۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه؛

کارت هوشمند ملی صادر می‌شود / مالیات بر ارزش افزوده افزایش نخواهد یافت

۱ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۰۸
کد خبر: 727951
کارت هوشمند ملی صادر می‌شود / مالیات بر ارزش افزوده افزایش نخواهد یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مخالفت این کمیسیون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده در این لایحه خبر داد و گفت: طبق مصوبه کمیسیون، کارت هوشمند ملی صادر می شود که این کارت دربرگیرنده همه اطلاعات و نیازهای فرد خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محسن زنگنه در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: طبق مصوبه کمیسیون، دولت و سازمان صمت مکلفند با کمک وزارت ارتباطات، کارت ملی هوشمند را نهایی کنند؛ دستگاه‌ها نیز باید خدمات خود را به این کارت متصل کنند.

وی توضیح داد: این کارت حاوی اطلاعات همه مردم خواهد بود تا همه خدمات آنها بر روی این کارت پیاده شود. این کارت به یک شماره تلفن همراه متصل شده و کلیه استعلامات و ارتباطات دولت و دستگاه‌ها با فرد از طریق این شماره انجام می‌شود. همچنین یک آدرس به این شماره تلفن متصل شده و عملاً این کارت ملی هوشمند دربرگیرنده همه اطلاعات و نیازهای فرد خواهد بود.

زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون درباره مالیات‌ها در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: نسبت مالیات به اعتبارات هزینه‌ای حدود ۸۰ درصد و نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی ۱۰ درصد تعیین شد. همچنین در راستای شفافیت در معافیت‌های مالیاتی مصوب شد که بخشودگی و ترجیح مالیاتی طی برنامه هفتم ممنوع می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه  ادامه داد: کمیسیون دولت را مکلف کرد تا تمامی تخفیفات مالیاتی که اعمال می‌کند را همراه با لایحه بودجه سنواتی به مجلس ارائه دهد. همچنین باید دولت لایحه مالیات بر درآمد را در سال اول برنامه به مجلس تقدیم کند.

کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم مخالفت کرد

وی همچنین بیان کرد: کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به دلیل تحمیل آثار تورمی بر مردم مخالفت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha