۰ نفر

وزیر ورزش: دستمزد مربی خارجی باید طبق قوانین باشد

۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷
کد خبر: 721668
وزیر ورزش: دستمزد مربی خارجی باید طبق قوانین باشد

وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر قرار باشد استقلال از مربی خارجی استفاده کند، نحوه پرداخت دستمزد او بر طبق قوانین و ضوابط خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حمید سجادی در حاشیه نخستین نشست هم‌اندیشی «حکمرانی در ورزش» اظهار داشت: برخی از عزیزان در طول صحبت‌های خود می‌بایست مطالبی را در مورد پیاده‌سازی بهتر و سریع‌تر حکمرانی در ورزش بیان می‌کردند. مطالبی در تایید فرمایش این عزیزان به ذهنم رسید از گذشته که آن را بیان کردم. من در سال های گذشته، معاون دستگاه ورزش بودم و تجربیاتی در این زمینه داشتم که عدم وجود حکمرانی در ورزش می‌تواند اتفاقاتی را رقم بزند. در حال حاضر با هماهنگی‌هایی که با نهادهای بین‌المللی، مطالعات داخلی و تغییر ساختار ورزش کشور صورت گرفته، قانون وظایف و اهداف ورزش و جوانان به خوبی تبیین و مشخص شده و کارها در حال انجام شدن است. تذکراتی که من دادم مربوط به دوران گذشته بود و خوشبختانه در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است.

وزیر ورزش و جوانان در مورد مذاکرات باشگاه استقلال با یک مربی اسپانیایی و قرارداد این مربی گفت: من نمی‌دانم که باشگاه استقلال به دنبال مربی خارجی است یا نه، چون من از صبح در جلسه بودم. تا جایی که من می‌دانم آنها به دنبال گزینه داخلی بودند. اگر قرار باشد یک باشگاه از مربی خارجی استفاده کند، نحوه پرداخت دستمزد او بر طبق قوانین و ضوابط خواهد بود. یکی از اتفاقات مثبت در زمینه حکمرانی در ورزش تصمیم فدراسیون فوتبال در قرار دادن سقف بودجه برای تیم‌ها بوده است. خوشبختانه فدراسیون فوتبال قوانین روز فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا را به قوانینی تبدیل کرده که در ایران قابل اجراست. رعایت این قوانین بسیار خوب و مفید خواهد بود.

 سجادی در مورد کم بودن بودجه وزارت ورزش و تلاش این وزارتخانه برای افزایش آن به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ما چند حکم مختلف در مورد بودجه در برنامه هفتم توسعه داریم که در هیئت دولت آن را توضیح دادم. در برنامه سالیانه دستگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود و ما پنج، شش حکم خوب در این مورد داریم. این احکام به مجلس رفته و منتظر نظر مجلس هستیم. مگر می‌شود کشوری ورزش و جوانان خود را نبیند؟! ما نیازهای خود را اعلام می‌کنیم اما کشور نیز بضاعتی دارد که بر اساس بضاعت خود همکاری خواهد کرد. من عدد و رقمی به شما نمی‌گویم اما اگر مایل باشید، با معاون مالی و اداری جلسه بگذارید و با ایشان صحبت کنید. امسال از نظر بودجه‌ای به مراتب از سال گذشته وضع‌مان بهتر و خیال‌مان راحت‌تر است. عده‌ای از قبل می‌گویند که چانه ورزش کوچک است. سال‌های گذشته چنین مسئله‌‌ای درست بود.

وی ادامه داد: زمانی که من ورزش می‌کردم آقای کفاشیان رئیس فدراسیون دو و میدانی بود. روزی به من گفت چه کار بزرگی برای دوومیدانی کشور انجام داده‌ام، چون با مدال هایی که به دست آوردم بودجه فدراسیون دو و میدانی دو برابر شد. من در آن سال‌ها سه مدال برای ایران کسب کردم و بودجه ما از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد؛ به این می‌گویند چانه کوچک. زمانی که من وزیر ورزش شدن بیش از شش هزار پروژه عمرانی نیمه تمام داشتیم که در حال حاضر این تعداد به حدود چهار هزار رسیده است انجام این کارها نیاز به بودجه دارد. بضاعت و مقتضیات کشور را در زمینه بودجه باید در نظر گرفت نباید فقط ایراد گرفت باید راهکارهای قانونی پیدا کرد تا پروژه های عمرانی را به سرانجام برسانیم. برای مثال من مدتی پیش با دکتر مخبر در مورد فراگیر شدن فوتبال صحبت کردم و ایشان از من گزارشی را در این مورد خواستند گزارش من وارد هیئت دولت شد و ما موافقت تامین بودجه برای احداث هزار چمن مصنوعی را دریافت کرده‌ایم. این‌ها دیگر چانه کوچک نیست، بلکه نگاه عمیق به ورزش است.

سجادی درباره هنجارشکنی افراد در مراسمی تحت عنوان «بزرگترین همایش فراگیر خودروهای کلاسیک» در مجموعه ورزشی آزادی گفت: این را بلافاصله از حراست وزارت خواستم و حراست فعال شده که رسیدگی کند، پیشگیری شود و برنامه‌ریزی شود. از همه که نمی‌توان مراقبت کرد اما گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که در یک گوشه‌هایی، افرادی حرکت‌های این‌چنینی انجام می‌دهند و کل ورزش زیر سوال می‌رود. ما اصلا موافق این اتفاقات نیستیم و اینکه ورزش به هر قیمتی و با این شرایط باشد را قبول نداریم. همان زمان که خبرش را به‌دستم رسید، به حراست دستور دادم و فعال شده و رسیدگی می‌کند.