۰ نفر

گزارش اقتصاد آنلاین از بازار خودرو؛

حمام خون در بازارهای مالی/ ریزش سنگین بازار رمزارزها

۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۰۸
کد خبر: 728477
حسام بهمن آبادی
حمام خون در بازارهای مالی/ ریزش سنگین بازار رمزارزها

در معاملات هفته گذشته بازارهای مالی داخلی عملکرد خوبی از خود ثبت نکردند و ثابت نرخ دلار در محدوده ۴۹ هزار تومان نیز حتی کمکی به بازگشت اعتماد به بازار سهام نکرد . بازار طلا و سکه نیز تحت تاثیر ثبات نرخ دلار و روند نزولی انس طلای جهانی قرار داشت و روند رکودی در کلیه بازارها حاکم بود.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با کاهش  ۳.۱۱- درصدی و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳.۹۶- همراه شد  تا بورس حتی با ثبات نرخ دلار هم تحت فشار عرضه قرار بگیرد و روند نزولی آن ادامه‌دار باشد.

بازدهی سکه نیز تحت تاثیر ثبات نرخ دلار و کاهش قیمت انس جهانی طی هفته گذشته منفی بود و کاهش ۲.۴ درصدی را در انتهای هفته به ثبت رساند و به نظر با ادامه‌دار شدن کاهش انس جهانی طلا و همچنین تمایل نرخ دلار برای حرکت به سمت اعداد پایین‌تر، همچنان این بازار در یک حرکت  رکودی و رو به پایین باشد.

بازار کریپتو اما سرانجام در هفته گذشته رنج معاملاتی خود را به سمت پایین شکست و در روز ۵ شنبه این بازار با کاهش سهمگینی روبه‌رو شد. کاهشی که ناشی از شایعاتی در خصوص فروش سنگین بیتکوین توسط اسپیس ایکس و همچنین ورشکستگی شرکت املاک اورگرند چین بوده است. همچنین افزایش انتظارات از ثبات نرخ بهره آمریکا در سطوح بالا برای طولانی مدت نیز از دیگر دلایل این ریزش سنگین بوده است.

حمام خون در بازارهای مالی/ ریزش سنگین بازار رمزارزها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha