسه با کوینکس، سطح بومی‌سازی پایین‌تری دارد و توسعه زبان فارسی در پلتفرم آن، به اندازه‌ کافی ساده و روان نیست.

در مجموع و با توجه به معیارهای بررسی‌ شده، صرافی کوینکس در همه موارد گوی سبقت را از حریف خود ربوده و انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی:

باتوجه به مقایسه فاکتورهای مختلفی که در متن به آن‌ها اشاره شد، اگر به ‌دنبال صرافی‌ای هستید که امکان معامله‌ی آسان، ایمن و با تنوع بالا را ارائه ‌دهد، کوینکس به‌عنوان یک گزینه‌ی عالی برای شما خواهد بود.

طیف گسترده‌ تری از رمزارزها به‌همراه بلاک چین اختصاصی، سیستم امنیتی مدرن و پشتیبانی از زبان فارسی و از همه مهم ‌تر رابط کاربری ساده و روان این صرافی به کاربران، به‌ خصوص تازه‌کاران کمک می‌کند تا به ‌راحتی آموزش ببینند و معامله کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha