۰ نفر

دلیل عجیب برای بازی نکردن تیم ملی فوتبال با تیم‌های بزرگ!

۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 729831
دلیل عجیب برای بازی نکردن تیم ملی فوتبال با تیم‌های بزرگ!

مدیر ملی تیم فوتبال ایران توضیحاتی درخصوص برنامه‌های آتی شاگردان امیر قلعه‌نویی ارائه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مهدی محمد نبی در حاشیه اختتامیه کلاس داوری پیش فصل لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: بخشی از این موضوع براساس وظیفه ذاتی کمیته داوران و بخش دیگر به روز شدن داوران لیگ برتری است. هم به لحاظ سطح آمادگی جسمانی‌شان و هم سطح علمی باید ارتقا پیدا کنند. یکی از بهترین دوره‌ها بود و ۹۱ نفری که در این دوره شرکت داشتند، از فیلتر امتیازبندی کمیته عبور کردند امیدواریم در فصل  جدید این عزیزان بتوانند لیگ را با موفقیت سوت بزنند. در کنار این موضوع باید از موقعیتی که برای این داوران به لحاظ ملی و بین‌المللی به وجود می‌آید، حفاظت و حراست کنند. کمیته داوران و فدراسیون نیز باید این بچه ها را تقویت کنند.

وی درمورد اینکه تا زمان ورود VAR، برگزاری این کلاس‌های دانش افزایی چندان به چشم نخواهد آمد، گفت: تاج هم به این موضوع اشاره کرد. ورود VAR در آستانه حل شدن است‌. تعدادی از همکاران من در همین هفته ماموریت داشتند و به سوئیس رفتند. باید به تهران بیایند تا ببینیم کار به کجا رسیده اما کمک داور ویدیویی از اساس جدا از موثر بودن در نتایج مسابقات، اتمسفر داخل استادیوم، جامعه فوتبال  و همه بخش ها را به نوعی مدیریت خواهد کرد. این اتفاق هم خواهد افتاد.

نایب رئیس اول فدراسیون درمورد زمان ورود VAR گفت: این هفته جلسه داریم. این دوستان شنبه به تهران می‌آیند. درمورد VAR دو بخش داریم. بخش اول تجهیزاتی است که باید خریداری شود که این مسیر در فاز اول در حال طی شدن است‌. بخش دوم مربوط به هماهنگی و راه‌اندازی است. خدا می‌داند این شنبه چه زمانی برسد!

نبی درمورد آخرین وضعیت تیم ملی کشورمان، توضیح داد: خوشبختانه چهارشنبه قرارداد بازی دوستانه بین فدراسیون فوتبال ایران و بلغارستان امضا شد تا در تاریخ ۷ سپتامبر بتوانیم با تیم‌ ملی این کشور در بلغارستان بازی کنیم. در تلاش برای انتخاب حریف بازی دوم هستیم. همانگونه که بار قبلی قول داده بودم یکی از حریفان تیم ملی اروپایی شد و بعدی نیز امیدواریم یک تیم خوب آفریقایی باشد.

وی درخصوص اینکه هواداران فوتبال دغدغه دارند تیم ملی مثل سایر حریفان آسیایی‌اش که با امثال آرژانتین بازی می‌کنند به مصاف حریفان بزرگ‌تری برود، توضیح داد: برخی از این تیم‌ها به دلیل حضور نداشتن در جام جهانی نمی‌توانند با تیم‌های بزرگ بازی کنند اما ما در جام جهانی هستیم و می‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم! در کل باید شرایط فراهم شود. آن تیم‌ها در تقویم خود دیده‌اند و مسائل دیگری نیز باید مدنظر قرار بگیرد. امیدواریم برای تقویم آتی مثل تیم ملی بلغارستان که یکی از تیم‌های بسیار خوب اروپایی و استخوان‌دار است، بتوانیم بستر خوبی را هم بازی با تیم‌های بزرگ فراهم کنیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران درخصوص آخرین وضعیت امضای قرارداد امیر قلعه‌نویی که به تازگی به ترکیه سفر کرده، اظهار داشت: قرارداد قلعه‌نویی آماده است و هر زمان به تهران آمد، در خدمتش هستیم.

نبی درمورد اینکه آیا قرارداد آنتونیو مانیکونه، دستیار ایتالیایی قلعه نویی امضا شده است، پاسخ داد: قرارداد او امضا شده و قرارداد دینکا آلین، مربی دروازه‌بان‌های رومانیایی نیز نهایی خواهد شد. 

وی درمورد سایر جزئیات سفر هدایت ممبینی به سوئیس، عنوان کرد: خودش باید توضیح بدهد. یکی از چارچوب‌های این سفر کمک داور ویدیویی بوده و بخش‌های دیگر پیگیری پول‌های ایران در فیفا و پروژه فوروارد است که مصوب شده. دوستان باید این کارها را انجام بدهند. هر ۳ مورد برای فدراسیون اهمیت دارد.

نایب رئیس فدراسیون درمورد اینکه آیا با پروژه فوروارد می‌توان امید به ایجاد اماکن بهتر در مرکز ملی فوتبال داشت، گفت:  پروژه فوروارد تعریف شده و وقتی در فیفا تصویب می‌شود، باید همان اجرا شود. اجرای این پروژه فقط روی کاغذ نیست. بازرسان و ناظران فیفا می‌آیند و تک تک مراحل پیشرفت پروژه را بررسی می‌کنند. برهمین اساس به فدراسیون پول می‌دهند. این کارها در حال انجام است.

نبی درمورد وضعیت حضور تیم ملی در تورنمنت اردن و قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در این هفته، گفت: قرارداد تورنمنت اردن روز گذشته با حضور تیم‌های اردن، قطر و عراق به دست ما رسید که در مهر برگزار می‌شود. مسابقات مقدماتی جام جهانی نیز در آبان است و با این رقابت‌ها خود را برای جام ملت‌ها آماده می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha