۰ نفر

جزییات جدید از افزایش یارانه / مهلت استفاده از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی اعلام شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 729624
جزییات جدید از افزایش یارانه / مهلت استفاده از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی اعلام شد

خانوارهای دهک‌های اول تا سوم درصورت به همراه نداشتن کارت بانکی می‌توانند همچنان از تمام فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت منجمد گوساله، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر با استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از واریز نقدی برای خانوارهای دهک‌های اول تا سوم فراهم شده است.

میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده از سال ۱۴۰۱ بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد برای مردم شارژ می‌شود و در صورت تورم احتمالی روی اقلام سبد، دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال ۱۴۰۱ پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثابت خواهد بود.

پیشتر مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شد اما این مبلغ در دولت سیزدهم ۱۰ تا ۱۱ برابر شده است و به ۴۰۰ هزار تومان برای دهک‌های یک تا سه و ۳۰۰ هزار تومان برای دهک‌های چهار تا نه به ازای هر نفر افزایش یافته است. جامعه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ۸.۵ میلیون نفر هستند که با درنظر گرفتن سایر خانوارهای دهک‌ اول تا سوم جمعیتی بیش از ۲۹ میلیون نفر را شامل می‌شوند و با احتساب سایر دهک‌ها به ۷۸ میلیون نفر می‌رسد.

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی خانوار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha