۰ نفر

حمایت ژاپن از مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 729967
حمایت ژاپن از مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

نخست‌وزیر ژاپن در دیدار امیرعبداللهیان ضمن استقبال از تعامل مثبت ایران و آژانس گفت: ژاپن از احیای مذاکرات بین ایران و سایر طرف‌ها برای اجرای کامل تعهدات برجامی حمایت می‌کند و آماده کمک به آن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو به سر می‌برد، بعدازظهر امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه با ابلاغ سلام رئیس جمهور به نخست‌وزیر ژاپن، دیدار دو مقام در حاشیه نشست سال گذشته مجمع عمومی ملل متحد و رایزنی‌های انجام شده را نشانه اراده دو کشور برای توسعه روابط خواند.

امیرعبداللهیان شناخت بالای نخست‌وزیر ژاپن از روابط فیمابین و تحولات منطقه را سرمایه ارزشمندی برای ارتقای تعاملات دو کشور ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه با استقبال از ترسیم نقشه راه همکاری بلندمدت بین دو کشور، بر ضرورت ارتقای روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار همچنین نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارتقای امنیت انرژی در منطقه خلیج فارس را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه تحولات جدید در منطقه را نویدبخش تعمیق همکاری‌های دورن منطقه‌ای در راستای ارتقای ثبات، امنیت و توسعه و رفاه فراگیر قلمداد کرد و نقش ژاپن در حمایت از این روند را حائز اهمیت دانست.

تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین از دیگر موضوعات مورد اشاره از سوی وزیر امور خارجه ایران در این دیدار بود.

* اهمیت مناسبات ایران و ژاپن

نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس جمهور ایران، مذاکرات سال گذشته خود با رئیسی را مهم ارزیابی کرده و بر اهمیت مناسبات ایران و ژاپن تأکید کرد.

کیشیدا از تحولات مثبت جدید در منطقه خلیج فارس ابراز خرسندی کرد و افزود: ژاپن از همکاری‌های منطقه‌ای در راستای ارتقای امنیت پایدار حمایت می‌کند.  

وی افزود: ژاپن از احیای مذاکرات بین جمهوری اسلامی ایران و سایر طرف‌ها برای اجرای کامل تعهدات برجامی حمایت می‌کند و آماده کمک به آن است.

نخست‌وزیر ژاپن  همچنین از ادامه تعاملات مثبت بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

طرفین در این دیدار تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری‌های پادمانی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز مورد گفت‌وگو قرار دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha